تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۸۷۱۰
سخنگوی «جامعه روحانیت مبارز» در نشست خبری:

دوره تأثیرگذاری احمدی‌نژاد به پایان رسیده است

(روزنامه ايران – 1395/06/11– شماره 6301 – صفحه 3)

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از عملکرد محمود احمدی‌نژاد در 8 سال دولتش اعلام برائت و تأکید کرد دوران رئیس دولت سابق به پایان رسیده است.به گزارش فارس ،وی با بیان اینکه «از نظر ما دوره تأثیرگذاری سیاسی احمدی‌نژاد به پایان رسیده است»، افزود: جامعه روحانیت مبارز نه اقبالی به احمدی‌نژاد دارد و نه اقبالی به کاندیداهایی که احمدی‌نژاد معرفی می‌کند. مصباحی مقدم همچنین در پاسخ به این سؤال که «جامعه اصولگرایان از احمدی‌نژاد حمایت کرده‌اند»، گفت: جامعه روحانیت مبارز نه در سال ۸۴ و نه در سال ۸۸ از احمدی‌نژاد حمایت نکرد.

برخی از احزاب اصولگرا حمایت‌هایی صورت دادند و البته ایشان طی مصاحبه‌ای گفت که کسی از من حمایت نکرد و بعد هم گفت که من اصولگرا نیستم. بنابراین نیازی نیست روی احمدی‌نژاد حساب خاصی باز کنیم. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «چرا اصولگرایان مسئولیت ۸ سال دولت محمود احمدی‌نژاد را برعهده نمی‌گیرد»، گفت: اگر در کشور ما احزاب قدرتمند وجود داشتند، قطعاً مسئولیت کاندیداتوری افراد را می‌پذیرفتند. بنابراین چون احزاب قدر نداریم و افراد مستقلاً به میدان می‌آیند وضعیت به این گونه است و آقای احمدی‌نژاد هم با همین فرآیند انتخاب شد. مصباحی‌مقدم ادامه داد: هر کسی که دفاع تمام عیار از احمدی‌نژاد کرده است باید هزینه هشت سال عملکرد وی را بپردازد اما افرادی که دفاعیات نسبی همراه با انتقادات و اعتراضات کرده‌اند نیز به چه دلیلی باید هزینه هشت سال دولت احمدی‌نژاد را پرداخت کنند؟ بنابراین نمی‌توان عملکرد هشت سال دولت ایشان را به پای جریانی قرار بدهیم.

انتقاد از قوه قضائیه به خاطر پرونده احمدی نژاد

مصباحی مقدم در ادامه از نبود اطلاع رسانی درباره پرونده محمود احمدی‌نژاد توسط قوه قضائیه انتقاد و تصریح کرد: می‌گویند پرونده آقای احمدی‌نژاد در جریان است آیا نباید به عموم گزارش بدهند که پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد. ما نمی‌گوییم کارهای قوه قضائیه ضربتی باشد اما مرحله به مرحله به مردم باید اطلاع‌رسانی کنند. مصباحی مقدم در پاسخ به این سؤال که «شنیده شده آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند اگر اصولگرایان از من حمایت کنند دقیقه ۹۰ به نفع نامزد متبوع آنان کناره‌گیری خواهم کرد»، خاطرنشان کرد: از ابراز لطف ایشان تشکر می‌کنم.

از مصباح یزدی کمک نمی‌خواهیم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در واکنش به سؤالی درباره نقش آیت‌الله مصباح یزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصریح کرد: ما در انتخابات سال ۹۶ هیچ نشانه‌ای از طرف آیت‌الله مصباح مبنی بر ورود به انتخابات نداریم و از طرف جامعه روحانیت مبارز نیز نشانه‌ای وجود ندارد که بخواهیم از ایشان کمک بگیریم. بنای جامعه روحانیت این است که وارد انتخابات شود در صورتی که جامعه مدرسین در گفت‌وگوها اعلام کند که مشترکاً این کار را صورت دهیم، همکاری دو جامعه را شاهد خواهیم بود. وی با بیان اینکه «آیت‌الله مصباح یزدی برای انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی نیز به میدان نیامدند» درباره دیدار آیت‌الله مصباح یزدی و موحدی کرمانی اظهار داشت: این دیدار در حد پیشنهاد از سوی آقای موحدی کرمانی ارائه شده است و بنده بازخورد نگرفته‌ام که آیا تماسی برای این دیدار برقرار شده است یا خیر.

سخنگوی جامعه روحانیت در بخش دیگری از سخنانش درباره احتمال حمایت انتخاباتی اصولگرایان از حسن روحانی با بیان اینکه «هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم که بخواهیم در مورد افراد اظهار نظر کنیم»، ادامه داد: آنچه قبلاً از سوی بنده منتشر شده دیدگاه شخصی بود.بنده الان به عنوان سخنگو صحبت می‌کنم. بنابراین از این جهت نمی‌توان نفیاً و اثباتاً درباره حمایت از روحانی اظهار نظر کنیم چون جمع‌بندی و گفت‌وگویی نشده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه«آیا از روحانی عبور می‌کنید»، گفت: عبور از روحانی وقتی است که ما در این مورد تصمیم گرفته باشیم اما در مورد کاندیداتوری روحانی بحثی را مطرح نکردیم. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در عین حال سخنان اخیر خود درباره احتمال حمایت انتخاباتی اصولگرایان از حسن روحانی را یادآور شد و تأکید کرد:«نمی‌شود که سیاستمداری برای خود نظر شخصی نداشته باشد؛ من امیدوارم دلخوری که بابت نظرم درباره روحانی در انتخابات مطرح کرده‌ام برای برخی اصولگرایان برطرف شود، این موضع شخصی من بوده نه جامعه روحانیت.»

به گفته مصباحی مقدم «قرار بر این شده که جامعه روحانیت مبارز با همه احزاب اصولگرا تعامل داشته باشد و از شخصیت‌های اصولگرا نیز مشورت‌های ابتدایی بگیریم و با مشورت شخصیت‌ها و احزاب اصولگرا راهکاری را پیدا کنیم.» مصباحی مقدم با بیان اینکه «ما در جریان اصولگرایی با قحط الرجال روبه‌رو نیستیم»، گفت: افراد دیگری نیز در جریان اصولگرایی هستند که ظرفیت و توانایی روحانی را داشته باشند.بنابراین اگر فردی تجربه لازم و مدیریتی برای حل مشکلات اقتصادی با سرعت بیشتر را داشته باشد با اقبال بالاتر مردم نیز مواجه خواهد شد. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «عده‌ای می‌گویند حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ رد صلاحیت می‌شود»، گفت: من تصور نمی‌کنم که هیچ نشانه جدی وجود داشته باشد که بخواهد صلاحیت آقای روحانی برای انتخابات را زیر سؤال ببرد.

میرحسین رئیس جمهوری بعدی بود، اگر...

وی در بخش پایانی نشست خبری به انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: انتخابات سال 88 انتخابات بسیار خوب و یک حماسه سیاسی بود چرا که 40 میلیون نفر از مردم پای صندوق‌های رأی آمدند. بنابراین اگر آقای میرحسین موسوی نتیجه انتخابات را می‌پذیرفت و در دور بعد کاندیدا می‌شد شک ندارم که به ریاست جمهوری می‌رسید.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: این مسأله بارها گفته شده است که به اتهامات موسوی و کروبی رسیدگی قضایی شود و در این زمینه پاسخ‌هایی هم داده شده است. به نظر من بهترین پاسخ را رهبر معظم انقلاب دادند و ما هم این را جلوتر گفتیم و تکرار کرده‌ایم که محاکمه این آقایان نه به نفع آنها و نه به نفع نظام است. مصباحی مقدم ادامه داد: اگر این محاکمه صورت بگیرد، بدون اینکه نشانه‌ای از تغییر موضع و پشیمانی آنها وجود داشته باشد، محکومیت آنها، محکومیت سنگینی خواهد بود و اگر بنا باشد به اجرا دربیاید، نه به مصلحت این آقایان و نه به مصلحت نظام است زیرا بازتاب داخلی و خارجی آن خوب نخواهد بود.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/149041

ش.د9505129

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات