تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۴۸
شیخ جعفر شجونی در گفت‌‌وگو با همدلی:

باید حکومت اسلامی درست می‌کردیم نه جمهوری اسلامی

اشاره: شیخ «جعفر شجونی» همان کسی است که عادت دارد در مصاحبه‌هایش به اصلاح‌طلبان حمله کند. او پیش از انتخابات هفتم اسفند در مصاحبه با دید در شب «رضا رشیدپور» گفته بود دست مردم بشکند اگر یکبار دیگر به روحانی رای دهند. به بهانه رای مردم تهران به لیست معرفی شده از سوی اصلاح‌طلبان با وی به گفت‌وگو نشستیم. او که می‌گوید شاگرد امام خمینی(ره)بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده است، در این گفت‌وگو ادعا می‌کند امام(ره) به خاطر اینکه به دیکتاتوری متهم نشود، جمهوری اسلامی را پذیرفت موضوعی که البته مورد تایید شاگردان امام(ره) نیست.
پایگاه بصیرت / کیاوش حافظی

(روزنامه همدلي – 1395/01/25– شماره 294 – صفحه 2)

* انتخابات دور اول مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

** بحمدالله اکثریت که با اصول‌گرایان است. در تمام ایران اصول‌گرایان پیروز شدند و به مجلس رفتند.

* حداقل در تهران این مساله صادق نبوده. شما انتخابات تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

** تهران برای من مرموز است. هم اینکه تحقیق نشده فقط برگزار کرده‌اند که بگویند اکثریت پای صندوق رفته‌اند، بنابراین انتخابات خوب است.

* شما می‌فرمایید در تهران اکثریت پای صندوق نرفتند؟

** معلوم نیست. انتخابات تهران معمایی شده است.

* یعنی خدای ناکرده در تهران تخلفی صورت گرفته؟

** هرچه بوده باید تحقیق و تفحص شود. چون اینگونه نیست که چهار تا دوشیزه مجهول‌الهویه رای بیاورند و آقایان حداد عادل، نبویان و میرکاظمی رای نیاورند.

* تحلیلگران اصول‌گرا مثل آقای ایمانی معتقدند عملکرد اصول‌گرایان در دوره‌های گذشته باعث شد که آنها رای نیاورند و چوب تندروها را بخورند. این را قبول دارید؟

** اگر آدم بخواهد شکست و پیروزی را بررسی کند ممکن است مقداری از آن به عملکرد نسبت داده شود، ولی به طور کلی دلیل نیست. امیرالمومنین در انتخابش بعد از غدیر خم شکست خورد. این دلیل بر عملکرد نیست. ممکن است رویکرد غلط مردم باشد.

* یعنی مردم تهران اشتباه کرده‌اند؟

** این کلی‌گویی غلط است. خدا پیغمبر(ص) را در جنگ احد شکست داد. چون 40 نفر نگهبان در شکاف کوه عینین موظف بودند تا آخرین نفس بمانند، اما غنایم چشم آنها را گرفت و از آنجا برای جمع‌آوری غنایم به میدان جنگ رفتند. بنده می‌گویم این آقازاده‌های دزد و جاسوس سبب شکست نظام می‌شوند. خواص بی‌بصیرت که شفاف به رهبری کمک نمی‌کنند سبب شکست نظام می‌شوند. یکی از این آقایان از دفترش به بانک تلفن زده که به فلان‌آقا وام بدهند. آن آقا هم استاد دانشگاه آزاد بوده و 5میلیارد گرفته که آثار آن آقا را پاک کند. رئیس بانک هم که خاوری بوده فرار کرده. بدهی آن آقا هم شده 15میلیارد تومان. بنده و شمایی که 10میلیون وام به ما نمی‌دهند وقتی می‌بینیم این کارها در مملکت اتفاق می‌افتد دلسرد می‌شویم.

رهبر ما از دست خواص بی‌بصیرت نالیده و نالیده و نالیده. دزدهای بانکی که زندان‌ها را پر کرده‌اند می‌گفتند «کی به کی است؟ آقازاده‌ها و معاون اول فلان دولت برده و خورده.» الان شما می‌بینید انقلاب در ادارات ما وجود ندارد. امیرالمومنین چهار چیز را آفت انقلاب می‌داند. اول ظلم به مردم، دوم بلند کردن بیت‌المال مسلمین، سوم فامیل‌بازی و چهارم رشوه. متاسفانه الان انقلاب به ادارات ما نرفته و کم و بیش این چهار آفت وجود دارد. این معنایش آن نیست که آقای عارف را بیاورند و روی سرشان بگذارند و بگویند نازی‌نازی گل پیازی. اینها گروهی هستند که پیروز شوند منفورند و شکست بخورند هم منفورند.

* منظورتان اصلاح‌طلبان است؟

** اصلاح طلب‌ها مثل جبهه ملی و نهضت آزادی هستند. هیچ طلبی از انقلاب ندارند. اینها در جمهوری اسلامی نه ترور شدند و نه شهید دادند. الان هم شهدا و شهدای حرم را مسخره می‌کنند. اینها از آرمان امام جدا شدند و یک لانه فساد در دور و بر جماران درست کرده‌اند. خیال نکنید پیروز شدند. مثل این است که یکی بگوید چون عربستان هواپیماهای قوی دارد و یمن را بمباران می‌کند پیروز است و یمنی‌ها چون هشت هزار شهید داده‌اند شکست خورده‌اند. اتفاقا پیروزی مال یمنی‌هاست که اصیل‌ترین عرب‌ها هستند.

* حاج‌آقا این اصلاح‌طلبانی که شما در ابتدا به آنها اشاره کردید از شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

** شورای نگهبان خیلی‌ها را تایید صلاحیت کرده، حرف‌های شورای نگهبان که حجت شرعی نیست. شورای نگهبان بنی‌صدر را هم تایید صلاحیت کرده. شورای نگهبان که خدا نیست. شورای نگهبان مثل ادارات دیگر است. آدم‌های مختلفی هستند که یک عده عاطفی و یک عده انقلابی برخورد می‌کنند. رهبر شایسته ما همیشه می‌فرماید که من دیپلمات نیستم، انقلابی هستم. یک عده در ارگان‌های ما دیپلمات هستند نه انقلابی. دلشان برای زحمات امام و شهادت شهدا نمی‌سوزد و عاطفی برخورد می‌کنند.

* این حرفتان که شورای نگهبان اشتباه کرده با اینکه بخشی از حق‌الناس نظارت استصوابی شورای نگهبان است، تناقض ندارد؟

** من نمی‌گویم شورای نگهبان اشتباه کرده. شورای نگهبان هم انسان است. در روایات ما آمده دو نوع مجتهد است. یک نوع مخطی است یعنی به خطا می‌رسد. یک مجتهد خطا نمی‌کند. آن که خطا نمی‌کند دو تا ثواب می‌برد و آن که خطا می‌کند یک ثواب. امام فرمود میزان حال فعلی افراد است. اگر امام زنده بود ما از امام تقاضا می‌کردیم به جای جمهوری اسلامی حکومت اسلامی را اداره می‌کرد. همانگونه که امیرالمومنین این کار را کرد. امام زمان هم که تشریف بیاورد انتخاباتی وجود ندارد. این مجلس برنامه‌اش برچیده می‌شود. یعنی پیغمبر(ص)، علی(ع) شایسته‌سالاری عمل می‌کردند. یعنی یک آدم خوشنام می‌فرستادند برای شیراز یا مشهد.

او می‌شد والی. بودجه مملکت امانی و مستقیما و بدون دست انداز در مملکت اداره می‌شد. ما جمهوری اسلامی را در مملکت قبول کردیم که متهم به دیکتاتوری نشویم. امام حرف‌هایی که من می‌زنم را می‌فهمید. امام برای اینکه به دیکتاتوری متهم نشود پارلمانتاریسم را قبول کرد. شما موقع انتخابات به شهرها بروید. می‌بینید اگر 29نفر کاندیدا شده‌اند 29 تا کاروان وجود دارد، این یعنی میلیون‌ها و میلیاردها تومان خرج. یکی کارناوال راه می‌اندازد، یکی شب‌نامه می‌دهد و یکی رقص راه می‌اندازد. اینها اسلامی است؟ ما برای اینکه دنیا ما را به دیکتاتوری متهم نکند جمهوری اسلامی را قبول کردیم وگرنه باید حکومت اسلامی درست می‌کردیم به دور از توجه افکار دنیا تا این همه خسارت به ما وارد نشود.

* در شرایط کنونی که قرار است مجلس تا یک ماه دیگر تغییر پیدا کند، شما چه کسی را برای ریاست مجلس شایسته‌تر می‌دانید؟

** من همیشه حتی درباره نماینده شهرها عقیده‌ام این بوده است که آن کسی که کارکشته است بر آدم صفر کیلومتر مقدم است. اینهایی که الان آمده‌اند صفر کیلومتر هستند. مسلما آن کسی که قبلا رئیس مجلس بوده بر صفر کیلومترها مقدم است.

* درباره ریاست مجلس تقریبا می‌توانیم بگوییم صفر کیلومتری وجود ندارد. اگر آقای لاریجانی دو دوره رئیس مجلس بوده‌اند آقای عارف هم وزیر و معاون اول یک دولت بوده‌اند.

** به عقیده من کسی آقای عارف را نمی‌شناسد. اینکه او چگونه وکیل اول تهران شده برای من معماست. یک نفر باید بیاید مرا قانع کند که او رای آورده و نفر اول تهران شده است. من آقای عارف یا غیره را اسم نمی‌برم اما تمام آنهایی که دورانی از مجلس و ریاست مجلس ندیده‌اند، به نظر من صفر کیلومتر هستند.

* شما چرا خودتان برای مجلس یا خبرگان کاندیدا نشدید؟

** بنده از جوانی مبارزه زیاد کرده‌ام اما توقع من همیشه کم بوده است. من 25بار زندان رفته‌ام اما 25هزار تومان هم به جمهوری اسلامی ناخنک نزده‌ام. اگر خانه و زندگی ام را از من بگیرند و کارتون‌خواب شوم دست از این نظام برنمی‌دارم. کاندیدا نشدم چون ماشینم فقط دنده عقب دارد. من خودم را لایق نمی‌دانم. برای همین از جوانی تا حالا پیشنمازی نکرده‌ام. این وسواس را داشته‌ام که جلو نیفتم مردم پشت سرم باشند. وگرنه مردم گیلان و اهواز از من خواستند خبرگان ثبت‌نام کنم. این درس‌هایی را که آقایان خوانده‌اند، ما هم خوانده‌ایم. ممکن است اگر به من بگویند بیا امتحان بده بنده باید بروم کتاب‌ها را زیرورو کنم تا مطالب یادم بیاید. من پیش امام درس خوانده‌ام. در دوره اول هم که نماینده بوده‌ام با فشار مردم بود وگرنه من هیچ توقعی نداشته و ندارم.

http://hamdelidaily.ir/?newsid=8927

ش.د9504906

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات