تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۵۸۴۸

عامل نفوذي «سيا» در تهران!

پایگاه بصیرت / سعيد همتي

(روزنامه جوان ـ 1394/12/12 ـ شماره 4764 ـ صفحه 5)

«نفوذ امريكايي در كشور در دوران پسابرجام كه به كرات توسط مقام معظم رهبری بعد از ۲۳ تيرماه امسال تاكنون هشدار داده شده و ايشان بارها از لزوم هوشياري نسبت به نفوذ نظام سلطه در مراكز تصميم گير و تصميم ساز نظام سخن به ميان آورده‌اند؛ موضوعي است كه توسط بخشي از دولتمردان جدي نگرفته نشده و زمينه‌هاي نفوذ در كشور توسط برخي از مراكز و افراد به‌وجود آمده است.

مقام معظم رهبري در آخرين سخنراني رسمي خود در جمع مردم نجف آباد بيان مي‌كنند: «بنده از چندي پيش گفتم مراقب نفوذي‌ها باشيد؛ بعضي‌ها بيخود، برآشفته شدند؛ برآشفتگي ندارد. امريكايي‌ها براي بعد از دوران مذاكرات هسته‌اي، يك نقشه براي داخل ايران داشتند، يك نقشه براي منطقه. اين براي ما روشن بود و روشن شد. نقشه براي ايران داشتند، هنوز هم دارند؛ نقشه براي منطقه داشتند، هنوز هم دارند؛ دارند تلاش هم مي‌كنند؛ مي‌دانند كه در مقابل اهداف پليد آنها در منطقه چه كسي محكم ايستاده؛ اين را هم مي‌دانند و متوجهند.»

معظم له همچنين ادامه مي‌دهند: «خب، وقتي‌كه دشمن براي داخل كشور برنامه دارد، چه‌كار مي‌كند؟ از نفوذي استفاده مي‌كند. معناي نفوذي اين نيست كه حتماً رفته باشد پول گرفته باشد براي اينكه بيايد در فلان دستگاه نفوذ كند و خودش هم بداند چه‌كار دارد مي‌كند؛ نه، گاهي نفوذي، نفوذي است، خودش هم نمي‌داند! امام (رضوان‌الله‌عليه) فرمودند گاهي حرف دشمن با چند واسطه از دهان مردمان موجّه شنيده مي‌شود. امام هوشيار بود، امام مجرب بود. دشمن يك چيزي مي‌گويد، يك چيزي مي‌خواهد، اين را با وسايل گوناگوني، با چند واسطه كاري مي‌كند كه از زبان فلان آدم موجه كه نه پولي از دشمن گرفته، نه تعهّدي به دشمن داده، بيرون بيايد. مگر نديديم اينها را؟ مگر تجربه نكرديم اينها را؟»

تأكيدات رهبر معظم انقلاب در ماه‌هاي اخير سؤالات مهمي را پيش روي ما قرار مي‌دهد، از جمله اينكه راهبرد نفوذ چگونه قابليت تحقق داشته، مقدمات چنين طرحي چگونه به‌وجود خواهد آمد؟ يا چه كساني زمينه چنين اقدامي را فراهم مي‌كنند، شايد اظهارات روز گذشته محسن رضايي بتواند بخشي از پاسخ سؤالات اينچنيني باشد؟ اظهاراتي كه نگراني‌‌هاي فراواني را هم با خود به‌دنبال داشته است.

بازديد عامل نفوذي «سيا» از تمام دانشگاه‌هاي ايران

‌محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در چهارمين همايش سراسري علوم و مهندسي دفاعي در سپاه كه صبح ديروز در دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين(ع)، برگزار شد، يكي از مؤلفه‌هاي اقتدار را توجه به علوم و فناوري‌هاي مهندسي دانست و گفت: علوم و فناوري‌هاي مهندسي دو پايه اساسي اقتدار يك كشور را تشكيل مي‌دهند و روز به روز اقتدار كشور ما را پيش مي‌برند.

وی افزود: دانشگاه امام حسين(ع) نيز اگر به همه امور اقتدارآفرين ديگر توجه مي‌كند بايد به علوم و فنون مهندسي نيز توجه داشته باشد.

رضايي ادامه داد: يكي از اهدافي كه در دوران جنگ به آن رسيديم، مهندسي و ضدمهندسي بود كه به يكي از محورهاي مهم و طراحي‌هاي جنگ تبديل شد و ما اساس عمليات‌هاي خيبر، شمال‌غرب و والفجر8 را بر اساس اين تفكر پايه‌گذاري كرديم، ما بايد در جنگ دشمن را به سرزمين‌هايي بكشانيم كه توانايي او بي‌خاصيت مي‌شود و توان مقابله با ما را نداشته باشد. وي تأكيد كرد: مهندسي در نيروهاي مسلح، قدرت‌ساز و توانمندساز است و خلأ دو يا سه لشكر را پر مي‌كند. امروز در عرصه علوم و فنون مهندسي پيشرفت‌هاي عظيمي را در دنيا شاهد هستيم و ما بايد اين توانايي‌ها و پيشرفت‌هاي جديد را مطالعه و سپس فراگيري كنيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اكثر فناوري‌ها از دل جنگ در دنيا بيرون آمده است، گفت: علوم و فنون مهندسي دفاعي در سپاه تنها براي نيروهاي مسلح مفيد نيست بلكه مي‌تواند وارد حوزه‌هاي تجاري شود و همچنين باعث كمك به اداره كشور مي‌شود كه ابعاد وسيعي در بر دارد.

وي با تأكيد بر اينكه جنگ امروز، جنگ مهندسي و علمي است و دانشگاه امام حسين(ع) بايد خود را براي اين نبردها آماده كند، اظهار داشت: در طول 35 سال انقلاب توانسته‌ايم هر توطئه‌اي را به فرصت تبديل كنيم و ما نه‌تنها جنگ را به فرصت تبديل كرده‌ايم بلكه اقتدار ملي را نيز بعد از 300 سال حفظ كرده‌ايم، ما به‌دنبال جنگ و توطئه نيستيم اما معتقديم تنها نبايد به‌فكر دفع آن باشيم بلكه بايد از آن يك فرصت بسازيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود به توطئه دشمنان در انتخابات اشاره كرد و گفت: دشمن در انتخابات اخير جنگ نرمي را عليه ما به راه انداخت و چنان با امكانات سايبري و نرم‌افزاري به صحنه آمد كه بسيار عجيب بود.

رضايي ادامه داد: اين طرف ليستي را معرفي مي‌كند و دشمن با تهديدسازي حساب‌شده اذهان مردم را تغيير مي‌دهد و اين تغيير به‌گونه‌اي است كه حتي صدا و سيما نيز حريف آن نمي‌شود، به‌عنوان مثال امكانات نرم‌افزاري كه در تهران وجود دارد قطعاً در شهرستان‌ها نيست و دشمن از اين موضوع بهره برد تا بتواند به اهداف خود برسد.

وي افزود: اخيراً يكي از عوامل سازمان CIA كه مسئول نفوذ در ايران شده كه در آينده اسناد زيادي را از وي افشا خواهيم كرد، خردادماه به تهران آمده و از تمام دانشگاه‌ها بازديد كرده است. ايشان اولين كسي است كه در فضاي باز شوروي به آنجا رفت و بعد از برجام نيز به ايران آمده است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: جنگ امروز ما از دروازه‌هاي دمشق آغاز شده و تا كوچه‌خيابان‌هاي تهران ادامه دارد، آنجا نبرد است و اينجا مقاومت.

رضايي در پايان تأكيد كرد: امروز، روز جهادي، حماسي و در صحنه است و به نقاط حساس عبور از خط‌هايي خطرناك رسيده‌ايم و ديگر روز گذران كردن زندگي نيست و بايد در همه حال آماده و مقتدر باشيم.

http://www.Javann.ir/774510

ش.د9406004

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات