تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۳۳۵
یک درخواست ساده از اصولگرایان تایید سخنان اصلاح‌طلبان در مورد احمدی‌نژاد کافی نیست

از مردم عذرخواهی کنید

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1396/09/13 ـ شماره 5055 ـ صفحه 11)

یاران سینه چاک دیروز، این روزها از پشت به او خنجر می‌زنند و در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایشان از وی تبری می‌جویند. کسانی که زمانی می‌خواستند تا به دیگران بقبولانند اطاعت از او صددرصدی است حالا او را منحرف می‌نامند.

قصه بد شدن این روزهای آقای خوب دیروزها؛ محمود احمدی نژاد، سخت عجیب است و حیرت انگیز. انگار نه انگار روزی روزگاری همین‌ها بودند که از احمدی‌نژاد فردی ساختند که هم مردمی است، هم شجاع، هم استکبارستیز و ...

همه مخالفان او

اما اکنون نزدیک‌ترین‌های او نیز علیه وی سخن می‌گویند؛ مطمئنا آیت‌الله مصباح یزدی و حمایت‌های او به عنوان رهبر معنوی جبهه پایداری از محمود احمدی نژاد هیچ گاه از یادها نخواهد رفت؛ کسی که با تمثیل‌های دینی و عرفانی و البته خاص همواره تلاش داشت احمدی‌نژاد را منجی ایران و اسلام معرفی کند، مصباح یزدی شده بود سردمدار دو آتشه حامی رئیس دولت سابق که حرفش حجت بود برای پایداری‌های دور و برش؛ آیت الله مصباح همانی بود که وقتی محمود احمدی نژاد را می‌دید وی را با همه وجود در آغوش می‌کشید انگار که یک روح باشند در دو بدن؛ همان کسی که حالا بعد از ماجراجویی‌های جدید محمود احمدی‌نژاد و اظهارات جنجالی وی در دفاع از دوست بهاری خود، حمید بقایی؛ در موضع‌گیری 180 درجه‌ای متفاوت ، به جرگه توابان پیوسته و احمدی‌نژاد را انحرافی معرفی می‌کند.

او امروز می‌گوید احمدی نژاد را تایید نمی‌کنم و یک حالت انحرافی در او میبینم.مصباح یزدی اما تنها سینه چاک سال‌های نه چندان دور احمدی‌نژاد نیست بلکه هستند هواداران سابق دیگری مثل مجتبی ذوالنور از اعضای جبهه پایداری که دو روز پیش به خبرآنلاین گفته است احمدی‌نژاد یکی از پایه‌های فتنه بود (!) و انگار نعوذبالله احمدی‌نژاد این روزها روانگردان مصرف کرده است.

این ذوالنور هم همان ذوالنوری است که سال 88 تمام قد پشت محمود سیاست ایران قرار گرفته بود و حالا بعد از هشت سال او را از پایه‌های فتنه معرفی می‌کند(!) آنقدر آش ذوالنور شور شده که معتقد است حرکات احمدی‌نژاد به مصرف‌کنندگان روانگردان می‌ماند.

کار به جایی رسیده که حتی حسین شریعتمداری که ماه‌ها فریاد وامصیبتا برای فتنه تیتر اصلی روزنامه اش را رها نمی کرد و حمایت از احمدی‌نژاد و سیاست‌هایش از نان شب هم برای او واجب تر شده بود و مخالفین رئیس دولت سابق را –اصلاح‌طلبان - ؛ مرده خطاب می‌کرد، روز گذشته در یادداشتی کج‌دارو مریز و دوپهلو ضمن اشاره تلویحی به انحراف احمدی‌‌نژاد، او را به زبیر تشبیه کرده است.

یادشان رفته...

اکنون کسی که اطاعتش صددرصدی بود، به زبیر و مصرف کننده روانگردان یا انحرافی تشبیه می‌شود.(!)

مصباح یزدی، ذوالنور، شریعتمداری و خیلی‌های دیگر که امروز رئیس جمهور کشور را توهمی، خطرناک و... معرفی می‌کنند، گویی فراموش کردند هشت سال پیش اصلاح‌طلبان چه هشدارهایی می‌دادند و امروز چه کسانی همان حرف‌ها را تکرار می‌کنند.

اظهارات یاران سابق احمدی نژاد درباره این روزهای او، در حالی است که احمدی نژاد همانی است که بوده ولی امثال ذوالنور یا آن را درک نمی‌کردند یا شرایط ایجاب می‌کرد تا درک نکنند. بی‌تردید اینکه بعد از گذشت سالیان سال محمود سیاست ایران پایه فتنه معرفی شود، چیزی از بار مسئولیت و اشتباهی که برگردن منتقدان اصولگرای کنونی اوست کم نمی‌کند.

جریان راست و شخصیت‌های آن، این روزها به آب و آتش می‌زنند تا راه خود را از احمدی نژاد جدا کنند و بگویند وی از ما نیست، اما حقیقت این است که مردم نه آن حمایت‌های هشت ساله دولت نهم و دهم را از یاد می‌برند، نه سکوت‌های هشتاد و چهار تا 96 را نسبت به اقدامات خلاف قانون محمود احمدی نژاد.

ضرورت عذرخواهی

امثال ذوالنور و مصباح امروز حرف‌هایی را می‌زنند که سال‌ها قبل اصلاح‌طلبان به خاطرش تاحدودی از عرصه سیاست خارج شدند.

حرف‌های امروز اصولگرایان، هم خیلی دیر است و هم اینکه آن‌ها را از خطایی که در همه این سال‌ها بر مردم روا داشتند مبرا نمی‌کند.

هر چند میزان حال فعلی افراد است اما در میان سخنان به اصطلاح روشنگرانه هیچ یک از چهره‌های اصولگرا که امروز در هجمه و حمله به محمود احمدی‌نژاد از یکدیگر گوی سبقت ربوده، اثری از ابراز ندامت و پشیمانی نیست.

این افراد نمی‌توانند از آنچه بر مملکت طی این مدت گذشت خود را جدا کنند، مطمئنا اظهارات کنونی‌شان نیز چیزی از بار مسئولیت آن‌ها کم نمی‌کند. بی‌تردید عذرخواهی از مردم کمترین چیزی است که در این ایام از چهره‌ها و شخصیت‌های اصلی اصولگرایان می‌توان انتظار داشت. عذرخواهی که ضرورتش با هیچ دست پیش گرفتنی از سوی اصولگرایان قابل انکار نیست.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=91642

ش.د9604187

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات