تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۳۷۲۳

عارف: دولت، اصلاح‌طلبان را دنبال نخود سیاه نفرستد!

(روزنامه كيهان – 1396/04/24– شماره 21671 – صفحه 2)

رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است گفت: اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن و ادامه راه است.

به گزارش فارس، محمدرضا عارف در نشست هم‌اندیشی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با شوراهای اصلاح‌طلب سراسر کشور گفت: بعضی‌ها پیروز می‌شوند یادشان می‌رود چه کسانی برایشان زحمت کشیدند و من این گله را دارم. در شورای عالی دو کار مهم پیش رو داشتیم، پیروزی در انتخابات سال 96 و ادامه گفتمان اصلاحات که به اتفاق آرا آقای روحانی رای آورد، نتیجه انتخابات اتفاقی نبود بلکه نتیجه شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی بود.

وی ادامه داد: اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن و ادامه راه است.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: تا چندی پیش هجمه علیه فرد که مهم نبود اما حالا به جریان است، حتی برچسب دیکتاتوری زدند کسانی این برچسب را می‌زنند که خودشان در دوره گذشته در شورا بودند. ما که گفتیم از نقد استقبال می‌کنیم، به دوستان هم گفتم در خانه‌ام به روی شما باز است چرا در فضای مجازی گفتمان کنیم.

عارف با اشاره به انتقادات به شورای جدید گفت: استراتژی ما این بود که تمامی کرسی‌ها را به دست بیاوریم، این بیست و یک نفر افراد برجسته‌ای هستند و ما تلاش کردیم سهمیه‌ای برای زنان و جوانان هم بگذاریم.

وی در ادامه ضمن تهدید به افشاگری گفت: انگیزه برخی رسانه‌ها در هجمه به شورای عالی برای ما مشخص است امیدوارم مجبور نباشیم روزی این انگیزه‌ها را بازگو کنیم.

عارف خاطرنشان کرد: در انتخابات اردیبهشت هیچ شکی نیست که پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است. خواهش ما در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همراهی و هماهنگی با فراکسیون امید است و هیچ سهم‌خواهی نخواهیم داشت. انتظارمان از روحانی این است با شورای عالی اصلاح‌طلبان مشورت کند.

گفتنی است رسول منتجب‌نيا قائم‌مقام حزب اعتماد ملي هفته گذشته در گفت و گویی اظهار داشت؛ «... ما شوراي سياست‌گذاري را به عنوان يک راه‌حل براي اختلافات به‌وجودآمده در سال ٩٤ قبول کرديم... قرار بر اين نبود که شورايي به وجود بيايد و جايگزين احزاب شود. قرار نبود بالاي سر احزاب، آقابالاسر باشد...».

منتجب‌نیا در ادامه تصریح کرده است؛ «..بزرگ‌ترين خطري که وجود دارد اين است که همين ٤٠، ٥٠ نفر هم خودشان تصميم‌گيرنده نيستند. پشت صحنه جمعي بالغ بر پنج نفر براي همين جمع هم تصميم مي‌گيرند. يعني کل تصميمات در جريان اصلاحات به چهار، پنج نفر منتهي شده است. کساني که خودشان را به آقاي خاتمي نزديک مي‌دانند. آنها تصميم مي‌گيرند و همه را ملزم به اطاعت مي‌دانند. به هرکس که اطاعت نکند هم انگي مي‌چسبانند...». منتجب‌نيا در نهايت گفته است: «بايد به شوراي هماهنگي برگرديم که نهادي رسمي و مرکب از دبيران احزاب اصلاح‌طلب است».

http://kayhan.ir/fa/issue/1047/2

ش.د9601441

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات