تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۵۰

گزارش خواندنی واشنگتن تایمز از قدرت موشکی حزب‌الله لبنان

(روزنامه كيهان ـ 1396/04/17 ـ شماره 21665 ـ صفحه 12)

یک روزنامه آمریکایی با اعتراف به اینکه قدرت حزب‌الله نسبت به جنگ 33 روزه، 10 برابر شده است نوشته، «حزب‌الله اینک می‌تواند تمام شهرها و دهکده‌های اسرائیل را هدف قرار دهد.»

این‌بار روزنامه «واشنگتن تایمز» طی مقاله‌ای به توصیف توانایی‌ها و قدرت نظامی حزب‌الله لبنان پرداخته و نوشته، «بر اساس برآوردهای صورت گرفته حزب‌الله لبنان اینک 150 هزار موشک و راکت با بردهای مختلف دارد که می‌تواند تمام شهرها و دهکده‌های اسرائیل را هدف قرار دهد. اینک قدرت حزب‌الله نسبت به سال 2006، 10 برابر شده است.»

به نوشته این روزنامه حضور حزب‌الله فراتر از جنوب لبنان حس می‌شود به طوری‌که اکنون این جنبش کنترل بندر و فرودگاه بیروت را هم در دست گرفته و قوی‌ترین فراکسیون در دولت لبنان هم هست.

به گزارش فارس، «واشنگتن تایمز» در ادامه تصریح کرده که سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان در جریان سخنرانی ماه گذشته تهدید کرد مرزهای لبنان را به روی ده‌ها هزار مبارز شیعه ایران، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان باز خواهد کرد. و در ادامه مدعی شده که «این بدان مفهوم است که اولویت سران حزب‌الله و ایران ایجاد هلال شیعی در منطقه از تهران تا دریای مدیترانه است.»

این روزنامه همچنین با اشاره به حمایت ایران از حزب‌الله مدعی شده که «ایران امروز برنامه جدیدی دارد به طوری‌که در ماه‌های اخیر یک کارخانه زیرزمینی تولید موشک را در لبنان ساخته است.»

روزنامه صهیونیستی معاریو هم ضمن تشریح توانمندی‌های نیروی دریایی جریان‌های مقاومت فلسطین و لبنان، حزب‌الله را «پیشرفته‌ترین دشمن اسرائیل توصیف» کرده است.

به گزارش تسنیم، «یوسی میلمان» تحلیلگر مسائل امنیتی و نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو نوشته، «نیروی دریایی حزب‌الله و حماس طی دهه‌های اخیر آنچنان توانمند شده‌اند که بخش اعظمی از بودجه دفاعی ارتش اسرائیل برای مقابله با این توانمندی‌ها باید صرف شود.» این تحلیلگر مسائل راهبردی رژیم صهیونیستی نیز مانند بسیاری از کارشناسان دشمن صهیونیستی معتقد است که علت ‌این موضوع «مناسبات مستقیم حزب‌الله با ایران است.»

اندیشکده صهیونیستی «بگین، سادات» نیز در تازه‌ترین تحلیل‌ خود در زمینه «حفظ امنیت اسرائیل» نوشته: برای اسرائیل، ایران چشم اندازی واقعی از یک دشمن تهدید‌کننده، کاملا غیر منطقی و هسته‌ای است و موجب بیشترین نگرانی‌ها برای اسرائیل می‌شود. «این اندیشکده ادامه داده که، بهترین گزینه برای مقابله با ایران، هنوز هم حمله پیشدستانه، یا حمله‌ای مهلک علیه اهداف دشوار ایران است. (!) اما اینک دیگر اجرای هرگونه حمله این چنینی علیه تهران دیر شده و هزینه‌های سیاسی و جانی بالایی دارد. به ویژه آنکه اسرائیل باید آسیب‌پذیری توان خود برابر حملات اولیه دشمن را بپذیرد.»

http://kayhan.ir/fa/news/108114

ش.د9604442

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات