تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۶۵۶۳

بركات رفع تنش ميان قوا

پایگاه بصیرت / اكبر تركان/ فعال سياسي

(روزنامه اعتماد ـ 1396/06/13 ـ شماره 3897 ـ صفحه 1)

انقلاب اسلامي در هر حركتي يك گام به جلو مي‌رود و نظام جمهوري اسلامي در هر مرحله‌اي يك درجه ارتقا پيدا مي‌كند. بلوغ سياسي مرحله‌اي از رشد سياسي است كه ما در كشور آن را به خوبي دنبال مي‌كنيم. اينكه كشور به اين مرحله از بلوغ و رشد سياسي رسيده است كه وقتي انتخابات تمام مي‌شود همه به اين فكر مي‌كنند كه بايد كشور اداره شود، نمودي از بلوغ سياسي در كشور است. اين فكر كه آنچه در دوران انتخابات و رقابت‌ها بوده، گذشته و الان همه بايد به يكديگر كمك كنند تا رييس‌جمهور نه تنها به خواسته‌هاي 24 ميليون نفري كه به او راي داده‌اند بلكه به خواسته‌هاي تمام مردم پاسخ دهد، نشان‌دهنده بلوغ سياسي در كشور است. همه به اين بلوغ رسيده‌اند كه بايد اختلافات را كنار بگذارند و كشور بايد به پيش برود تا معضلات حل شود. كابينه دولت دوازدهم بسيار نويد خوبي مي‌دهد و اسباب خوشحالي است كه شرايط كشور براي كار مهياتر شده است. همه رقابت‌ها را براي زمان انتخابات گذاشته‌اند و به كار كردن پرداخته‌اند. دولت تيم خوبي پيدا كرده و كابينه اهل كار است. قواي كشور نيز ارتباط خوبي با هم دارند. مجلس شوراي اسلامي نشان داد كه با بالاي 200 راي اعتماد به 12 وزير همراه با دولت است. قوه‌قضاييه نيز ارتباط مثبتي با دولت دارد. ديگر شاهد اين نيستيم كه افرادي در قوه‌قضاييه نكاتي را بگويند كه نشان‌دهنده تنش‌هايي بين قوا باشد. امروز بايد از فضاي آرام در عرصه سياست و ميان قواي كشور استفاده كرد و به مسائل مهم كشور پرداخت. دولت بايد به اقتصاد و توليد توجه كند. اشتغال مشكل مهم در كشور است كه مسوولان براي رفع آن بايد بكوشند. فضاي موجود كشور را ناشي از رشد سياسي فعالان بايد دانست. دولت يكپارچگي خوبي دارد و با همراهي ساير قوا تلاش مي‌كند تا براي چالش‌هاي كشور راه‌حل پيدا كند.

اختلاف سلايق و نظرات بين نيروهاي سياسي كاملا طبيعي است اما وقتي كه يك ديدگاه سياسي در انتخابات راي آورد و انديشه‌اي حايز اكثريت شد بايد به اين بلوغ برسيم كه اين نظر بايد كشور را مديريت كند و بقيه بايد كمك كنند كه كشور پيشرفت كند.

مهم‌ترين وظيفه يك مجموعه و جناح سياسي اين است كه بسته‌هايي حاوي راه‌حل‌هاي عقلايي براي مشكلات كشور ارايه كند. گروه‌هاي رقيب هم همچنان كه به فعاليت‌هاي سياسي خود مي‌پردازند بايد براي مشكلات كشور راهكار ارايه كنند. دولت نيز بايد به اين راهكار‌ها توجه كند. مهم نيست كه كدام گروه پيشنهاد را مطرح مي‌كند. پيشنهادات كارآمد براي حل مشكلات كشور بايد به كار گرفته شود و از گروه‌هاي رقيب هم انتظار مي‌رود راه‌حل‌هاي خود را براي مواجهه با مشكلات بگويند.

امروز مهم‌ترين بحران در كشور بيكاري است. دولت بايد به رشد اقتصادي توجه كند اما رشدي كه توام با ايجاد حداكثر اشتغال باشد. امروز رشد سرمايه‌بر، راه‌حل كشور نيست. راه‌حل كشور ما رشد كاربر است.

رشد اقتصادي مي‌تواند متكي به سرمايه باشد و همچنين مي‌تواند متكي به نيروي كار باشد. ما بايد راه‌حل‌هايي را انتخاب كنيم كه حداكثر اشتغال را ايجاد مي‌كند و بتواند به بحران بيكاري پاسخ دهد. راه‌حل‌هاي اشتغال در خدمات نهفته است. امروز بايد به گردشگري به عنوان يك راه‌حل جدي پرداخت. گردشگري مي‌تواند توزيع‌كننده درآمد در جغرافياي ايران بوده و اشتغال‌زا باشد. اين حوزه مي‌تواند حداكثر نيروي كار را با كمترين سرمايه‌گذاري به كار بگيرد. خيلي از ابتكاراتي كه امروز مي‌تواند گردشگري را رشد دهد ايجاد پلتفرم‌هايي است كه بتواند ظرفيت‌هاي موجود كشور را به كار بگيرد. اميد است كه بتوان با توجه به گردشگري رشد اقتصادي و كاهش بيكاري را شاهد باشيم.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=85295

ش.د9602412

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات