تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۲۱۷
محمدرضا عارف در سالگرد انتخابات هفتم اسفند:

انتخابات پارسال به مانند دوم خرداد 76 حماسه‌اي ماندگار بود

(روزنامه اعتماد ـ 1395/12/08 ـ شماره 3756 ـ صفحه 3)

گروه سياسي| ديروز يك سال از انتخابات هفتم اسفندماه گذشت، انتخاباتي كه شيريني زيادي براي اصلاح‌طلبان به همراه داشت. در شرايطي كه اصلاح‌طلبان اصلي‌ترين چهره‌هاي خود را در سد بررسي صلاحيت‌ها از دست دادند و در شرايطي كه موج تخريب‌ها عليه آنها به راه افتاده بود اما با بسيج بدنه اجتماعي و البته دعوت چهره‌هاي شاخص اصلاحات براي راي دادن به ليست اميد، توانستند تركيب بهارستان را به طور كلي تغيير دهند. محمدرضا عارف كه بالاي ليست برنده تهران نشسته بود پس از انتخابات، رياست فراكسيون اميد در مجلس را عهده‌دار شد و اكنون در سالگرد انتخابات يادداشتي را منتشر كرده و هفتم اسفند را با روزي همچون دوم خرداد 76 مقايسه كرده است. به گزارش ايسنا رييس فراكسيون اميد در بخشي از يادداشت خود آورده: انتخابات هفتم اسفندماه سال 94 بي‌شك به مانند انتخابات دوم خرداد 76 حماسه‌اي ماندگار را در تقويم تاريخ ايران ثبت كرد. هرچند اگر زمينه جدي‌تر حضور همه سلايق متنوع و متكثر وفادار به نظام اسلامي در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فراهم مي‌شد حلاوت حماسه هفتم اسفند بيشتر مي‌شد، با اين حال حضور پرشور فعالان اصلاح‌طلب و چهره‌هاي مومن و انقلابي در كمپين‌هاي انتخاباتي براي دعوت مردم جهت مشاركت گسترده در انتخابات باعث خلق حماسه‌اي ماندگار شد.

او در ادامه يادآور شده: راي قاطع مردم به اعضاي ليست اميد در تهران پيام روشني داشت، پيامي كه نشان مي‌داد مردم بزرگوار ما به دنبال تغيير در چارچوب قانون اساسي هستند و مردم به دنبال مجلسي هستند كه درشأن نظام اسلامي باشد. محمدرضا عارف همچنين نوشته: اكنون يك سال از آن حماسه غرورآفرين گذشته است. منتخبين شما مردم عزيز در مجلس شوراي اسلامي به ويژه اعضاي فراكسيون اميد خود را متعهد به شعارهاي داده شده در جريان انتخابات به ويژه برنامه 128‌بندي (برجا) مي‌دانند. براي انجام اين تعهدات مطمئنا به كمك و ياري ملت بزرگوار ايران اميد بسته‌ايم چرا كه با همراهي مردم وفادار به گفتمان اصلاح‌طلبي مي‌توانيم در تحقق شعارهاي داده شده با اولويت دادن به مطالبات بحق مردم گام‌هاي اساسي و موثر ‌برداريم.

او در ادامه به تلاش‌هاي جريان‌هاي خاص براي به حاشيه بردن فراكسيون اميد اشاره مي‌كند و مي‌نويسد: از زمان تشكيل فراكسيون اميد تلاش‌هايي از سوي جرياني خاص براي به حاشيه بردن اين فراكسيون با انجام عمليات رواني از طريق انتشار اخبار كذب و جهت‌دار صورت گرفته است كه نمونه اخير آن در جريان طرح دوفوريتي تامين امنيت مراسمات رسمي ديده شده است گويا رسالت برخي جريانات سياسي اين است كه با استفاده از تريبون‌هاي در اختيار، فراكسيون اميد را وارد مسائل حاشيه‌اي كنند كه البته تاكنون موفق نشده‌اند چرا كه اعضاي فراكسيون اميد اولويت اصلي كشور را حفظ آرامش براي ايجاد رونق اقتصادي و پاسخ به مطالبات مردم مي‌دانند و ان‌شاءالله با كمك دولت محترم اقدامات اساسي براي حل مشكلات مردم صورت مي‌گيرد.

عارف در پايان يادآور مي‌شود: به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس شوراي اسلامي از شما مردم مومن و انقلابي و حامي گفتمان اصلاح‌طلبي به ويژه جوانان عزيز كه در خلق حماسه هفتم اسفند كاري كارستان كرده‌اند، درخواست مي‌كنم كه با همان روحيه با نشاط در دو انتخابات سرنوشت‌ساز پيش رو يعني انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و انتخابات دور دوازدهم رياست‌جمهوري مشاركت فعال داشته باشيد تا روند آغاز شده از انتخابات دور يازدهم رياست‌جمهوري ادامه پيدا كند و به كساني كه مي‌خواهند بذر نااميدي در جامعه بكارند و از مشاركت گسترده مردم در انتخابات بيمناك هستند پاسخ قاطعي بدهيد چرا كه اگر روند آغاز شده از خرداد 92 به سرانجام نرسد، باعث بازگشت به دوران قبل از خرداد 92 مي‌شود كه مطمئنا خواست اكثريت مردم ايران نيست.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=69293

ش.د9504201

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات