تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۵۲
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)باانتقاد شدید از نابسامانی‌های اقتصادی کشور:

والله هر جا از سخنان رهبری اطاعت نکردیم زمین خوردیم

(روزنامه كيهان ـ 1396/04/17 ـ شماره 21665 ـ صفحه 4)

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف، از نابسامانی‌های اقتصادی انتقاد کرد و گفت: هر جا که سخنان رهبری را اطاعت کردیم؛ در کشور موفق بودیم و هر جا که اطاعت نکردیم؛ زمین خوردیم.

محمد مخبر در جشنواره‌ ملی برکت جهادگران که با حضور نمایندگان بیش از 300 گروه جهادی در نمایشگاه دایمی دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) واقع در باغ بهشت برگزار شد، با بیان اینکه دانشجویان جهادی، محرم نظام هستند؛ گفت: کشور در زمینه‌ وجود فقر هم‌چنان با مشکلاتی روبه‌روست، این در حالی است که از نظر منابع از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار هستیم.

این مقام مسئول افزود: ایران چهارمین میزان ذخایر نفت جهان یعنی 9 و سه دهم درصد ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد و این در حالی است که فقط یک درصد از جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند. همچنین ایران نخستین رتبه‌ میزان ذخایر گاز جهان یعنی 18 و دو دهم درصد کل ذخایر را در اختیار دارد که به این ترتیب، از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز، ایران در جایگاه نخست جهان قرار دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ایران رتبه‌ چهارم را در زمینه‌ معدن در جهان دارد گفت: سرجمع درآمد کشور از معادن، 200 میلیون دلار است.

وی افزود: ایران 2700 کیلومتر دسترسی به دریا دارد و این در حالی است که کشوری که 200 کیلومتر دسترسی به دریا داشته باشد می‌تواند 200 میلیون نفر را به راحتی اداره کند. آبادترین شهرهای اروپایی در کنار دریا است، اما در ایران مناطق ساحلی و بندری، جزو محروم‌ترین مناطق هستند.

مخبر ادامه داد: ایران به لحاظ آب‌های سرزمینی جزو ده کشور برتر جهان است و میزان آب‌های سطحی که فقط در خوزستان است به اندازه‌ آب‌های سطحی فرانسه یا آلمان یا اسپانیا است.رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها مثل چهارمحال و بختیاری 500 گونه گیاه دارویی وجود دارد گفت: هلند 765 میلی‌لیتر بارندگی دارد و صرفاً از صنعت گل، 7 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند اما ما در گیلان، دو برابر هلند بارندگی داریم و هیچ اقدامی در زمینه‌ این صنعت نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه‌ تنوع صنایع دستی اول است، گفت: اما در زمینه‌ تولید هشتم هستیم و نتیجه این می‌شود که از بازار 25 تا 30 میلیارد دلاری این بخش، صرفاً 500 میلیون دلار سهم داریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با انتقاد از تصمیمات مدیریتی نادرست گفت در استان خراسان شمالی و شهر قائنات فولاد تأسیس کردند که قیمت هر لیتر آبی که باید برای تولید فولاد در این منطقه مصرف شود معادل سه لیتر بنزین است.وی با اشاره به اینکه در دنیا در قبال هر بشکه نفتی که استخراج می‌شود؛ هشت بشکه نفت معامله می‌شود و با فروش 100 میلیارد دلار نفت، 800 میلیارد دلار بازار به وجود می‌آید؛ گفت در کشور ما در حال حاضر صرفاً به فروش همان بشکه نفت اکتفا کرده و بازارهایی ماورای آن نداریم و این در حالی است که مقام‌معظم رهبری، به‌طور مکرر از خام فروشی نهی کردند و با ذخایر نفت و گاز اشتغال‌زایی بیشتری کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه، گفت: والله ما هر جایی که سخنان رهبری را اطاعت کردیم؛ مثل وضعیتی که در امنیت کشور می‌بینیم؛ در دنیا سربلند و در کشور موفق بودیم و هر جا که اطاعت نکردیم؛ زمین خوردیم.وی با اشاره به این‌که تاکنون 15 سال توسط رهبری به مسایل اقتصادی نام‌گذاری شده است، افزود: اگر در هر سال به شعار آن سال عمل می‌کردیم امروز به‌طور حتم وضعیت بهتری داشتیم.

http://kayhan.ir/fa/news/108091

ش.د9604441

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات