فرهنگی >>  جنگ نرم >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۹۷۵۶۲

ترجمه جنایات ساواک و منافقین به زبان انگلیسی

کتاب «احمد احمد» از جمله آثاری است که فضای ایران را در آستانه پیروزی انقلاب ۵۷ به خوبی به تصویر می‌کشد. این اثر به تازگی به زبان انگلیسی برگردانده شده است.
به گزارش گروه فرهنگی بصیرت به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «احمد احمد» نوشته محسن کاظمی است که دربردارنده خاطرات یکی از مبارزان انقلابی است که از سوی سوره مهر به چاپ رسیده است. این اثر به تازگی از سوی دفتر ترجمه حوزه هنری به زبان انگلیسی برگردانده شده است. کار ترجمه را محمد کریمی، از مترجمان کشور، برعهده داشته است. قرار است کتاب در کشورهای انگلیسی‌زبان توزیع شود.

احمد احمد بیش از 70 ساعت مصاحبه کرد و محسن کاظمی بیش از دو سال وقت گذاشت تا ماحصلش این کتاب شد. روایت حاضر، خاطرات تلخ و شیرینی است از کسانی که برای رسیدن به فجر، بهایی سنگین پرداخته و البته از مدعیانی که در نیمه راه تغییر جهت دادند. کار نگارش این کتاب که چهار سال به طول انجامید، با مصاحبه‌های طولانی مدت احمد احمد، در تابستان 76 آغاز شد.

احمد احمد، سال 1344 به دلیل فعالیت در حزب مخفی ملل اسلامی دستگیر شد. خاطرات احمد احمد، تمام زندگی کسی را در بر می گیرد که در جایگاه معلمی و در خانواده ای آشنا با مسائل سیاسی زندگی می‌کرد.

خاطرات «احمد احمد» برای اولین‌بار با نثر و روایت جدیدی شکل گرفت، زیرا حاکمیت نگاه تاریخی در این کتاب و بیان به موقع از اشخاص و رویدادها عاملی بود برای این که از بسیاری فراز و نشیب ها سخن به میان آید. در واقع این کتاب آغازگر گونه خاطره‌نویسی تدوینی است.

احمد احمد از مبارزان در دوره پهلوی دوم است. به دلیل نوع مبارزاتش با گروه های مبارز بسیاری همکاری و فعالیت داشته و به سبب آن چندین بار دستگیر، شکنجه و زندانی شده است. وی در آخرین برخورد با مأموران ساواک از ناحیه پا تیر خورد و مصدوم و معلول شد.

"خاطرات احمد احمد" در 9 بخش و با موضوعاتی مانند؛ دوران کودکی و اوضاع خانوادگی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه، آشنایی با اندیشه حضرت امام خمینی(ره)، عضویت در انجمن ضد بهائیت، فعالیت در حزب ملل اسلامی، دوران دستگیری و زندان قزل قلعه و شکنجه های مرگبار، ازدواج و دستگیری مجدد، ارتباط با شهید اندرزگو و درگیری با ساواک، دوران انقلاب و تظاهرات مردمی و آزادی، جنگ تحمیلی و حضور در جبهه نوشته و تنظیم شده است.

در پایان کتاب اسناد و عکس های قابل توجهی از احمد احمد و بازتاب چاپ‌های گذشته کتاب او در میان خوانندگان آورده شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات