فرهنگی >>  اندیشه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۲۹۴

اسلام نمی خواهد زن «کالا» باشد

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی(عج) گفت: اسلام نمی‌خواهد زن را محدود کند و اگر به حجاب سفارش می‌کند برای حراست از اوست تا به کالا تبدیل نشود. متاسفانه در کشورمان برخی شرکت‌ها زنان بدحجاب و آرایش‌کرده را به خدمت می‌گیرند تا جذب مشتری کنند.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی
به گزارش گروه فرهنگی بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس، آیت ‌الله روح‌ الله قرهی مدیر مدرسه علمیه امام مهدی (عج) با توجه به اهمیت بحث حجاب برای خاندان سیدالشهدا(ع) در واقعه عاشورا و اینکه اکنون برخی دختران و زنان نسبت به حجاب اهتمام جدی ندارند و در عین حال در مراسم عزاداری حسینی(ع) حضور می ‌یابند، گفت: بعضی از مردم باور به اینکه حجاب، محدودیت نیست و بلکه حجاب یک عامل رشد برای انسان‌ ها است آن را قبول ندارند و شاید تصور می ‌کنند حجاب، فقط مختص بانوان است.
وی اظهار داشت: تصور ما نسبت به احکام دین تصور فردی است، یعنی نخست اینکه؛ به خود هر کسی مربوط می‌ شود و ربطی به دیگران ندارد و کسی نباید دخالت کند. دوم اینکه؛ احکام شرعی را از بُعد ثواب و عِقاب می ‌بینیم، فکر نمی‌کنیم حجاب بُعد اجتماعی هم دارد. از جمله این احکام شرعی، احکام حجاب است. در سوره مبارکه «احزاب» از جانب خداوند به پیامبر اکرم(ص) خطاب می‌ شود «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ»؛ اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو مراقب جلباب ‌ها و روسری‌ های بلند خود باشند «یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللهُ غَفُورًا رَّحِیمًا»؛ این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند،‌ [به احتیاط] نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است.
این استاد اخلاق ادامه داد: خداوند متعال در این آیه نکته بسیار جالب و زیبایی را مطرح می‌ کند و می‌ فرماید این برای اینکه شناخته نشوند و مورد آزاد قرار نگیرند بهتر است و از این باب است که اذیت نشوند. بنابراین حجاب باعث اذیت نشدن نیست، حجاب یک نوع مصونیت است و بی‌ حجابی جامعه را به فساد می‌ کشاند، وقتی بی‌ حجابی در جامعه ‌ای موج بزند، دشمن به راحتی می‌ تواند در آن نفوذ پیدا کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه نکته جالب این آیه کمتر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته این است که خداوند می‌ فرماید: «ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ»؛ رعایت حجاب، بهترین و نزدیکترین راه است و به عنوان حصن حصین برای زنان تلقی می ‌شود. وقتی حجاب از بین برود یکی از خصائصش این است که اختلاط پیش می ‌اید و در اختلاط انسان، اختیار خویش را از دست می‌ دهد و به سوی تمایلات جنسی کشیده می‌ شود و این همان چیزی است که شیطان گفته از چندین راه برای فریب انسان وارد می ‌شوم که یکی از آنها از طریق زنان آرایش کرده است لذا قدرت مقاومت و مقابله با دشمن از این فرد گرفته می ‌شود.
آیت‌الله قرهی عنوان کرد: همانند آن چیزی که در آندلس(اسپانیای فعلی) اتفاق افتاد که در آن مردان به زنان و شراب روی آوردند. وقتی جوان در بحبوحه جوانی خویش مشغول مباحثی شود که او را به تمایلات جنسی دچار کند طبعا دیگر مقاوم نخواهد بود و اگر دشمن حتی یک ترقه هم بیندازد او ترسیده و عقب‌نشینی می‌ کند.
وی با اشاره به سخن امیرالمومنین (ع) در نامه 31 نهج ‌البلاغه مبنی بر «فَإِنَّ شِدَّةَ الْحِجَابِ أَبْقَى عَلَیْهِنَّ»؛ هرچه بیشتر در این حجاب باشند محفوظ‌ تر هستند. گفت: براساس این فرمایش امام علی(ع) دیگر کسی نمی ‌تواند زن را به عنوان ابزار ببیند؛ فمنیست ‌ها آنقدر آگاهی‌ شان اندک است که نمی ‌دانند مطالبی را که در قالب مباحث فمنیستی‌ بیان می ‌کنند همان ایده‌های صهیونیسم جهانی است.
این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: عموماً مباحث فمنیستی از سوی زنان نیست بلکه از سوی خود مردان مطرح می ‌شود، ایده ‌ها و طرح‌ ها از طریق مردان هوس ‌باز صهیونیسم است که در قالب احقاق حقوق زنان، مباحث فمنیستی را مطرح می‌ کنند تا بدین وسیله زنان در امنیت نباشند و به همین دلیل از زنان استفاده ابزاری می‌ شود. گاهی اوقات در بعضی از جوامع، زنان به فروش گذاشته می ‌شوند یا متاسفانه در کشور خودمان نیز شرکت‌ ها زنی که خوش ‌‌صدا باشد یا آرایش فلان داشته باشد، به خدمت می‌ گیرند تا جذب مشتری کنند. زن کالایی می ‌شود تا بتواند برای سایر کالاها جذب مشتری کند.
وی ابراز داشت: دختران، و جامعه زنان ما بعضا نمی‌ دانند و تصور می‌ کنند اسلام می‌ خواهد به وسیله حجاب، آنها را محصور کند اگر اسلام می ‌خواست دختران و زنان را محصور کند حضرت زینب (س) نباید در مجلس یزید خطبه می‌ خواند. همچنین خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) نیز نباید ایراد می ‌شد. کسی نمی ‌خواهد زن را در اسلام محدود کند منتها سلاح تبلیغات که بنابر فرمایش امام راحل از سلاح جنگ برنده‌ تر است اکنون در دست صهیونیسم و آمریکا است و آنها با تمام قوا از این سلاح در راستای انحراف جوانان ما بهره‌ می ‌برند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات