بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۰۲۱۳۷

لایحه تحریم های ایران و روسیه با یک مشکل آیین نامه ای مواجه شد

مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که مصوبه اخیر مجلس سنا که تحریمهای جدیدی علیه ایران و روسیه وضع می نماید، دارای یک مشکل آیین نامه ای است.
 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا که تحریمهای جدیدی علیه ایران و روسیه وضع می نماید، دارای یک مشکل آیین نامه ای است که می تواند از به رأی گذاردن فوری آن در مجلس نمایندگان آمریکا ممانعت کند.

«قانون مقابله با فعالیتهای ثبات زدای ایران» که دربردارنده تحریمهای جدیدی علیه روسیه نیز هست، هفته گذشته با اکثریت آراء (۹۲ رأی مثبت در برابر ۲ رأی منفی) در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید.

انضمام بسته تحریمهای روسیه به این مصوبه، دست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را برای تحقق خواست همیشگی اش که همانا بهبود روابط با مسکو است، می بندد.

این لایحه پیش از دریافت امضای ترامپ و تبدیل شدن به قانون، باید در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب برسد.

اما اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دریافتند که این مصوبه مجلس سنا یک الزام قانونی را نقض می کند. این الزام قانونی بیان می دارد که فرآیند تصویب هر لایحه ای که درآمد دولت را افزایش می دهد، باید ابتدا از مجلس نمایندگان آغاز شود.

«کوین برادی» عضو مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس جمهوریخواه کمیته «راهها و روشها» به خبرنگاران گفت که «این لایحه نهایی بند آغازین قانون اساسی را نقض کرد». با این حال، جمهوریخواهان مصرانه آن را یک مشکل آیین نامه ای می دانند.

کوین برادی با اعلام خبر همکاری رهبران مجلس نمایندگان با کمیته روابط خارجی این مجلس و سنا جهت تعیین نحوه پیشبرد این لایحه، گفت که سنا ممکن است با به روزرسانی سریع این لایحه و پس فرستادن آن به مجلس نمایندگان، این مشکل را برطرف نماید.

گفتنی است که همقطاران جمهوریخواه ترامپ در مجلس نمایندگان ۲۳۸ کرسی (در برابر ۱۹۳ کرسی دموکراتها) و در مجلس سنا اکثریت کرسی ها (۵۲ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی) را در اختیار دارند.

«کوری فریتز» سخنگوی «اِد رویس» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که کمیته مذکور در حال بازنگری این لایحه است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات