تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۰۹۵۸۶

نمره قبولي جريان اصلاحات

پایگاه بصیرت / محمدجواد حق‌شناس

(روزنامه اعتماد ـ 1396/11/17 ـ شماره 4021 ـ صفحه 1)

وقتي مي‌خواهيم درباره جريان اصلاحات سخن گفته و اظهارنظر كنيم، بايد متوجه باشيم جريان اصلاحات يكي از جريان‌هاي اصلي و ريشه‌دار عرصه سياست كشور است. اگر به اين جمع‌بندي رسيديم كه اين جريان در مجموع از حال و روزگار خوبي برخوردار نيست، بايد نتيجه آن را بپذيريم. نتيجه اين پذيرش اين نيست كه جريان رقيب از اين وضعيت براي بهبود شرايط خود بهره‌برداري كند بلكه ممكن است آثار و تبعات آن به گونه‌اي باشد كه به اين راحتي نتوان درباره آن سخن گفت.

نكته دوم آن است كه ما بايد بپذيريم وضعيت جريان‌هاي سياسي كشور اثر مستقيم بر وضعيت كلان كشور دارند و اگر حال جريانات خوب باشد، در نتيجه حال كشور خوب خواهد بود. اين موضوع كمك مي‌كند كه مردم در انتظار خود از جريانات سياسي درست عمل كرده و تعريف دقيقي از آن براي خود و جامعه خود ترسيم كنند.

در آستانه چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي قرار داريم. چهل سال با تمام فراز و نشيب‌ها، سختي و مشقت و خوشحالي‌ها از انقلاب گذشته و به اين جا رسيده است، در موقعيتي هستيم كه بايد با دقت بيشتر و نگاهي مبتني بر آسيب‌شناسي و شناخت واقعيات گام‌برداريم و ببينيم كه ما در كشور در اين ٤٠ سال چه كرديم؟ با مردم، جوانان و انقلاب چه كرديم؟

اگر بخواهم به عنوان يك اصلاح‌طلب به اين موضوع نگاه كنم، جريان اصلاح‌طلبي يك واقعيت جدي و غيرقابل انكار در كشور است. نمره اين جريان تا به امروز در برابر جريان رقيب، نمره قابل قبولي است. هرچند نبايد از كاستي‌ها چشم‌پوشي كرد، اما اين جريان با درس گرفتن از اتفاقات گذشته بايد در مسيري قرار گيرد كه به كشور لطمه وارد نشود، كمااين كه اين اتفاق رخ داده و جريان اصلاح‌طلب در اين باره كارنامه قابل قبولي دارد.

آينده كشور و جريان اصلاح‌طلب ايجاب مي‌كند اين جريان سياسي به عنوان يك جريان تاثيرگذار بتواند در فضاي گفتماني كشور همچنان پر اثر نقش آفريني كند. با توجه به سوابق مديريتي جريان اصلاح‌طلب، اميدوار هستم حاكميت سياسي كشور در نوع رفتاري كه با جريان اصلاح‌طلب داشته كه به‌شدت پر اشتباه بوده تجديد نظر كرده و فضايي را فراهم كند كه با افزايش مشاركت‌هاي سياسي، اين جريان بتواند با اتكا به رايي كه با پشتوانه مردم دارد، وارد عرصه عمل و خدمت شود.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=96669

ش.د9604763

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات