تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۰۰۲۵۸

فرمانده كل سپاه: آمريكايي‌ها مي‌دانند تهديد ايران بي‌فايده و مضر است

(روزنامه جوان ـ 1395/11/21 ـ شماره 5025 ـ صفحه 5)

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عنوان كرد كه دشمنان به ويژه امريكا در سال‌هاي اخير آشكارا به مجد، عظمت و اقتدار ايران اقرار كرده‌اند و دولتمردان امريكايي مي‌دانند تهديد عليه ايران نه تنها بي‌فايده بوده بلكه مضر است.

به گزارش فارس، سردار محمدعلي جعفري در ششمين پاسداشت ادبيات جهاد و مقاومت در همدان با بيان اينكه ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي و شهداي دفاع مقدس را گرامي مي‌داريم، اظهار كرد: در سي‌‌و‌‌هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي شاهد اين مهم هستيم كه هرچه از عمر انقلاب مي‌گذرد، ابعاد بيشتري از انقلاب اسلامي بر همگان روشن مي‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه مجد، عظمت و شكوه انقلاب اسلامي با گذشت زمان افزوده مي‌شود، بيان كرد: دوست و دشمن به عظمت، عزت و اقتدار جمهوري اسلامي اقرار مي‌كنند. وي با بيان اينكه در سال‌هاي اخير دشمنان آشكارا به اين مجد، عظمت و اقتدار اقرار كرده‌اند، افزود: دولتمردان امريكا مي‌دانند كه تهديد عليه ايران نه تنها بي‌فايده بوده بلكه مضر است.

سردار جعفري ترامپ را رئيس‌جمهوري ناشي دانست و خاطرنشان كرد: يك تحليلگر پنتاگون ترامپ را نصيحت مي‌كند كه در موقعيتي هستيم كه نه تنها در جهان اسلام كه در كل جهان امريكا را روي كاغذ مي‌بينند و تحليلگر ديگري مي‌گويد امريكاي ابرقدرت در حال محو شدن است.

آمريكا بايد ابرقدرت بودن را فراموش كند

وي با بيان اينكه تحليلگر ديگري مي‌گويد امريكا بايد ايده ابرقدرت بودن را فراموش كند، ادامه داد: با دقت در اين جملات مي‌بينيم كه اين بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي است كه بعد از گذشت 40 سال دشمنان و بيگانگان بر مجد و عظمت انقلاب اقرار مي‌كنند و اين به نوعي اقرار به ابرقدرت بودن جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه خداي بزرگ را به خاطر اين نعمت بزرگ شكرگزار هستيم، اظهار كرد: اميدواريم در روز جمعه 22 بهمن مراتب قدرداني و سپاسگزاري خود را در برابر خداوند نشان دهيم، به ويژه در برابر تهديدات جديد حضور پرشور و دشمن‌شكن مردم لازم است. وي با طرح اين سؤال اساسي كه علت مجد و عظمت روزافزون انقلاب اسلامي چيست، گفت: بايد ما به‌خصوص شما مردم انقلابي و به ويژه مردم همدان كه هميشه با نگاه عميق به انقلاب اسلامي و حوادث آن و شرايطي كه بر انقلاب گذشته نگاه كرده و عمل كرده‌ايد، پاسخ دهيد كه علت اصلي چيست؟

سردار جعفري با اشاره به سير نزولي انقلاب‌هاي دنيا بعد از چند سال، بيان كرد: انقلاب اسلامي هرچه جلوتر مي‌رود با عظمت‌تر به راه خود ادامه مي‌دهد.

وي با تأكيد بر اينكه ماهيت انقلاب اسلامي، فرهنگي و اسلامي است، يادآور شد: ما در چارچوب اصول و ضوابط اسلام عزيز حركت مي‌كنيم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمانت اسلامي بودن و اسلامي ماندن انقلاب اسلامي را جايگاه رفيع ولايت فقيه در جايگاه و رهبري انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: زعامت انقلاب در دست رهبر معظم انقلاب به عنوان فردي شجاع و باهوش است. وي با بيان اينكه دفاع مقدس عاملي ديگر بر ماندگاري انقلاب بود، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس به عنوان موتور حركت انقلاب اسلامي كه انرژي آن بي‌پايان است، بود.

غلبه جنبه معنوي دفاع مقدس بر جنبه مادي آن

سردار جعفري بخش عظيمي از پايداري و استمرار انقلاب و نهضت بيداري اسلامي را مديون هشت سال دفاع مقدس دانست و تأكيد كرد: هشت سال دفاع مقدس دليل اصلي بقا و گسترش انقلاب اسلامي در جهان است. وي با طرح اين موضوع كه چرا براي دفاع مقدس قداست خاص قائليم، تأكيد كرد: رهبري بيش از همه بزرگي دفاع مقدس را مي‌دانند. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه چرا دفاع مقدس گفته مي‌شود؟ اظهار كرد: جنبه معنوي دفاع مقدس بر ابعاد مادي آن غلبه داشت و امام فرمود جنگ ما غلبه ايمان بر كفر جهاني بود.

وي علت پيروزي ما در جنگ را بدون ترديد حضور گسترده مؤمنامه و انقلابي مردم ايران دانست و افزود: اگر حضور داوطلبانه مردم نبود امروز سرنوشت دفاع مقدس معلوم نبود.

سردار جعفري با اشاره به فرموده مقام معظم رهبري در مورد ضرورت تبيين فرهنگ دفاع مقدس با بيان اينكه رهبري فرمودند هنوز بعد از گذشت سال‌هاي بسيار، ابعاد دفاع مقدس را درست نتوانسته‌ايم براي خود تشريح كنيم، ادامه داد: اين جاي تأسف دارد كه چرا جز تعداد محدودي هنرمند و نويسنده انقلابي كه براي دفاع مقدس قلم مي‌زنند و آثار ديگري توليد مي‌كنند، ديگران وارد نمي‌شوند. وي با بيان اينكه بيش از هر زمان ديگري به فرهنگ جهاد و مقاومت براي استمرار انقلاب نياز داريم، ادامه داد: بايد بدانيم دفاع مقدس چه فراز و نشيب‌هايي داشت. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه نگاه برخي به جنگ كه در رأس آن بني‌صدر بود، مادي بود، گفت: بني‌صدر مخالف حضور نيروهاي مردمي بود و اگر نيروهاي ارتش به نيروهاي مردمي كمك مي‌كرد با آنها برخورد مي‌كرد اما در نهايت نتوانست كاري از پيش ببرد.

وي با بيان اينكه با حضور گسترده مردم پيشروي دشمن سد شد، افزود: به محض فرار بني‌صدر و حاكميت نيروگاه حزب‌الله و به دست گرفتن فرماندهي‌ها به دست نيرو‌هاي انقلابي با حكم امام تحول عظيمي در دفاع از كشور شروع شد.

همه عمليات‌هاي دوران دفاع مقدس بازسازي صحنه‌هاي عاشورا بود

سردار جعفري با بيان اينكه از تابستان 60 تا تابستان 61 در يك سال در پنج عمليات خرمشهر آزاد شد، ادامه داد: با اين وحدت مديريت و با حضور بدون مانع نيروهاي مردمي و حضور گسترده همداني‌ها با مديريت فرماندهي انقلابي در دفاع مقدس در يك سال دشمن عقب زده شد. وي با اشاره به عمليات والفجر 8 و كربلاي 5 با بيان اينكه در تاريخ جنگ‌ها اين عمليات‌ها بي‌نظير بوده است، اظهار كرد: رهبري يك يادداشتي بر عمليات كربلاي 5 دارند كه فرمودند سپاه، كربلا را در شلمچه مشق كرد. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه هر كس عمليات كربلاي 5 و شلمچه را فراموش كرد، نامش از انقلابي بودن خط خواهد خورد، افزود: همه عمليات‌هاي دوران دفاع مقدس بازسازي صحنه‌هاي عاشورا بود، چراكه با دست خالي در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ايستاديم آن هم به تنهايي!

وي با بيان اينكه عمليات كربلاي 5 اوج ايثار بود، افزود: در اين عمليات به اندازه‌اي موانع زياد بود كه شكسته شدن خط شلمچه غيرممكن بود كه براي عبور از موانع شهيد ستار ابراهيمي يكي از شهيداني بود كه جانفشاني كرد. سردار جعفري با اشاره به اينكه صحنه كربلاي 5 واقعاً صحنه عاشورا بود، ادامه داد: بعد از شكسته شدن خط شلمچه سازمان ملل و اربابان صدام به اين نتيجه رسيدند كه ايران وقتي مي‌تواند دژ شلمچه را بشكند، مي‌تواند بقيه موانع را هم بشكند، بنابراين نااميد شدند و قطعنامه صادر كردند. وي با اشاره به اينكه در هشت سال دفاع مقدس ابعاد معنوي غلبه داشته و به همين دليل است كه اين اتفاق براي ما دفاع مقدس شده است، افزود: انقلاب به رغم همه مشكلات و موانع، توفنده و باوقار و قدرتمند جلو مي‌رود. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از خانواده‌هاي شهدا تشكر كرد و با بيان اينكه اين حماسه بزرگ و دستاوردهاي عظيم مديون خون شهداست، در ادامه مسئله مهم امروز را نگراني رهبري در مورد انتقال معارف اسلامي دفاع مقدس به نسل‌هاي آينده دانست و خواستار توجه به اين مهم شد. سردار جعفري با بيان اينكه مطالعه كتاب‌ها و خاطرات دفاع مقدس تكليفي بر دوش مردم است، افزود: يكي از دغدغه‌هاي رهبري اين است كه مردم كتاب كم مي‌خوانند و كتاب‌هاي دفاع مقدس را هم كمتر!

http://javanonline.ir/fa/news/837623

ش.د9504248

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات