تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۴۳۵۲

لاريجاني: شهرداري و سپاه مترو را ساختند

(روزنامه جوان ـ 1396/05/17 ـ شماره 5157 ـ صفحه 1)

خط 8 مترو با حضور رئيس مجلس و شهردار تهران افتتاح شد تا شهروندان از نقاط مختلف پايتخت تا فرودگاه را بتوانند طي مسير كنند. در مراسم افتتاح، شهردار تهران از فعاليت شبانه‌روزي مترو از ايستگاه فرودگاه امام(ره) تا دروازه دولت خبر داد و رئيس مجلس هم از تلاش سپاه در احداث اين خط تقدير كرد.

سرانجام مترو به يكي از دورترين نقاط پايتخت رسيد: فرودگاه امام خميني. محمدباقر قاليباف در اين مراسم گفت: خداوند بزرگ را شاكريم كه امروز توفيق پيدا كرديم تا خط 8مترو را به شبكه ريلي مترو يعني به هفت خط مترو متصل كنيم، زيرا براساس مصوبات تنها احداث مترو در محدوده شهر تهران بر عهده شهرداري تهران قرار دارد اما از دو دولت قبل بحث بود تا خط متروي فرودگاه حضرت امام(ره)، از سوي وزارت راه و شهرسازي وقت اجرايي شود. بنابراين كار را شروع كردند اما با مشكلاتي روبه‌رو بودند و در نهايت عملاً اين كار تعطيل شد.

قاليباف ابراز داشت: در ابتدا قرار بود خط متروي فرودگاه حضرت امام (ره) از سوي شهرداري تهران اجرايي شود اما سپس در دولت وقت گفتند خودمان اين خط را اجرا مي‌كنيم. البته در قانون نوشته شده است كه متروي تهران و حومه همانند متروي تهران - كرج به صورت يكپارچه است؛ آن زمان دخالت‌هاي بي موردي صورت گرفت و نظرات بي‌موردي مطرح شد اما در نهايت اين كار 10 سال به تعويق افتاد. سرانجام در دو، سه سال اخير تصميم‌گيري شد تا شهرداري تهران اين خط را اجرايي كند و امروز نيز اين خط از سوي مجموعه مترو و قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) ساخته شده است. شهردار تهران با اشاره به حومه‌اي بودن خط 8مترو تصريح كرد: هم اكنون خط 8 مترو تا فرودگاه حضرت امام (ره) تكميل شده و طبيعتاً از آنجا به بعد بايد حدود 19 كيلومتر تا بعد از فرودگاه امام(ره) ادامه پيدا كرده و به شهر پرند برسد.

فعاليت شبانه روزي خط 8 مترو

وي با اشاره به روند بهره‌برداري از خط 8مترو، گفت: خط 8مترو نخستين خطي خواهد بود كه به صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌كند چرا كه بخش عمده‌اي از مسافران فرودگاه حضرت امام (ره) در نيمه‌هاي شب رفت و آمد مي‌كنند. از اين رو مناسب‌تر است كه مترو حتماً در طول شب هم بتواند سرويس‌دهي مناسبي به مسافران داشته باشد.

اتصال متروي دو فرودگاه به يكديگر

قاليباف افزود: در آينده به دنبال آن هستيم تا خط متروي فرودگاه مهرآباد به فرودگاه حضرت امام(ره) به صورت 24 ساعته فعاليت كند تا دو فرودگاه را به يكديگر متصل كند. وي با بيان اينكه امروز با افتتاح خط 8مترو و اتمام نهايي و تست خط 6پرونده ساخت مترو در شهر تهران به پايان رسيده است، ابراز داشت: بعضاً مي‌گويند شهرداري تهران در اين سال‌ها بزرگراه ساخت ولي مترو نساخت، اما امروز مي‌خواهم بگويم شهرداري و كارمندان شريف و زحمتكش آن هم مترو ساختند، هم بزرگراه ساختند، هم پل ساختند و هم پارك ساختند. اميدواريم تيم آينده مديريت شهري هم گامي به جلو بردارد و براي آنها آرزوي موفقيت داريم.

تقدير لاريجاني از زحمات سپاه در تكميل خط 8 مترو

علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در اين مراسم گفت: سپاه در تكميل خط ۸ متروي تهران زحمات زيادي كشيده و كار را انجام داد. لاريجاني گفت: ايستگاه شهر آفتاب بسيار مرتب و منظم بود و استانداردهاي لازم در آن رعايت شده است. شهرداري تهران در خصوص مترو زحمات زيادي كشيده كه براساس گزارشات واصله، اقدامات بسيار خوبي در اين زمينه انجام شده است. لاريجاني گفت: يكي از كارهاي مهم تهران اين است كه شبكه‌هاي مترو كامل شد. ما سرعت بسيار خوبي در حوزه مترو شاهد بوديم كه اين امر باارزشي است و در اين زمينه سرمايه‌گذاري خوبي صورت گرفته است.

http://www.Javann.ir/866009

ش.د9601924

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات