تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۴۵

ناطق‌نوري: اقدام اخير سپاه، نمايشي از اقتدار كشور در جهان بود

(روزنامه اعتماد – 1396/04/01 – شماره 3837 – صفحه 2)

علي اكبر ناطق‌نوري حمله موشكي سپاه به ديرالزور را نمايش اقتدار ملي ايران خواند. او هم مانند همه چهره‌هاي سياسي از شليك موشك به مواضع تروريست‌ها حمايت كرده است. ناطق‌نوري با اشاره به حمله موشكي سپاه مي‌گويد: در اين موضوع ما شاهد اتفاق نظر و وحدت ملي هستيم. ملت بزرگ ايران، توان در خور تحسين ديپلماسي و قدرت كم نظير نظامي خود را به مثابه دو روي يك سكه پنداشته و قدرت ملي خود را تشكيل يافته از همين رفتار متوازن مي‌داند.

از سوي ديگر او اين عمليات را سندي براي اين موضوع دانست كه جمهوري اسلامي ايران از قدرت نظامي خود براي دفاع از امنيت مردمش استفاده مي‌كند و مي‌گويد: در بعد منطقه‌اي نيز كشورهاي منطقه بار ديگر رفتار ايران را منطبق بر دكترين نظامي‌اش مشاهده كردند و به خوبي دريافتند كه اين واكنش بر اساس سياست و قدرت دفاعي ايران شكل گرفته است و به وضوح ديدند كه ايران از قدرت نظامي‌اش تنها در جهت حفظ امنيت پايدار خود و كشورهاي منطقه بهره‌برداري مي‌كند و با تجاوزگران به امنيت و اقتدار خود به مبارزه خواهد پرداخت و ايران همواره مدافع صلح در منطقه بوده و با احترام و پايبندي بر امنيت منطقه، سياست خارجي مستحكم و اصولي خود را تعريف كرده است.

علي‌اكبر ناطق‌نوري در گفت‌وگو با ايسنا، ضمن تاكيد بر «توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در اكثر زمينه‌ها» و با ابراز خرسندي از اين «اقدام به موقع و مقتدرانه» گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره از سوي دشمنان و بدخواهان مورد تهديد قرار داشته و جريانات تروريستي و افراطي -تكفيري نيز در همين جهت و براي به چالش كشيدن امنيت و اقتدار كشورمان برنامه‌ريزي و تلاش كردند كه به لطف خداي متعال، در همه طراحي‌ها و نقشه‌هاي شوم خود در برابر اين نظام مقدس شكست خورده‌اند. او با يادآوري «رشادت‌ها و ايثارگري‌هاي همه نيروهاي نظامي و انتظامي براي تامين امنيت پايدار در ايران» و گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، افزود: ايران همواره طي سال‌هاي گذشته در خاكريز و صف اول مبارزه با تروريسم قرار داشته و مخالف سياست‌هاي يك بام و دو هوايي برخي كشورهاي غربي به ويژه امريكا و برخي كشورهاي مرتجع منطقه بوده است و تروريسم را در هر كجاي جهان كه باشد محكوم مي‌كند.

وي به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در انهدام مواضع تروريست‌هاي داعش در منطقه ديرالزور هم اشاره و تاكيد كرد: اين اقدام دقيق و به موقع در راستاي سياست‌هاي دفاعي كشور در برابر تهديدات و مقابله با تروريسم قرار دارد و همگان بايد بدانند كه به تعبير مقام معظم رهبري، زمان بزن در روي تمام شده است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به تحليل اين اقدام غيور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سه سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي پرداخت و تاكيد كرد: در سطح ملي مي‌توان غرور و افتخار را از اين اقدام به خوبي مشاهده كرد و اينكه اقتدار نظام در اين حد فاخر باشد كه در بزنگاه‌هاي خطر و تهديد، واكنش سريع، مقتدرانه و درس‌آموز براي دشمنان داشته باشد، براي تمام ايرانيان از هر مسلك و مرامي كه باشند، موجب تفاخر و عزت است. او تاكيد كرد: در اين موضوع ما شاهد اتفاق نظر و وحدت ملي هستيم. ملت بزرگ ايران، توان در خور تحسين ديپلماسي و قدرت كم نظير نظامي خود را به مثابه دو روي يك سكه پنداشته و قدرت ملي خود را تشكيل يافته از همين رفتار متوازن مي‌دانند.

از قدرت نظامي براي دفاع استفاده مي‌كنيم

او به اهميت اين اقدام در سطح بين‌المللي هم پرداخت و افزود: در سطح بين‌المللي نيز دنيا شاهد اين اقتدار و توان در مبارزه با تروريسم و جريانات افراطي بوده و امكان مقايسه بين رفتار اصولي ايران با ساير كشورهاي منطقه كه با خوش رقصي در برابر استكبار، دچار يك تضاد عميق در رفتار و آشفتگي در سياست‌هاي منطقه‌اي هستند، براي‌شان فراهم آمده است. ناطق نوري به تحليل منطقه‌اي اين مهم نيز پرداخت و تاكيد كرد: در بعد منطقه‌اي نيز كشورهاي منطقه بار ديگر رفتار ايران را منطبق بر دكترين نظامي‌اش مشاهده كردند وبه خوبي دريافتند كه اين واكنش بر اساس سياست و قدرت دفاعي ايران شكل گرفته است و به وضوح ديدند كه ايران از قدرت نظامي‌اش تنها در جهت حفظ امنيت پايدار خود و كشورهاي منطقه بهره‌برداري مي‌كند و با تجاوزگران به امنيت و اقتدار خود به مبارزه خواهد پرداخت و ايران همواره مدافع صلح در منطقه بوده و با احترام و پايبندي بر امنيت منطقه، سياست خارجي مستحكم و اصولي خود را تعريف كرده است.

وي در پايان يادآور شد: در منطقه‌اي كه درگير نقشه‌هاي شوم و تجزيه‌طلبانه برخي كشور‌هاي غربي به ويژه امريكا با همراهي برخي كشور‌هاي مرتجع منطقه است، شاهد هستيم كه ايران عزيز در اوج اقتدار و امنيت، به دنبال دستيابي به اهداف و برنامه‌هاي رشد و توسعه خود با پشتيباني ملت شريف، رهبري داهيانه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و تلاش و همت مسوولان دلسوز در همه بخش‌هاست، هرچند عمليات تروريستي تهران نشان داد كه نبايد لحظه‌اي غفلت كرد و همه نهادها بايد دقت، حساسيت و هوشياري خود را در مقابله با هرگونه تحرك بدخواهان اين ملت بزرگ، به‌كار گيرند.

تقدير سرلشكر باقري از اقدام موشكي سپاه و حمايت مردم و مسوولان

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به همزماني اقدام موشكي اخير سپاه با تحريم‌هاي مجلس سناي امريكا عليه ايران گفت: هرگونه تهديد و تعرض به امنيت ايران با واكنش نيروهاي مسلح مواجه خواهد شد. به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمد باقري، رييس ستادكل نيروهاي مسلح، طي پيامي از حمايت آحاد ملت، دولت، دستگاه‌ها، شخصيت‌ها و جناح‌هاي سياسي از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حمله موشكي به مقر فرماندهي تروريست‌هاي تكفيري در ديرالزور سوريه تقدير كرد. در پيام سردار باقري آمده است: «عمليات مقتدرانه و موفقيت‌آميز «ليلةالقدر» سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در شليك دقيق موشك‌هاي ميان‌برد به مقر فرماندهي و مراكز استقرار و پشتيباني تروريست‌هاي تكفيري در ديرالزور سوريه كه مجازات عاملين و مسببان جنايت تروريستي ١٢ رمضان تهران را رقم زد، نشان داد امنيت ملي خط قرمز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است و تلاش براي صيانت از آن حتي براي لحظه‌اي مورد غفلت قرار نمي‌گيرد.» رييس ستاد كل نيروهاي مسلح مي‌افزايد: «اين اقدام كه همزمان با تصويب تحريم‌هاي ننگين و ضدبرجام سناتورهاي بي‌خرد سناي امريكا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ملت ايران صورت پذيرفت، به جبهه دشمن تفهيم كرد هرگونه تهديد و تعرض به امنيت ملي كشور به پشتوانه اراده و حمايت مردم با واكنش نيروهاي مسلح و مدافعان شجاع و غيرتمند انقلاب اسلامي مواجه خواهد شد.»

وي تصريح كرد: «امريكايي‌ها و همپالگي‌هاي كاخ سفيد كه در اين مقطع تاريخي توهم دوقطبي‌سازي جامعه ايراني به ويژه پس از تصويب تحريم‌هاي اخير را در ذهن شيطاني خود پرورانده بودند با اقدام پاسداران انقلاب اسلامي ديدند كه ترفند و حيله‌‌گري‌شان به سنگ خورد و توطئه و تهديد آنها چگونه به فرصت بزرگ و شكوهمند براي تقويت وحدت، هماهنگي و همدلي بين نيروهاي مسلح و آحاد ملت و مسوولان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تبديل شد يعني همان نقطه‌اي كه عامل عصبانيت و كينه‌توزي آنان تا به امروز بوده است.» در ادامه پيام سردار باقري آمده است: «پيام‌ها و پيامدهاي شگفت‌آور اين رخداد ماندگار و عبرت‌انگيز بار ديگر اين حقيقت را براي جهانيان آشكار ساخت كه آحاد ايرانيان در اينكه تروريست‌ها و جنايات تروريستي از امريكا هدايت مي‌شود متفق‌القول هستند و همواره از كيد و حيله شيطان بزرگ غافل نخواهند شد.

وي افزود: ستاد كل نيروهاي مسلح با تشكر از اقدام قاطعانه و بهنگام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از ملت، دولت، دستگاه‌ها، شخصيت‌ها، جناح‌ها و جريان‌هاي سياسي كه اين حركت قدرتمندانه را مورد حمايت و پشتيباني قرار دادند، قدرداني كرده و به آنها اطمينان مي‌دهد اقتدار مثال‌زدني و تسليحات مدرن، پيشرفته و بومي كه به همت فرزندان انقلابي اين سرزمين فراهم شده است تحت منويات و تدابير مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا حضرت امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) پاي كار دفاع از منافع و امنيت ملي كشور بوده و در لحظه‌هاي نياز، مهياي نواختن سيلي‌هاي سخت بر گوش دشمنان ريز و درشت انقلاب اسلامي است.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=78424

ش.د9600980

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات