تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۶۱۸۷
بیرکل حزب موتلفه اسلامی:

معتقد به ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت هستیم

محمدنبی حبیبی در گفتگو با خبرنگار اعتمادآنلاین درباره آینده جریان اصولگرایی با محوریت جامعتین در رسیدن به وحدت اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده حزب موتلفه می گویم که همچون ادوار گذشته انتخابات مجلس و ریاست جمهوری معتقد به ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت هستیم.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت
معتقد به ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت هستیمبه گزارش گروه سیاسی بصیرت به نقل از اعتماد، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص امکان تحقق سازوکار وحدت در میان احزاب مختلف اصولگرایی و معرفی نامزدهای پیشنهادی به ائتلاف برای تعین نهایی یک نامزد واحد گفت: تاکنون هیچ تشکل اصولگرایی، نامزدی را به عنوان نامزد تشکل متبوع خود اعلام و معرفی نکرده است.

محمدنبی حبیبی در گفتگو با خبرنگار اعتمادآنلاین درباره آینده جریان اصولگرایی با محوریت جامعتین در رسیدن به وحدت اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده حزب موتلفه می گویم که همچون ادوار گذشته انتخابات مجلس و ریاست جمهوری معتقد به ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت هستیم.

وی با یاداوری این موضوع که موتلفه اسلامی هم در این انتخابات از خود نامزد معرفی خواهد کرد، گفت: اگر ائتلافی با محوریت روحانیت شکل بگیرد خودمان را به عنوان یک حزب از جریان اصولگرا ملزم به پیوند و اجرای تصمیم نهایی خواهیم دانست. منتهی نامزد پیشنهادی خود را به ائتلاف حتما معرفی می کنیم.و در نهایت رای اکثریت را می پذیریم.

حبیبی در پاسخ به اینکه امکان تحقق سازوکار وحدت در میان احزاب مختلف اصولگرایی که ازهم اکنون نامزدهای پیشنهادی و مصادیق خود را به ائتلاف اصولگرایی برای تعین نهایی یک نامزد واحد معرفی کرده اند، به چه صورت خواهد بود، گفت: تاکنون هیچ تشکل اصولگرایی، نامزدی را به عنوان نامزد تشکل متبوع خود اعلام و معرفی نکرده است.

وی تصریح کرد: ممکن است مباحثی بر روی نام افراد از سوی تشکل ها انجام گرفته باشد اما منجر به معرفی نامزد نشده است. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به تاکید بر اینکه من از طرف جمع اصولگرایی سخن نمی گویم و ماموریتی هم در این باره ندارم، گفت: با وجود تشکل ها و احزاب مختلف سلیقه ها هم متفاوت است و قاعدتا بهترین راه موفقیت اصولگریان، اندیشیدن به ائتلاف است. آنها باید نامزدهای خود را در این جمع معرفی و از نامزد نهایی دفاع کنند و تسلیم نظر و رای اکثریت باشند.

وی در پاسخ به اینکه تبعیت اصولگرایان از رای و نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در کنار جامعه روحانیت مبارز تهران به عنوان ریش سفیدان این جریان سیاسی در انتخابات سال 96 به چه صورت خواهد بود، گفت: جامعه مدرسین درباره اینکه قصد ورود به انتخابات را دارد یا خیر هنوز اعلام نظر نکرده است در مقابل جامعه روحانیت اعلام حضور داشته است و ائتلاف شکل خواهد گرفت. لذا بهترین راه برای اصولگرایان در رسیدن به وحدت و عدم خروج از دایره ائتلافی، محوریت قرار دادن روحانیت است.

حبیبی در پاسخ به اینکه احتمال می دهید اصواگرایان به چه شکل و چند ضلعی به عرصه انتخابات ورود پیدا می کنند، گفت: اگر اصولگرایان به مصلحت جریان اصولگرایی بیاندیشند،حاضر خواهند شد که با وجود سلیقه های مختلف به یک نظر واحد برسند. وی با تاکید بر اینکه رسیدن به ائتلاف و لیست واحد را برای انتخابات سال آینده پیش بینی می کنم،افزود: در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی با وجود اختلاف سلیقه ها توانستیم به یک لیست واحد و ائتلاف رسیدیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه ائتلاف اصولگرایان بنا به تاکید جبهه پیروان آیا یه شکل دایره ای خواهد بود، گفت: در دایره ای که همه اصولگرایان در آن با محوریت روحانیت حضور داشته باشند به سمت ائتلاف پیش خواهیم رفت. وی در پاسخ به اینکه آیا امکان تغییر نام اصولگرایی و استفاده از عنوانی دیگر برای انتخابات سال آینده وجود دارد یا خیر گفت: مذاکره ای دراین باره صورت نگرفته است.

این در حالیست که امروز خبری در یک رسانه اصولگرا منتشر شده بود مبنی بر اینکه اسامی هشت نفره حزب موتلفه برای انتخابات مشخص شده است اگرچه این خبر قدیمی بود و پیش از این در ماه گذشته حمیدرضا ترقی آن را اعلام کرده بود اما با این حال این محتوا با تکذیب از سوی روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی مواجه شد در این اطلاعیه آمده بود که جلسات شورای انتخابات حزب موتلفه اسلامی همچنان ادامه دارد و تاکنون در مورد معرفی شخص یا اشخاص به عنوان نامزد حزب موتلفه اسلامی به تصمیم قطعی نرسیده است.این درحالی بود که همین امروز هم ترقی بیان کرده بود که اسامی اعلام شده و باید نهایی شود.
نهایی نشدن این اسامی وجه اشتراک تمام مباحث مطرح شده در اخبار امروز است و در کنار این مباحث یکی از اعضای حزب موتلفه اسلامی به نام یحیی آل اسحاق، احتمال نامزدی خود را در انتخابات آتی رد کرد.

منبع: اعتماد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات