تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۹۹۸۶

دشمن یکی است و اهداف نیز یکسانند

پایگاه بصیرت / نویسنده:‌ زبدالبعوه / مترجم: سیدمحسن ساری

(روزنامه جمهوري‌ اسلامي - 1396/04/28 - شماره 10923 - صفحه 16)

هر پیروزی و دستاورد نظامی یا امنیتی و رسانه‌ای علیه دشمنان و استکبار، که آمریکا و عربستان و داعش در راسش هستند، پیروزی همه مسلمانان است خصوصاً آنهایی که مواضع مخالف طرح استعماری – صهیونیستی در منطقه دارند و شکست هر متجاوز در یمن و عراق و سوریه و... می‌تواند برای مسلمانان و مستضعفان، انگیزه ایجاد کند که جهاد و دفاع از خود و دین و معتقدات و سرزمین شان را استمرار بخشند؛همان‌طور که ملت عراق در موصل و ملت سوریه در حلب پیروز شدند، ملت یمن هم در همه استان‌ها پیروز خواهد شد چون در یمن عزم و اراده و پایداری و صبر و استمرار در جهاد وجود دارد.

آن کسی که نتواند میان آنچه که در قطر و عراق و دشمنی و کینه توزی علیه یمن، ارتباط ایجاد کند، نادان است؛ اینکه داعش در سال 2014 و یک سال پیش از تهاجم به یمن، موصل را اشغال کرد و تجاوز به سوریه 5 سال پیش و سه سال قبل از تجاوز به یمن آغاز شد و بحران قطر که رخدادی جدید است و دو سال پیش از تهاجم به یمن، صورت گرفت، سخنان کاملاً درستی است، منتها میان همه این رخدادها ارتباط مستحکمی وجود دارد. زیرا جای پای دشمنان اصلی یعنی آمریکا و برخی کشورهای عربی خلیج فارس و اسرائیل و داعش در همه موارد یاد شده دیده می‌شود و هدف اصلی عراق و سوریه و یمن هستند؛ اما قطر با اینکه داستان دیگری دارد ولی رخدادش با دیگر رخدادها مرتبط است. همگان آگاهند داعش که در موصل ماوا گزیده بود از حمایت و پشتیبانی آمریکا، عربستان سعودی و ترکیه برخوردار بود و جنگ علیه سوریه با پشتیبانی آمریکا و عربستان سعودی و امارات، قطر، اسرائیل و ترکیه. استمرار دارد و تجاوز به یمن نیز همین داستان دارد و در همه موارد یاد شده یک هدف دنبال می‌شود: قلع و قمع کردن همه آزادگان و شرافتمندان و مومنان و انقلابیون و هر کسی که به آزادی و استقلال فکر می‌کند و دردلهایشان نسبت به آمریکا و اسرائیل کینه حقیقی دارند.

جنگ، جنگ است هر چند که در زمان و مکان متفاوت باشد. یعنی اینکه جنگ در سوریه و عراق و یمن جنگی است با اهداف و با دشمن مشترک.

در سوریه، دشمن صهیونیستی و آمریکا و عربستان سعودی برای خشکاندن ریشه نظام اسد که حمایتگر مقاومت در لبنان و فلسطین است، تلاش می‌کنند. نظام بشار اسد چون ویژگی‌های زیر را دارد به شدت از سوی کشورهای یاد شده مورد تهدید است:

1)تابع سلطه و سیاست آمریکا نیست

2) برای موجودیت صهیونیستی، خطر محسوب می‌شود

3) در راستای اهداف ایمانی، سیاسی و نظامی با ایران رابطه‌ای قوی دارد

از آنجا که این ائتلاف به سود مسلمانان است، کشورهای یاد شده به صورتی کاملاً برنامه ریزی شده و از طریق داعش که ساخته دست آمریکا و تامین مالی شده از سوی عربستان سعودی است، سعی دارند از درون، این کشور را متلاشی کنند و به نوعی نیز توانستند از نظر اقتصادی و نظامی ضربات جانکاهی به این کشور وارد آورند و مساحت جغرافیایی بزرگی را نیز اشغال کنند منتها با گذشت ایام، حقایق برملا شده و سوریه با همراهی و پایداری ارتش‌اش توانست برنامه‌ریزی‌های دشمنان را ناکارآمد کند.

ملت یمن که در برابر آمریکا و اسرائیل ایستادگی کرده و تاییدگر محور پایداری و مقاومت است، برای کشورهای استکباری یک خطر محسوب می‌شود بنابر این تصمیم به تهاجم به یمن گرفتند تا اینکه منطقه را در گرداب درگیری‌ها گرفتار سازند.

برای عراق نیز همان اهداف دنبال شد و بغدادی را اعزام کردند که در آن خلافت ادعائی خود را اعلام کند و به اسم اسلام، موصل و فلوجه و برخی دیگر از مناطق عراق را اشغال کند و خون مردم بی‌گناه را بر زمین ریزد و به صهیونیست‌ها که مسجدالاقصی را لگدکوب می‌کنند و مردم فلسطین را به قتل می‌رسانند، کاری نداشته باشد.

استکبار در عراق و سوریه، هر خرابی که به وجود آورده برای تحقق دو هدف زیر بوده است:

الف- زمینه چینی برای نابودی حزب الله

ب- ایجاد امنیت برای صهیونیست‌هائی که خواستار شکل دادن حکومت شان از نیل تا فرات هستند.

منتها اسلام و فرهنگ جهاد و شهادت طلبی در میان دینداران یمن، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و دیگر مناطق عربی و اسلامی، هرگز نخواهد گذاشت که یهود و نصاری به اهداف خود برسند هر چند که درگیری‌ها به طول انجامند.

خداوند به مومنان وعده حکومت در زمین داده و او هرگز خلف وعده نمی‌کند.

منبع: ‌الثوره چاپ یمن

http://jomhourieslami.net/?newsid=141404

ش.د9602831

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات