تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۷۳
آخرین روایت وزیر نفت از بدهی زنجانی:

٣/٥ میلیارد دلار طلبکاریم

(روزنامه شرق – 1395/09/29 – شماره 2754 – صفحه 2)

وزیر نفت روز گذشته درباره پرونده بابک زنجانی و مبالغ بازگشتی به این وزارتخانه گفت: «آنچه طبق نظر کارشناسی به وزارت نفت عودت داده شده حدود ٢٠‌ هزار‌ میلیارد ریال است اما طلب وزارت نفت از بابک زنجانی با سود آن به بیش از ٣,٥‌ میلیارد دلار می‌رسد». به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه به تأیید حکم اعدام بابک زنجانی از سوی دیوان‌عالی کشور اشاره و از قوه قضائیه برای پیگیری این پرونده، قدردانی و عنوان کرد: «مهلت و رأفتی که جمهوری اسلامی نسبت به بابک زنجانی اعمال کرد، نامحدود و بی‌پایان نیست و تا یک زمانی باید این پول را به وزارت نفت بازگرداند». همچنین مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت از دریافت کمتر از یک‌پنجم مطالبات از بابک زنجانی خبر داد و عنوان کرد: «در رأی صادرشده درباره بابک زنجانی آمده است اگر بدهی را پرداخت و توبه کند، شامل تخفیف می‌شود. بنابراین بهتر است او به این مورد توجه کرده و هرچه‌زودتر تکلیف خود را روشن کند».

سیداصغر هندی به ایرنا گفت: «وزارت نفت به دنبال اعدام این متهم نفتی نیست بلکه فقط در پی وصول مطالبات این وزارتخانه است تا آن را به هر شکل دریافت کند».

او درباره وضع دریافت مطالبات از متهم نفتی هم گفت: «تاکنون کمتر از ٢٠‌ هزار‌ میلیارد ریال از بدهی‌هایمان را در قالب اموال از این متهم دریافت کردیم. دراختیارگرفتن اموال این متهم نفتی در خارج از کشور نیز در حال پیگیری است. درباره مزایده اموال بابک زنجانی نیز اقدامهای لازم در حال انجام است».

زنجانی از ١١ مهر سال ٩٤ و در ٢٦ جلسه، به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان‌یافته به منظور ارتکاب جرائمی مانند جعل سند، پول‌شویی با علم به مؤثربودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تأمین اجتماعی و بانک مسکن، جعل ٢٤ فقره اسناد و صورت‌حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پول‌شویی به مبلغ ١٩٦٧ ‌‌میلیون یورو محاکمه شد.

سرانجام در ١٣ آذر دیوان‌عالی کشور، حکم اعدام بابک زنجانی را تأیید و حکم اعدام متهمان ردیف دوم و سوم این پرونده را نقض کرد و به شعبه هم‌عرض ارجاع داد.

http://www.sharghdaily.ir/News/110271

ش.د9502908

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات