تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۲۸۸۳

بهرام قاسمی: تاوان نادرست‌گویی درباره ظریف را مردم و نظام می‌دهند

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1396/04/19 ـ شماره 4937 ـ صفحه 15)

بهرام قاسمی‌سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با ادامه کار ظریف در دولت آینده گفت: دکتر ظریف ترجیح می‌دهند در این مورد سکوت کنند و اجازه ندهند هیچ گمانه‌زنی و شائبه‌ای در این مورد به وجود آید ولی واقعیت این است که کارنامه دولت در چهار سال اول در حوزه سیاست خارجی و تلاش‌های وزیر امور خارجه و وزارت امور خارجه از نمره بسیار بالایی برخوردار است.

وی درادامه در رابطه با تخریب‌هایی که در داخل کشور به وزارت خارجه می‌شود گفت: در ایران گاهی مسائل جناحی و باعث می‌شود که ناراستی‌هایی اتفاق افتد و اتهامات ناروایی بیان شود، این‌گونه رفتار نه منطقی است و نه به عزت ایران اسلامی‌در جهان می‌افزاید. چگونه می‌توان این حرف را باور کرد که اروپا ما را تحریم کرده است اما دو سه روز بعد، بزرگ‌ترین قرارداد نفتی یک دهه اخیر در تهران امضا می‌شود. کاری که جهان از آن به عنوان حمایت جدی اروپا از ادامه برجام و مخالفت با سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران و اعلام کامل پایان تحریم‌های اروپا یاد کرد.

قاسمی‌افزود: این همه را گفتم که به این نکته برسم که وزیر امور خارجه و وزارت امور خارجه به عنوان یک ارگان و وزرات‌خانه حاکمیتی نمی‌تواند بخاطر مصالح ملی هر حرف و سخنی را نابهنگام بیان کند و شوربختانه برخی از این وضعیت برای مقابله با دولت به دلایل سیاست داخلی و به‌خصوص به وزارت امور خارجه و وزیر پر تلاش و موفق آن حمله می‌کنند و نمی‌دانند که چه میزان ضرر و زیان را متوجه منافع مردم می‌کنند و چگونه مردم و حاکمیت و نظام تاوان این نادرست‌گویی‌ها را می‌پردازند. به گزارش آنا، او همچنین در خصوص عدم علاقه ظریف برای حضور در کابینه بعدی گفت: با توجه به روحیه‌ای که من از آقای ظریف می‌شناسم ایشان فردی نیست که اگر نظام به خدمات ایشان نیاز داشته باشد، میدان را خالی کند. او در بسیاری موارد در دهه‌های قبل و در سمت‌های دیگر نیز گاهی تمایلی به پذیرش مسئولیتی نداشت اما چون به او مراجعه و درخواست شد، علیرغم میل باطنی تمامی‌تلاش و همت و تجارب و توانایی خود را به کار گرفت و به میدان آمد.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=77561

ش.د9601067

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات