سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۰۲۷۸
بسته انتخاباتی بصیرت

همراه با انتخابات 16

اشتباه مشترک "روحانی و احمدی نژاد" از نگاه توکلی/ نتایج اولین نظرسنجی انتخاباتی آخرین خبر منتشر شد/ چمران: فهرست 21 نفره «خدمت» بزودی منتشر می‌شود/ کواکبیان: یا نمی‌آیم یا اگر بیایم تا آخر می‌ایستم/ رحمانی‌فضلی: «رجل سیاسی» شامل خانم‌ها نمی‌شود
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

همراه با انتخابات 16مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات 96/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.


تسنیم

اشتباه مشترک "روحانی و احمدی نژاد" از نگاه توکلی

به گزارش خبرگزاری تسنیم احمد توکلی گفت: متاسفانه دولت یازدهم اشتباهات دولت گذشته را تکرار کرد و مهترین این اشتباه ادامه سیاست نئوکلاسیک ها است که از بعد از پایان جنگ در کشور اجرا شد و هم دولت گذشته و هم این دولت کنونی از ان الگو گرفتند که مدلی اشتباه برای اقتصاد ایران بود. اتکای بیش از حد به سیاست خارجی و گره زدن سیاستهای به بخش نفت ، گاز و پتروشیمی زمینه ساز برخی ناکامیها شده است اگر علل رکود را به دقت بررسی کنیم مشاهده می شود که از سال 86 به بعد عواملی همچون اتکای بیش از حد به نفت، نوسان نرخ ارز زمینه ساز رکود و تورم در اقتصاد بوده اند .


فارس

کاندیدای مجمع روحانیون مبارز در انتخابات ریاست جمهوری از زبان انصاری

مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور درباره کاندیدای مجمع روحانیون مبارز در انتخابات سال 96 گفت: مجمع هماهنگ با شورای مشورتی اصلاح طلبان است.


آخرین خبر

نتایج اولین نظرسنجی انتخاباتی آخرین خبر منتشر شد

تیم رسانه ای آخرین خبر همزمان با گرم شدن فضای انتخابات اقدام به انجام نظرسنجی های مختلف با رویکرد انتخاباتی کرده است. روز گذشته و در اولین نظرسنجی از این سری، از شما مخاطبین محترم پرسیدیم "به نظر شما رئیس دولت در انتخابات 29 اردیبهشت تغییر می کند؟" در این نظرسنجی 44.7درصد به گزینه "خیر" رای دادند(معتقد به عدم تغییر رئیس دولت)؛ 52.8 درصد به گزینه "بله" رای دادند( معتقد به تغییر رئیس دولت) و 2.5درصد نیز در این خصوص نظری نداده بودند.


تسنیم

کاشفی: گزینه نهایی «جبهه مردمی» بعد از بررسی نظرسنجی‌ها مشخص می‌شود

محمدرضا کاشفی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: شورای مرکزی جبهه مردمی بعد از بررسی نظرسنجی‌ها و ملاک‌های دیگر گزینه نهایی را از بین 5 گزینه‌ای که در مجمع ملی بیشترین رای را کسب کرده بودند، انتخاب خواهد کرد. وی گفت: فعلاً نمی‌‌توان هیچ گزینه‌ای را گزینه نهایی یا قطعی خواند، چرا که گزینه نهایی انتخاب نشده است.


مشرق

5 نامزد جبهه مستقلین و اعتدالگرایان مشخص شدند

راضیه علی‌بخشی سخنگوی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان، اظهار داشت: اسامی 5 نامزد اصلی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان مشخص شد. وی افزود: هیچ یک از پنج کاندیدای احتمالی جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران یعنی قدرتعلی حشمتیان، علی مطهری، حسن روحانی، محمد شریعتمداری، محمد اشرفی اصفهانی تاکنون حضور خود در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را تکذیب نکرده اند.


تسنیم

این آقا هم کاندیدای ریاست جمهوری شد!

خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران و داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (یکشنبه 20 فروردین) در دفتر مرکزی این تشکیل سیاسی برگزار شد، اظهار داشت:در صورت رئیس‌جمهور شدن از امثال وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی که به مردم توهین می‌کند، استفاده نمی‌کند. وی گفت: در حال حاضر در مجمع متخصصین ایران اسلامی بیش از 120 هزار نفر عضو هستند که بنده با حمایت جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای مجمع متخصصین وارد عرصه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شدم و در این عرصه کاملا مستقل هستم.


تسنیم

«روحانی» رسماً فعالیت انتخاباتی خود را کلید زد

روزنامه دولت یکشنبه، 20 فروردین در مطلبی از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در انتخابات 96 خبر داد. پیشتر نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور که از او در رسانه‌ها به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات روحانی یاد می‌شود، نشستی انتخاباتی با مدیران کانال‌ها و صفحات خریداری شده برگزار کرده بود که انتقادات زیادی را برانگیخته بود.


خبرگزاری صدا و سیما

محمدی: بیانیه آقای قالیباف به معنای انصراف از کاندیداتوری نیست

مهدی محمدی از اعضای شورای مرکزی جمنا در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه اخیر محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه متن بیانیه روشن است گفت: آقای قالیباف گفته من درخواستی برای کاندیداتوری ندارم و این حرف درستی است. هیچ کدام از این اقایان درخواست کاندیدا شدن نداشته اند و این بدنه نیروهای انقلابی بودند که نام انها را مطرح کردند. وی ادامه داد: بیانیه اقای قالیباف به معنای انصراف از کاندیداتوری نیست.


نامه نیوز

مرندی: شاید رئیسی کاندیدای نهایی جمنا نباشد

مرندی عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب می گوید ممکن است ابراهیم رئیسی کاندیدای نهایی جمنا نباشد. وی اصرار دارد که ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تنها مکانیزم همگرایی اصولگرایان است.


ایرنا

میرسلیم: تصمیم به حضور من در انتخابات را حزب موتلفه گرفته است

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تصمیم به حضور من در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گرفته است و فعالیت های انتخاباتی من با عنوان نامزد مؤتلفه انجام می‌گیرد و جنبه شخصی ندارد. وی افزود که من با نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اختلاف اعتقادی ندارم و هیچگاه نیز در مناظرات مقابل یکدیگر نخواهیم ایستاد.


فارس

ستاد انتخابات حزب مردمی اصلاحات فعالیت خود را آغاز کرد

ستاد انتخابات حزب مردمی اصلاحات با صدور بیانیه‌ای فعالیت رسمی خود را برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: ستاد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حزب مردمی اصلاحات در تهران و سراسر استان‌های کشور از امروز مورخ شنبه 19 فروردین 1396 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و اعلام می‌دارد در انتخابات پیش‌روی شوراها به صورت مستقل وارد شده و لیستی متشکل از متخصصین و جوانان متعهد خدمت ملت شریف ایران ارائه خواهد نمود.


تابناک

تابش: اصلاح طلبان احتمالا بیش از یک کاندیدای احتیاطی داشته باشند.

محمدرضا تابش در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: اصلاح طلبان کاندیدای پوششی ندارند و اگر هم داشته باشند، کاندیدای احتیاطی خواهد بود؛ البته موضوع کاندیدای دوم در شورای عالی اصلاح طلبان در حال بحث است و مسلما اگر قرار بر داشتن کاندیدای احتیاطی باشد، باید نظر روحانی را نیز در این باره جلب کرد.


خبرگزاری صدا و سیما

چمران: فهرست 21 نفره «خدمت» بزودی منتشر می‌شود

مهدی چمران ، فعال سیاسی اصولگرا گفت: بعد از معرفی افراد و شخصیت های مختلف در نهایت در جمع بندی به حدود 60 نفر رسیدیم که روی افراد فکر و مطالعه خواهد شد . در ادامه نظرخواهی درباره این افراد از مردم انجام و در نهایت فهرست 21 نفره «خدمت» ارائه می شود .


ایرنا

نامزدهای مورد حمایت جمعیت حامیان انقلاب اسلامی مشخص شدند

علی کیهانیان دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: نامزدهای پیشنهادی و مورد حمایت این جمعیت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رییسی، غلامحسین الهام و شهاب الدین صدر هستند.


ایرنا

خرم: روحانی با جناح‌های صاحب‌رای رایزنی کند!

روزنامه آرمان در گفت وگو با احمد خرم به بررسی شرایط موفقیت حسن روحانی در انتخابات 96 پرداخت و به نقل از وی نوشت: روحانی باید با جناح یا طیف‌هایی که صاحب رای و از بدنه اجتماعی بسیار بانفوذ و قوی برخوردار هستند، رایزنی کند.


تسنیم

مهمترین برنامه‌ «جمنا»

شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیر‌جان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ضرورت وحدت نیروهای انقلابی و نقش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این امر، اظهار داشت: اساس کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب، ایجاد وحدت میان نیروهای انقلابی و دلسوز نظام است. وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی جبهه مردمی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محور برنامه‌های این جبهه است.


خبرگزاری صدا و سیما

روحانی: سه سال و نیم تلاش کردیم تا وعده‌هایمان را انجام دهیم

رئیس جمهور در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی گفت: ما در دولت یازدهم در طول این سه سال و نیم تلاش کردیم تا بخشی از وظایفمان را بر طبق وعده هایی که داده بودیم انجام دهیم.


خبرگزاری دانشجو

محجوب: اصلاح‌طلبان باید فقط یک کاندیدا داشته باشند

علی رضا محجوب عضو فراکسیون امید مجلس درباره کاندیدای پوششی طیف اصلاحات در کنار روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه، اظهار داشت: معتقدم ما باید به کاندیداتوری آقای حسن روحانی تاکید کنیم و لاغیر. وی با بیان اینکه کاندیدای پوششی معنایی ندارد، افزود: اگر جریانی می خواهد کاندیدایی داشته باشد باید تنها یک کاندید مد نظر قرار دهد.


انتخاب

زیباکلام: باید قرص و محکم پشت روحانی بایستیم

استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نامزد در سایه بازی در زمین اصولگرایان است بنابراین اصلاح‌طلبان باید بر این موضوع پافشاری کنند که تنها کاندیدایشان روحانی است.


تسنیم

آیت‌الله آشتیانی خبر داد: حمایت جامعه مدرسین از «جبهه مردمی»

آیت‌الله رضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت که این تشکل کلیت کار جبهه مردمی را قبول داشته و بر وحدت نیروهای انقلاب روی یک گزینه تاکید دارد.


فارس

زاکانی: آقای روحانی! لطفاً برای مردم انشا نخوانید

علیرضا زاکانی در صفه شخصی خود نوشت آقای روحانی، به مدد مشاورانش، آموخته با حرف‌هایی از جنس گازانبر و ماشین‌دودی، از پاسخگویی بگریزد و از نکرده‌هایش برای مردم بگوید. ایشان امروز در نشست خبری خود، مدعی شد که دولت‌اش اولین دولتی است که بدهی خود را پرداخت می‌کند و بدهی برای دولت بعدی نخواهد گذاشت! وی تاکید کرد: آقای روحانی، لطفاً برای مردم انشا نخوانید، شما املای خود را در این ۴ سال نوشتید و امروز هم وقت ارائه کارنامه است.


عصرایران

پرویز سروری: قالیباف هنوز انصراف نداده است

پرویز سروری، سخنگوی ایثارگران و از اعضای فعال جمنا درباره آخرین وضعیت کاندیداتوری شهردار تهران گفت: آقای قالیباف هنوز بین نامزدهای جمنا است و ایشان در همه مراحل جزء گزینه های ما بوده است و باید در شورای مرکزی تعیین تکلیف شود. وی گفت: آقای قالیباف تاکید کرده است که درخواستی برای حضور در جمنا نداشته ام و ندارم ، برخی این موضوع را به معنی انصراف و بی توجهی قالیباف به جمنا تلقی کرده اند در حالی که چنین چیزی نیست و بدون شک آقای قالیباف در صورت تصمیم قاطع برای حضور در انتخابات از کانال جمنا وارد می شوند.


فارس

صلاحیت ۹۰ نفر در انتخابات میان دوره‌ای مجلس تایید شد

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات در همایش استانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: از تعداد ٢٨٧ داوطلب ثبت‌نام کننده در انتخابات میاندوره ای مجلس صلاحیت تعداد ٩٠ نفر توسط هیات نظارت استان ها تایید شد.


تسنیم

جزئیات جلسه ضرغامی با ۵ کاندیدای جبهه مردمی

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی در صفحه شخصی خود از دیدارش با حجت الاسلام رئیسی، قالیباف، حاجی بابایی، زاکانی و بذرپاش خبر داد. و نوشت پیروزی در دسترس است.


باشگاه خبرنگاران

کواکبیان: یا نمی‌آیم یا اگر بیایم تا آخر می‌ایستم

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان گزینه پوششی ثبت‌نام خواهد کرد یا خیر،‌ گفت: هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته‌ام. وی تأکید کرد: در یک کلام می‌گویم؛ یا نمی‌آیم و یا اگر بیایم تا آخر در انتخابات حضور خواهم داشت.


فارس

فروزنده: نامزدهای جمنا متعهد شده‌اند به نفع کاندیدای نهایی کنار بروند

به گزارش روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت:با توجه به اینکه شعار جبهه مردمی نیروهای انقلاب کار تیمی است، کاندیداها متعهد شده‌اند که به نفع کاندیدای واحد کنار بروند.


عصر ایران

واکنش مصباحی‌مقدم به وعده‌ انتخاباتی بقایی

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افزایش یارانه نقدی، احمقانه است.


مهر

تغییر در نامزدهای نهایی جمنا

سیدابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، محمدباقر قالیباف وحمیدرضا حاجی بابایی 5 نامزد جبهه مردمی تا کنون هستند. پیش از این فتاح به عنوان گزینه پنجم معرفی شده بود.


ایرنا

جریان سوم، کاندیدای ریاست جمهوری خود را معرفی کرد

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه مردمی جهادگران ایران اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا گفت: به عنوان کاندیدای 'جریان سوم' و مستقل از جریانات سیاسی برای تشکیل 'دولت جوان' در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم شرکت می کند.


خبرنامه دانشجویان ایران

موضع رسمی جبهه پایداری درباره جمنا

روابط عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای پیرامون برخی اخبار منتشره در رسانه ها درخصوص پیوستن این تشکل سیاسی به جمنا، اعلام کرد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی هیچ برنامه ای برای پیوستن به مجموعه های جدید سیاسی برای فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.


ایلنا

واکنش سیف به وعده یارانه 250 هزارتومانی بقایی

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ادعای بقایی در مورد پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی فریبکارانه است.


مصلحی

مصلحی: دشمن تلاش می‌کند مردم در انتخاب ریاست جمهوری دچار اشتباه محاسباتی شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دشمن با طراحی بحث نفوذ قصد دارد به کشور ضربه وارد کند، گفت: مردم باید در انتخاب رئیس جمهور دقت کنند تا دچار اشتباه محاسباتی نشوند و دشمن را به اهدافش نزدیک نکنند.


خبرگزاری دانا

احتمال کاندیداتوری نوبخت به عنوان نامزد پوششی در کنار روحانی

در پی مطرح شدن موضوع کاندیدای پوششی در کنار رئیس دولت یازدهم و انتشار اظهارات محمدرضا عارف پیرامون احتمال وجود گزینه پوششی در کنار گزینه اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در آستانه ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم،ظاهرا کاندیدای پوششی دولت در کنار روحانی مشخص شد. در همین راستا یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار دانا اعلام کرد که به احتمال قوی «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت، کاندیدای پوششی است که در کنار حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری و با جمع بندی ستاد روحانی کاندیدا خواهد شد.


دولت بهار

اعلام موجودیت تشکل «مهر فردا» در حمایت از بقایی

تشکل مردمی "مهر فردا" برآمده از بطن احساسات و دغدغه های پاک شما و متشکل از جمعی از جوانان رشد یافته در مکتبتان، با استعانت از خداوند متعال و دعای خیر مادران این سرزمین، ضمن حمایت از مشی انتخاباتی دکتر احمدی نژاد برای کمک به انتخاب جمهور ایرانیان، جهت حمایت از برادر ارزشی، توانمند شایسته و در یک کلام، انتخاب اصلح، جناب آقای بقایی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعلام موجودیت می نماید.


ایرنا

شرط قائم مقام مجمع نیروهای خط امام برای حمایت از روحانی

'هادی غفاری'قائم مقام مجمع نیروهای خط امام گفت: این مجمع از نامزدی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیشتیبانی خواهد کرد ولی وی باید در صورت انتخاب دوباره ، روند اصلاح طلبانه تری را در پیش گیرد.


مهر

نامزدهای جمنا چه زمانی ثبت نام می‌کنند؟

هیئت رییسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصمیم گیری درباره ثبت‌نام کاندیداهایش در انتخابات ریاست جمهوری را به روز چهارشنبه موکول کرد.


خبرگزاری دانشجو

رحمانی‌فضلی: «رجل سیاسی» شامل خانم‌ها نمی‌شود

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه بازدید از فرایند ثبت‌نام از داوطلبان در ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون تفسیری که از قانون شده٬ «رجل سیاسی» شامل خانم‌ها نمی‌شود.

ایلنا

غرویان دلیل کاندیداتوری اش را اعلام کرد

محسن غرویان با اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: همچنان معتقدم روحانی گزینه اصلح برای انتخابات پیش رو است. من برای پشتیبانی از روحانی و فکر و اندیشه اعتدالی قصد ورود به میدان انتخابات را دارم.








نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات