تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۱۹

ادعای نفوذ و داستان حسین موسویان

پایگاه بصیرت / سید علیرضا کریمی/ سردبیر

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1395/10/28 ـ شماره 4808 ـ صفحه 1)

این نکته دیگر مثل روز روشن است که محافظه‌کاران وطنی وقتی عرصه را تنگ می‌بینند به افق چشم می دوزند و با پیوند به توهمات خود، سعی می نمایند استدلال های سخیف خود را بر کرسی بنشانند. اما همانطور که قبلا گفته شده و در نوشته های مختلف تاکید گردیده این اباطیل در مردم نفوذ ندارد. نشان به آن نشان که 12 سال علیه آیت‌الله هاشمی و خانواده او بیانیه خواندند و نطق نمودند اما در نهایت مردم این چنین شایسته و محترم مراسم سوگواری وی را برگزار کردند.

روز گذشته روزنامه کیهان در سرمقاله خود ضمن به کار بردن همان اصطلاحات تکراری در خصوص برجام در پایان یادداشت خود ادعایی را مطرح نمود که به نظر جدید است و گویا سرآغاز یک پروپاگاندا علیه دولت تدبیر و امید می‌باشد. به هر حال پیش از این برخی ناظران و مقامات دولتی نسبت به عملکرد اتاق فکر تخریب گوشزد و هشدار داده و تاکید کرده بودند که هدف از شکل گیری این اتاق نه نقد منصفانه روحانی بلکه تخریب و هجمه به منظور پایان پرونده وی در پایان سال چهارم عمر دولت است.

به نظر می رسد اکنون در همین راستا حسین شریعتمداری مدعی شده است که در تیم مذاکره کننده هسته ای، نفوذی وجود داشته و دارد و نشانه های آن برملا شده است. از آنجا که نگارنده یادداشت مزبور، اشاره بیشتری به ادعای خود ننموده و صرفا به طرح ادعا، پرداخته است یحتمل یک تقسیم وظیفه در این راستا بین رسانه های مختلف مخالف دولت شکل گرفته و در آینده نه چندان دور ادامه پروژه نفوذ در تیم مذاکره ادامه خواهد یافت.نگارنده از این جهت در این باره مطمئن سخن می گوید زیرا این استراتژی نخ نما و تکراری است.سید حسین موسویان نمونه زنده و روشن این موضوع است. در تیم مذاکره کننده هسته ای دولت اصلاحات موسویان حضور پررنگ و کم نظیری را داشت و علاوه بر سخنگویی، نقش بارزی در مذاکرات هسته ای ایفا می کرد. وی اگرچه مورد وثوق و اعتماد عقلای قوم بود اما به یکباره پس از روی کارآمدن دولت احمدی‌نژاد زیر بار شدیدترین تهمت ها از سوی دوستان آقای حسین شریعتمداری قرار گرفت.

تمام شواهد و قرائن حاکی از آن بود که اتاق فکر تصمیم گرفته منتقد سرسخت و جدی سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد را با اتهام جاسوسی از میدان خارج کند.جالب آنکه آغازگر این خط نیز شخص رئیس دولت بود. او در نطق های مختلف مدعی وطن فروشی تیم مذاکره کننده هسته ای دولت قبل می شد و به گونه ای کد می داد که همگان متوجه شوند منظور وی سید حسین موسویان است. این خط را نیز در رسانه‌های خود به انحای مختلف دنبال نمودند. تا اینکه بالاخره موسویان با همین اتهام مورد توجه قرار گرفت. اما در واهی بودن این اتهامات از قبیل جاسوسی و نفوذی بودن همین بس که موسویان از اتهامات مطروحه تبرئه و احمد توکلی حامی سرسخت احمدی‌نژاد نیز طی بیانیه ای رسما از دیپلمات ارشد کشورمان به خاطر تکرار اتهامات، حلالیت طلبید. از سوی دیگر رسانه هایی هم که موسویان را جاسوس خوانده بودند از وی عذرخواهی نمودند. هرچند از آنجا که دولت احمدی‌نژاد تمایل نداشت شخصی علیه سیاست خارجی او علی‌الخصوص نحوه مذاکرات هسته‌ای سخن بگوید با لطایف الحیلی سیدحسین موسویان و باقی منتقدان ساکت شدند و رسانه ها را نیز با ابزارهای خود مجاب نمودند یکدست از تیم مذاکره کننده و رویکردشان حمایت کنند.

قصه آن روزها تلخ و گزنده است و بازخوانی آن تلخ‌تر.اما این چند خط از این جهت قلمی شد تا به مدیر کیهان یادآور شویم: «اخوی! این ترفندها کهنه است.» به قول شیخ ناطق نوری در مرقد امام وقتی کارها خراب می شود می‌گوییم کار نفوذی‌هاست.

حالا شما هم چون دست تان برای زدن برجام خالی است می گویید «نفوذی‌ها». برادر من! شما استدلال محکمه و مردم پسند بیاورکه اگر برجام «نه» پس چه؟ اتهام جاسوسی و نفوذی به این و آن زدن که نشد برهان.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=62214

ش.د9503691

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات