تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۹۴۵۷

جهانگيري: بايد از ظرفيت اقوام مختلف در مديريت‌ها استفاده شود

(روزنامه اطلاعات – 1396/05/03 – شماره 26775 – صفحه 2)

جلسه ديدار مجمع نمايندگان استان گلستان با معاون اول رئيس جمهوري عصر ديروز برگزار شد.

به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري در اين جلسه با بيان اين که استان گلستان استاني ويژه و پراهميت براي کشور است، گفت: استان گلستان در برخي زمينه‌ها سرآمد است و وجود اقوام مختلف در اين استان مثل رنگين کماني زيبا از همزيستي مسالمت‌آميز و صميمانه مي‌تواند به عنوان الگويي در داخل و خارج از کشور مطرح باشد.

وي افزود: مردم استان گلستان داراي سابقه درخشان فرهنگي و سياسي و مردمي‌موقعيت شناس هستند که در انتخابات اخير هم هوشمندانه به صحنه آمدند و راي بالايي به دکتر روحاني دادند.

معاون اول رئيس جمهوري همچنين استان گلستان را يکي از استان‌هاي پراهميت در زمينه کشاورزي برشمرد و بر لزوم رفع موانع پيش روي توسعه کشاورزي و تبديل شيوه‌هاي سنتي کشاورزي به روش‌هاي نوين در اين استان تاکيد کرد.

جهانگيري اظهار داشت: استان گلستان يکي از استان‌هاي مهم مرزي کشور است و با توجه به رويکرد جمهوري اسلامي‌ايران در جهت تقويت روابط با کشور ترکمنستان، استان گلستان مي‌تواند نقش مهم و تعيين کننده اي در اين زمينه ايفا کند و از فرصت هم مرز بودن با اين کشور همسايه براي توسعه اقتصادي استفاده کند.

وي دريا را از ديگر ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي استان گلستان دانست و تصريح کرد: براي تحول و ترقي استان گلستان بايد طرح‌ها و برنامه‌هاي توسعه‌اي مبتني بر ظرفيت‌هاي استان نظير دريا، مرز و کشاورزي تدوين و اجرايي شود.

معاون اول رئيس جمهوري همچنين با اشاره به لايحه دولت در زمينه ايجاد منطقه آزاد اينچه‌برون در استان گلستان، گفت: با وجود برخي مخالفت‌ها، دولت لايحه ايجاد منطقه آزاد اينچه برون را تصويب و به مجلس شوراي اسلامي‌تقديم کرد اما متاسفانه در تصويب لايحه ايجاد مناطق آزاد در هفت استان مرزي محروم کشور کم لطفي شد و تصويب اين لايحه تا کنون به تأخير افتاده است.

جهانگيري از جزيره آشوراده به عنوان يکي ديگر از امتيازات استان گلستان نام برد و افزود: جزيره آشوراده از ظرفيت‌ها و امتيازات مهمي‌در جذب گردشگران داخلي و خارجي برخوردار است و بايد با رعايت مسائل زيست محيطي به يکي از مناطق گردشگري کشور تبديل شود.

وي با بيان اين که طرح راه‌آهن گرگان ـ مشهد از دستور کار دولت خارج نشده و دولت همچنان به دنبال اجراي اين پروژه است.

جهانگيري همچنين با اشاره به دغدغه نمايندگان مردم استان گلستان در مجلس مبني بر فقدان آب شرب مناسب در برخي روستاهاي شرق استان، افزود: براساس گزارش‌ها،

46 درصد جمعيت استان گلستان در روستاها زندگي مي‌کنند و لازم است استان گلستان متناسب با جمعيت روستايي، سهم خود را از منابع مالي که براي تامين آب روستاييان کشور تخصيص داده مي‌شود، دريافت کند.

وي از معاون نظارت و هماهنگي خود خواست اصلي‌‌ترين مسائل استان گلستان نظير کشاورزي، تأمين آب روستاييان، استفاده از فرصت مرز و دريا و توسعه گردشگري در استان را با جديت پيگيري و جلساتي در اين زمينه با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و نمايندگان استان برگزار کند.

استاندار گلستان هم در اين جلسه گزارشي از وضع استان و ميزان اجراي مصوبات سفرهاي رئيس جمهوري به اين استان ارائه کرد و خواستار صدور مجوز هر چه سريعتر براي ايجاد منطقه گردشگري در جزيره آشوراده از سوي سازمان حفاظت محيط زيست شد.

http://www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2017\07\07-24\22-10-09.htm&storytitle=%CC%E5%C7%E4%90%ED%D1%ED:%20%C8%C7%ED%CF%20%C7%D2%20%D9%D1%DD%ED%CA%20%C7%DE%E6%C7%E3%20%E3%CE%CA%E1%DD%20%CF%D1%20%E3%CF%ED%D1%ED%CA%9D%E5%C7%20%C7%D3%CA%DD%C7%CF%E5%20%D4%E6%CF

ش.د9604697

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات