تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۲۲

جزئیات درگیری نماینده مجلس و مأمور پلیس در فرودگاه

(روزنامه ايران – 1396/05/10 – شماره 6557 – صفحه 18)

حمدالله کریمی نماینده بیجاردرمجلس شورای اسلامی، جزئیات درگیری صبح دوشنبه با مأمور پلیس فرودگاه مهرآباد را تشریح کرد.وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قرار بود ساعت ۶:۵۰ به همراه وزیر راه، مسکن و شهرسازی وتعدادی از نمایندگان عضو مجمع نمایندگان استان کردستان برای سرکشی به طرح‌های عمرانی در دست اجرا در منطقه و اطلاع از مشکلات مردم در حوزه مسکن و راه به استان کردستان سفر کنیم. با توجه به ترافیک من ۵ دقیقه دیرتر به فرودگاه رسیدم. به همین دلیل خواستم با خودرو مسیر حدود ۱۰۰ متری از پارکینگ تا ورودی ترمینال شماره ۲ فرودگاه را طی کنم که مأمور حراست فرودگاه مانع این کار شد.

بعد از این من کارت شناسایی نمایندگی را ارائه کردم که باز هم اجازه ورود خودروام به محدوده مسیر اختصاصی ترمینال داده نشد؛ لذا من از خودرو پیاده شدم و به سمت ترمینال حرکت کردم و قرار بود خودرو شخصی بنده به همراه راننده، همسر م را به محل کارش برساند. اما درحالی که من به همراه معاونان وزیر و تعدادی از نمایندگان در فرودگاه منتظر پرواز بودم همسرم با من تماس گرفت که مأمور راهور ناجا مانع حرکت خودرو شده است. این مأمور پیش از آنکه من از ماشین پیاده شوم نیز در صحنه حاضر شده بود.

بلافاصله خود را به خودرو حامل همسرم رساندم و مشاهده کردم که مأمور راهنمایی و رانندگی همسر مرا با دست به مقام مافوق خود نشان می‌دهد و او را تهدید می‌کند و علاوه بر تهدید، فحاشی‌هایی را نیز به همسر من داشت و مانع حرکت خودرو شده بود و من نیز در دفاع از حرمت ناموس خود با مأمور راهور درگیر شدم.وی تأکید کرد: من هیچگاه نخواستم بی‌قانونی کنم و به محض اینکه دریافتم امکان ورود با خودرو شخصی به محدوده تاکسی‌های مقابل ورودی ترمینال را ندارم، پیاده حرکت کردم، اما نمی‌دانم به چه دلیل مأموران راهنمایی و رانندگی مانع همسر من شدند و به او در مقابل من توهین کردند. در حالی که من مشغول انجام وظیفه و در مسیر سفر به حوزه انتخابیه برای رسیدگی به مشکلات مردم به همراه وزیر و تعدادی از نمایندگان بودم.

نماینده بیجار در پایان تصریح کرد: فیلم این درگیری هم در دوربین‌های حفاظتی و هم در تلفن همراه من وجود دارد و البته من تا این لحظه قصد انتشار این فیلم را ندارم؛ چراکه معتقدم حرمت نیروی انتظامی باید حفظ شود و باعث سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه نگردد و انتظار دارم نیروی انتظامی برای این حادثه عذرخواهی کند و به جای فرافکنی و یک طرفه انعکاس دادن موضوع اصل موضوع را بپذیرد. ضمن اینکه همسر من نیز از مأمور راهنمایی و رانندگی شکایت خواهد کرد و من نیز در حال حاضر در بازداشت به سر نمی‌برم و به همراه وزیر راه در سفر استانی سنندج هستم و موضوع بازداشت را قویاً تکذیب می‌کنم.

اظهارات فرمانده پلیس فرودگاه

سرهنگ حسین‌زاده فرمانده پلیس فرودگاه مهرآباد نیزدراین باره گفت: پلیس با توجه به تهدیدات امنیتی و انجام وظایف خود در حوزه تدابیر امنیتی، خودروی مورد نظر را که بدون مجوز سعی در عبور از گیت مخصوص فرودگاه را داشت، متوقف کرد اما متأسفانه راننده خودرو اقدام به مداخله در امور انتظامی فرودگاه کرده و شخصاً اقدام به بالا بردن راهبند گیت مربوطه در حضور مأمور مستقر کرد. پس از این اقدام، مأمور انتظامی مستقر در گیت از ورود خودرو جلوگیری کرده و خودروی نماینده نیز با تغییر مسیر، از لاین کناری وارد ترمینال شد اما در هنگام این تغییر مسیر و حرکت به سمت پارکینگ، نماینده مذکور به مأمور راهور مستقر در محل توهین کرد که این مأمور نیز دستور توقف و ارائه مدارک داده اما خودرو بدون توقف و توجه به دستور پلیس، به راه خود ادامه داد. فرمانده پلیس فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه در استعلام شماره خودروی مورد نظر مشخص شد که این خودرو، دارای بیش ازچهار میلیون تومان خلافی نیز هست، گفت: پس از این اتفاقات، خودروی مذکور داخل پارکینگ رفته و پس از پارک خودرو نماینده مجلس در حال عزیمت به سالن ترمینال، مجدد به مأمور راهور و اینجانب که مقابل ترمینال جهت انجام وظایف معمول خود مستقر بودیم اقدام به توهین و تهدید کرد.

با وجود درخواست‌های مکرر اینجانب به‌عنوان فرمانده پلیس فرودگاه مهرآباد و دعوت نماینده مذکور به حفظ آرامش، متأسفانه این نماینده مجلس، به صورت مأمور راهور سیلی زد که پلیس در راستای ایجاد آرامش و از بین بردن جو ایجاد شده، وی را به همراه راننده و همسرش به سالن هدایت کرد. اما متأسفانه این نماینده مجدداً ضربه دیگری به مأمور راهور وارد کرده و همزمان راننده وی نیز به دنبال ایجاد ناآرامی بود که در نهایت برای آرام کردن این افراد و جو سالن، دستور دادم آنان را به دفتر افسر نگهبانی هدایت نمایند و در تمام این مراحل، تلاش ما برای دعوت به آرامش بود.وی ادامه داد: با وجود درخواست‌های مکرر پلیس از این افراد مبنی بر رعایت آرامش، متأسفانه تهدید‌ها و فحاشی‌ها در دفتر افسر نگهبان نیز ادامه یافت تا جایی که درنهایت وی با ضربه سر به صورت افسر راهور موجب آسیب وی از ناحیه بینی شد که مأمور مذکور با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی معرفی شد.

وی بار دیگر با تأکید بر اینکه در تمام این مدت، مسئولان فرودگاهی نیز در دفتر پلیس حضور داشته و شاهد بی‌احترامی و ایراد ضرب و شتم از طرف این نماینده بودند، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و به مقام قضایی ارجاع شد و پرونده در حال رسیدگی است والبته فیلم‌های دوربین مداربسته نیز موجود است. حسین‌زاده تصریح کرد: با وجود این برخوردها، از آنجا که این نماینده به همراه وزیر راه و شهرسازی راهی سنندج بود و همسر وی نیز حضور داشت از مسافرت ایشان ممانعت نکردیم اما پرونده مفتوح بوده و در حال رسیدگی از سوی مقام قضایی است.وی بار دیگر تأکید کرد: با توجه به تهدیدات و تدابیر امنیتی؛ گیت مذکور مخصوص خودرو‌هایی است که مجوز قانونی دارند و در کنار آن لاین عمومی قرار دارد که همه خودرو‌ها می‌توانند از آن تردد کنند، این درگیری در حالی رخ داد که هر دو لاین به یک مقصد منتهی می‌شوند و فاصله‌ای نیز با هم ندارند.

شکایت پلیس

دفتر سخنگوی ناجا نیزبا تأیید خبر درگیری نماینده مجلس با مأمور پلیس راهور از شکایت پلیس و تشکیل پرونده قضایی در این خصوص خبر داد.سردار سعید منتظر المهدی با تأیید خبر مجروح شدن مأمور پلیس راهور در فرودگاه مهرآباد گفت: صبح دوشنبه در حالی که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد عبور از مسیر ویژه فرودگاه را داشت با ممانعت مأمور پلیس راهور روبه‌رو شد. مأمور پلیس با توجه به وظایفی که بعد از حادثه تروریستی در محدوده فرودگاه رخ داده موظف به کنترل مدارک هویتی و شناسایی افراد تردد‌ کننده است. بعد از توقف خودروی سواری این نماینده متأسفانه وی و همراهانش اقدام به فحاشی و ضرب و شتم مأمور پلیس راهور کردند که در این حادثه بینی مأمور پلیس دربازرسی فرودگاه توسط نماینده مجلس شکست. بلافاصله مأمور مجروح به بیمارستان منتقل شد و پلیس شکایتی را درباره برخورد بد این نماینده مجلس با مأمور پلیس راهور تنظیم و در این رابطه پرونده قضایی به جریان افتاد.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/193623

ش.د9601809

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات