بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۵۵۲

سفیر ترور شده روسیه در ترکیه که بود؟

سفیر ترور شده روسیه بدون محافظ تردد می کرد و سوار خودروی ضد گلوله هم نمی شد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اینکه چرا چنین می کند؟ مدام می گفت: هیچ کس نمی تواند کاری علیه من کند و نمی کند!
"آندری کارلوف" سفیر ترور شده روسیه در ترکیه بعد از ظهر روز دوشنبه (دیروز) در یک گالری عکس در شهر آنکارا به دست یک پلیس محافظ 22 ساله ترک تبار ترور شد.

صحنه ترور سفیر روسیه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشته است. این واقعه درست یک روز پیش از دیدار وزرای امور خارجه سه کشور روسیه، ایران و ترکیه در مسکو صورت گرفته است.

رییس جمهوری ترکیه از این حادثه به عنوان شلیک به سیاست خارجی کشورش یاد کرده است و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که چند ماهی است ترکیه را بابت ساقط کردن یک فروند هواپیمای جنگنده کشورش در نوامبر سال گذشته میلادی بخشیده است، این حادثه را تحت الشعاع قرار دادن موفقیت های اخیر روسیه و سوریه در شهر حلب دانسته است.

 سفیر ترور شده در ترکیه سه سال و نیم است که به عنوان سفیر روسیه به این کشور اعزام شده است.

آشنایی با سفیر ترور شده روسیه در ترکیه
رسانه های ترکیه از دیروز درباره سفیر روسیه مطالب زیادی نوشته اند. مهم ترین نکته درباره سفیر ترور شده این که :او در سال های گذشته بدون محافظ و خودروی ضد گلوله در ترکیه تردد می کرده است.

به گزارش سی ان ان ترک " محرم ساریکایا " از خبرنگاران به نام ترکیه درباره سفیر ترور شده نوشته است: او بدون محافظ تردد می کرد و سوار خودروی ضد گلوله هم نمی شد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اینکه چرا چنین می کند ؟ مدام می گفت: هیچ کس نمی تواند کاری علیه من کند و نمی کند!

ولی ظاهرا برآورد جناب سفیر درست نبوده و در نهایت او  به دست یک مامور پلیس خشمگین ترکیه در یک گالری هنری ترور شد و جان خود را از دست داد.

مامور پلیس پس از شلیک چند گلوله به او از پشت ، در سخنانی سیاست های دولت روسیه در سوریه را مورد انتقاد قرار داده و گفت این اقدام در پاسخ به اقدامات دولت روسیه در شهر حلب است. این مامور پلیس پس از این حادثه به ضرب گلوله ماموران امنیتی ترکیه از پای در آمد.

آندری کارلوف از سال 1976 – برای مدت 40 سال – در دستگاه دیپلماسی کشورش خدمت می کرد . او دانش آموخته روابط بین الملل و دیپلماسی از دانشگاه ملی مسکو بود.

کارلوف از ماه ژوئیه سال 2013 سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در ترکیه بود.

او پیشتر و در  سال های دهه 1990 و 2000 سفیر کشورش در کره شمالی و کره جنوبی بود. او علاوه بر زبان مادری به دو زبان انگلیسی و کره ای نیز تسلط داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات