سیاسی >>  اندیشه سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۲۹۰

ماموستا ‌اسحاق‌مدنی:دوری اهل تسنن از ائمه اطهار (ع)دروغی محض است

مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور اهل سنت گفت: دوری اهل تسنن از ائمه اطهار (ع) دروغی محض برای ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ماموستا محمد اسحاق‌مدنی دیروز در همایش دوسالانه وحدت که در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد با تبریک میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: بی‌شک مسئله وحدت موضوعی اساسی در دین مبین به شمار می‌رود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور اهل سنت گفت: در این رابطه نخستین اقدامی که نبی مکرم اسلام(ص) در مدینه انجام داد تشکیل حکومت اسلامی و دعوت امت اسلام به وحدت بود.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در یک دوره از تاریخ دارای بزرگترین و قدرتمندترین حکومت بوده و در مدت بسیار کوتاهی بدان دست یافتند تصریح کرد: این در حالی است که هم اکنون چنین نیست و دشمنان اسلام با توطئه‌های شوم خویش وضعیت جهان اسلام را آشفته کرده‌اند.

مدنی با بیان اینکه برخی مسائل در شیعه و سنی وجود دارد که بر اثر عدم علم از آن تعبیر به اختلاف می‌شود افزود: بی‌تردید پیروان مذاهب اسلامی در مسائل فقهی با یکدیگر مشترک هستند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور اهل سنت با اشاره به اینکه امروز در بین مذاهب اهل سنت هیچ مشکلی وجود ندارد بیان کرد: این در حالی است که بین شیعه و سنی اختلاف وجود داشته که این نیز به سبب نداشتن علم از مذهب یکدیگر است.

وی با ابراز تاسف از اینکه دشمن در میان شیعه القاء می‌کند که اهل سنت دشمن اهل‌بیت(ع) بوده یا علاقه‌ای به آنها ندارد اظهار داشت: در مذهب اهل سنت کسی جرات ندارد که ادعا کند محب آل پیامبر(ص) نیست چون مسئله حب ائمه اطهار(ع) موضوعی بسیار واضح و آشکار در مذهب اهل سنت است.

مدنی گفت: در تمامی کتب اهل سنت که سیره مسلمانان صدر اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام(ع) ذکر شده، به فضائل حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نیز یادآوری شده است بنابراین نمی‌توان مدعی شد که اهل تسنن از ائمه دور هستند بلکه اگر چنین مسائلی مطرح شود همه دروغی محض برای ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور اهل سنت با ابراز تاسف از اینکه دشمن امروزی مسائل دروغین را در بین جهان اسلام نهادینه کرده و برخی مردم نیز نسبت به این مسائل کذب یقین یافته‌اند تصریح کرد: بنابراین در چنین شرایطی، وحدت بزرگ‌ترین مسئله اسلام است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یکی از مصائب جهان اسلام این است که مسلمانان بیش از اینکه به فکر اسلام باشند در پی منافع خویش هستند اظهار داشت: این در حالی است که در زمان ائمه اطهار (ع)، آنان در وهله نخست مصلحت دین مبین اسلام را در نظر می‌گرفتند.

مدنی با ابراز تاسف از اینکه از صدر اسلام تاکنون مسلمانان شکست‌های بسیاری متحمل شدند، گفت: برای مثال مغول‌ها علما و صلحای بسیاری را قتل عام کرده و به اسلام صدمه وارد کردند، این در حالی است که شکست مسلمانان شکست اسلام نبود بلکه این خود مسلمانان بودند که شکست خوردند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید زمانی پیشرفت و ترقی در جهان اسلام به وقوع می‌پیوندد که اسلام زنده بوده و پیروان مذاهب اسلامی این دین را پذیرش کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات