تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۰۳۶۲۲

هشدار ايران به استفاده سياسي از سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي

(روزنامه همدلي – 1396/04/24 – شماره 644 – صفحه 2)

سفير جمهوري اسلامي ايران در لاهه كه در هشتاد و پنجمين اجلاس شوراي اجرايي سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي سخن مي‌گفت، نسبت به سوءاستفاده سياسي برخي كشورها از سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي هشدار داد. «عليرضا جهانگيري» سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي (opcw) در لاهه، ضمن انتقاد از برگزاري نشست فوق‌العاده شوراي اجرايي اين سازمان طي هفته گذشته، آن را اقدامي تبعيض‌آميز و براساس استاندارهاي دوگانه عليه سوريه ارزيابي كرد.
وي جلسه فوق‌العاده اين سازمان در مورد سوريه را تلاش برخي كشورها براي سوءاستفاده از اين سازمان فني و تخصصي در جهت رسيدن به اهداف سياسي خود قلمداد كرد و نسبت به آن هشدار داد. جهانگيري با ابراز نگراني از كاربرد سلاح‌هاي شيميايي توسط گروه‌هاي تروريستي در سوريه و عراق، توجهات را به ماهيت و اثرگذاري جهاني گروه‌هاي مذكور جلب كرد و بر اين اساس خواستار محكوم كردن اين اقدامات توسط كشورهاي عضو شد.
وي بر لزوم اتخاذ تدابيري همه‌جانبه و متحد براي جلوگيري از وقع مجدد كاربرد سلاح‌هاي شيميايي توسط گروه‌هاي تروريستي تاكيد كرد. سفير و نماينده دائم كشورمان در لاهه، همچنين سفر مدير كل سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي به كشور در هفته گذشته را موفقيت‌آميز خواند و تصريح كرد در اين سفر كه بمناسبت سي‌امين سالگرد حمله شيميايي با مقامات عاليرتبه كشورمان ملاقات و از موزه صلح تهران نيز بازديد كرد. جهانگيري آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش همكاري‌هاي بيشتر با اين سازمان به ويژه در زمينه برگزاري دوره‌هاي مربوط به مداواي قربانيان سلاح‌هاي شيميايي را را اعلام كرد. گفتني است، شوراي اجرايي سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي يكي از مهم‌ترين اركان تصميم‌گيري سازمان مذكور است.

ش.د9601578

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات