اقتصادی >>  اقتصادی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۴۰۹

استیضاح نمایشی در صحن علنی

گفت وگوی وزرای دولت و نمایندگان در صحن مجلس واکنش دکتر لاریجانی را به همراه داشت که در اعتراض به این عمل به نمایندگان تذکر داد تا در جایگاه خود قرار گیرند.
پایگاه بصیرت / روح الله فرقانی
 جلسه علنی  یکشنبه اول اسفندماه مجلس شورای اسلامی در حالی  به ریاست علی لاریجانی و حضور ۲۰۶ نماینده آغاز شد که اولین دستور کار جلسه علنی بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود. این  تقاضای استیضاح در ۱۲ محور به مجلس اعلام وصول شد و در همان ساعات اولیه کار مجلس معاونان پارلمانی وزیر راه و شهرسازی رایزنی های خود را برای شکست این استیضاح آغاز کرده بودند هر چند نباید مخالفت فراکسیون امید مجلس و  فراکسیون مستقلان ولایی را در این باره فراموش کرد.
عباس آخوندی با ارایه گزارشی از روند اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، گفت: در سه سال اخیر 13 هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها جذب بخش خصوصی داشتیم. هفت هزار کیلومتر روکش آسفالت داشتیم و بیش از پنج هزار کیلومتر به راههای جدید در کشور اضافه شده است.
آخوندی با بیان اینکه در عرصه حمل و نقل کشور 163 هزار میلیارد تومان قرارداد قطعی امضاء شده است، تصریح  کرد: صحنه سازندگی صحنه سیاسی نیست. صحنه تلاش و دفاع از منافع ملت ایران است و باید در این راه به اجماع رسید.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یک میلیون  و دویست هزار خودرو در روز وارد تهران می شود، یاد آور شد:برای رفع آلودگی تهران مطالعات دانش بیان صورت گرفته است  و تلاش کردیم تا آلودگی و ایمنی را بهبود بخشیم.
آخوندی با تشریح قراردادهای خرید هواپیما ، تصریح کرد: باند فرودگاه مهرآباد  13 میلیون مسافر در سال جابجا می کند و 40 سال است که این باندها تعمیر و مرمت نشده است. بیش از صد هواپیما در گورستان هواپیما داریم  و 20 میلیارد دلار برای نوسازی این صنعت نیاز است.
به گزارش بصیرت گفت وگوی وزرای دولت و نمایندگان در صحن مجلس  واکنش دکتر لاریجانی را به همراه داشت که در اعتراض به این عمل به نمایندگان تذکر داد تا در جایگاه خود قرار گیرند. واکنش و بی تفاوتی نمایندگان به سخنان وزیر راه در هنگام سخنرانی نشان می دهد که این استیضاح نمایشی بیش نیست و حتی برخی نمایندگان همچون محمد جواد ابطحی در این خصوص به صراحت اعلام کردند که لابی هایی برای کسب رای مجدد وزیر صورت گرفته است.
اسحاق جهانگیری معاون اول و مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور ، سید رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمود علوی وزیر اطلاعات، رحمانی فضلی وزیر کشور از جمله دولتمردانی هستند که در صحن علنی مجلس حضور یافتند.




نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات