تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۸۵۸۹
رئيس قوه قضائيه:

مسير مردم از اغتشاشگران جداست

(روزنامه جوان - 1396/10/12 - شماره 5275 - صفحه 2)

تجمعات اعتراضي مردمي به وضعيت معيشت و مشكلات اقتصادي كه از روزهاي گذشته در چند شهر كشور صورت گرفت، با نفوذ برخي عوامل نفوذي و اغتشاشگر به صحنه ناآرامي تبديل شده است. نا آرامي‌هايي كه گرچه با خويشتنداري ماموران انتظامي كمترين تنش و درگيري داشته است اما با آشكار شدن ماهيت اغتشاشگران، اكنون مطالبه عمومي آن است كه بدون اغماض با برهم زنندگان نظم عمومي برخورد قاطع كنند. مسئله‌اي كه روز گذشته نيز مورد توجه رئيس قوه قضائيه قرار گرفت و به دادستان‌هاي سراسر كشور دستور داد با موارد تخريب اموال عمومي و تضييع حقوق افراد برخورد كنند.

آيت‌الله آملي لاريجاني كه ديروز در جلسه مسئولان عالي قضايي سخن مي‌گفت، با بيان اينكه مردم مطالبات برحق خود را بايد از طرق قانوني پيگيري كنند، بر لزوم توجه همگان به نظم و انتظام جامعه و جدا بودن مسير اغتشاشگران و آشوبگران تأكيد كرد و به دادستان‌هاي سراسر كشور دستور داد كه با موارد تخريب اموال عمومي، از بين بردن اموال اشخاص و همچنين تضييع حقوق افراد برخورد قاطعانه و جدي داشته باشند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، رئيس قوه قضائيه با تبريك ميلاد حضرت مسيح‌(ع) و فرا رسيدن سال نو ميلادي به مسيحيان جهان و هموطنان مسيحي تصريح كرد: از خدا مي‌خواهيم كه حقيقت تعاليم انبياي بزرگ الهي را كه همان حقيقت توحيد است بر همه دنيا مسيطركند و كساني كه ادعاي پيروي از دين مسيحيت مي‌كنند خصوصاً دولتمردان كشورهاي سلطه به خود بيايند و تعاليم حقيقي حضرت مسيح را به كار بندند.

هيچ مطالبه‌اي با بي‌نظمي به نتيجه نمي‌رسد

رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه نبايد اجازه داد اموال عمومي و اموال اشخاص را اغتشاشگران تخريب كنند، تصريح كرد: شكستن شيشه‌هاي بانك ها، هجوم به مساجد و حسينيه‌ها و حمله به اماكني نظير دادگستري‌ها و فرمانداري‌ها اقداماتي نيستند كه ضابطان قضايي تحمل كنند. بر همين اساس از دادستان‌هاي سراسر كشور مي‌خواهم كه با ورود دقيق به موضوع و با در نظر گرفتن ظرافت‌هاي كار، افرادي را كه مطالبات بر حقي دارند به سمت طرق قانوني پيگيري اين مطالبات دلالت و با كساني كه دست به تخريب و آتش زدن اموال عمومي مي‌زنند و يا اموال اشخاص را از بين مي‌برند و موجب تضييع حقوق افراد مي‌شوند با قاطعيت و جديت برخورد كنند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه كشور نيازمند انتظام است و هيچ مطالبه‌اي با ايجاد بي نظمي به نتيجه نخواهد رسيد، اظهار كرد: هر مطالبه‌اي بايد با متانت و آرامش مطرح شود و دادستان‌ها و نيروي انتظامي نيز موظفند جلوي از بين رفتن اموال عمومي و تضييع حقوق عمومي را بگيرند. رئيس قوه قضائيه به وجد آمدن دشمن از اتفاقات اخير را ناشي از عدم شناخت آنها از ملت ايران و تكرار يك اشتباه قديمي دانست و خاطر نشان كرد: امريكا، انگليس و ساير كشورها كه طي اين چند روز اظهارنظر يا اعلام حمايت از آشوبگران كرد‌ه‌اند، بدانند كه ملت بصير ايران با پيروي از ولايت، جايي كه امنيت كشور تهديد شود با تمام وجود در صحنه حضور خواهد داشت و هر چه دشمن در اين آتش بيشتر بدمد، مردم مصمم‌تر و با صلابت‌تر از ارزش‌هاي خود دفاع خواهند كرد.

مردم در 9 دي اجازه ندادند انقلاب مصادره شود

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه با گراميداشت سالروز حماسه 9 دي تصريح كرد: اين حماسه مظهري از اقتدار ملت و بصيرت و دشمن شناسي مردم بود كه نشان داد ملت بزرگ ايران با بصيرت بالا و تبعيت از ولايت همواره در صحنه حاضر است و اجازه نمي‌دهد كه انقلاب اسلامي توسط برخي افراد مصادره يا از سوي بيگانگان راهبري شود. رئيس قوه قضائيه بصيرت را به معناي قدرت تشخيص دشمن از غيردشمن و تمييز مرز حق و باطل دانست و افزود: يكي از مهمترين شاخص‌ها براي رسيدن به اين تشخيص، شاخص «ولايت» است. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه در آن سال شايد برخي از اهل فتنه توجه نداشتند كه دشمن بر موج اين آشوب سوار شده است، افزود: مقامات امريكا، انگليس، فرانسه و ديگر كشورهاي سلطه‌گر با آشوبگران همراه شدند و اين خطاي آنها ناشي از عدم شناخت صحيح ملت بصير و انقلابي ايران بود.

فتنه هر روز چهره‌اي تازه به خود مي‌گيرد

آيت‌الله آملي لاريجاني وضعيت امروز را نيز في الجمله مشابه همان دوران توصيف كرد و گفت: اگر آن روز مقام معظم رهبري مدام تأكيد مي‌كردند كه بايد فتنه را شناخت و با آن برخورد كرد دقيقاً به اين دليل بود كه فتنه هر روز چهره‌اي تازه به خود مي‌گيرد و بر اين اساس لازم است كه با بصيرت، خط و مرزها به طور شفاف شناخته شود. امروز هم مي‌بينيد كه عده‌اي ممكن است مطالبات بر حقي داشته باشند كه بايد اين مطالبات را از طرق قانوني پيگيري كنند اما عده‌اي در اين ميان مرز حق و باطل را خلط مي‌كنند و عده‌اي فرصت طلب هم بر موج فتنه سوار شده و به تخريب و آشوب اقدام مي‌كنند. امروز هم مقامات امريكا و انگليس و پاره‌اي كشورهاي ديگر همچون فتنه سال 88 با تكرار اشتباهات گذشته به حمايت از آشوب‌ها مي‌پردازند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه در دوران ائمه معصومين(ع) نيز برخي با غبارآلود ساختن فضا، تشخيص حق و باطل را دشوار مي‌كردند اما «بصيرت» و تمسك به شاخص «ولايت» همواره موجب شناسايي حق از باطل بوده است، اظهار كرد: امروز در گوشه و كنار كشور شاهد برخي اقدامات غيرقابل قبول هستيم. مسير مردم بصير ما از مسير اغتشاشگران جدا است.

http://www.Javann.ir/888876

ش.د9604244

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات