سیاسی >>  دولت >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۸۰

مهمترین رسالت دولت دوازدهم چیست؟

مهم ترین مسأله‌‌ اساسی پیش‌روی دولت دوازدهم، تلاش برای حل مشکلات کشور با نگاه به درون و اعتماد به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های درونی کشور است. هرچند پذیرش این گزاره به هیچ‌وجه به معنای نفی دیپلماسی و تعامل سازنده و هوشمندانه با دنیا نیست.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ مصطفی قربانی

مهمترین رسالت دولت دوازدهم چیست؟دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت حدود 80 درصدی مردم در حالی به پایان رسید که حجت‌الاسلام روحانی برای چهار سال دیگر متصدی این مسئولیت شد. ضمن تبریک این حضور مردمی گسترده به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و سپاس از مردم انقلابی و همیشه در صحنه‌ ایران اسلامی، این پیروزی را به طرفداران آقای روحانی نیز تبریک می‌گوییم. اما آنچه که در این میان مهم است، توجه به این نکته است که انتخابات همواره باید معطوف به نتیجه‌ای و کاتالیزوری برای حل مشکلات کشور و ارتقای کارامدی نظام باشد. به عبارت دیگر، حصول نتیجه در انتخابات به نفع یک جریان تنها بخش کوچکی از کار است و بخش مهم و رسالت اساسی برای آنها و همه‌ نخبگان و نیروهای سیاسی کشور، همانا تلاش برای حل‌ورفع مسائل موجود در کشور است. 
اگر پیروزی در انتخابات را شرط لازم برای پیروزی و سربلندی مردم و نظام بدانیم، این سربلندی زمانی تکمیل می‌شود که پس از انتخابات شاهد وجود عزم راسخ برای حل مشکلات موجود در کشور باشیم. درواقع، فزونی حجم مسائل و مشکلات موجود در کشور می‌طلبد تا دولتمردان با عزم راسخ و همت مضاعف برای حل مشکلات پیش‌روی مردم بکوشند. 
نکته مهم در این میان این است که این مسائل نیز تنها با سرمایه‌گذاری و اعتماد به ظرفیت‌های درونی کشور حل می‌شود و چنانچه نگاه دولتمردان و نخبگان برای حل مشکلات به بیرون از مرزهای کشور باشد، نمی‌توان مطمئن بود که از حجم و شدت مشکلات و مسائل موجود کاسته خواهد شد. به طور دقیق‌تر باید گفت که مسأله‌‌ اساسی پیش‌روی دولت دوازدهم، تلاش برای حل مشکلات کشور با نگاه به درون و اعتماد به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های درونی کشور است. هرچند پذیرش این گزاره به هیچ‌وجه به معنای نفی دیپلماسی و تعامل سازنده و هوشمندانه با دنیا نیست. 
برای تحقق این مهم نیز انتظار می‌رود که دولت دوازدهم از ظرفیت‌های جریان رقیب برای حل مشکلات نیز بهره ببرد و جریان رقیب نیز از قرار دادن و به میدان آوردن ظرفیت‌های خود در جهت کمک به دولت آینده، در صورت تقاضای کمک از سوی دولت، دریغ نورزد. نکته حائز اهمیت در این میان این است که برای حل مسائل مذکور فرصت بسیار اندک است و باید با زمان شناسی دقیق برای رویارویی قدرتمندانه با این مسائل چاره‌اندیشی کرد تا در آینده حسرت زمان های از دست رفته را نخوریم.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات