سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۰۴
در مراسم معارفه فرمانده سپاه سلمان مطرح شد؛

هرگز اجازه نمی دهیم خواب دشمن تعبیر شود

صبح دیروز، طی مراسمی با حضور جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده جدید سپاه سیستان و بلوچستان معرفی شد.

صبح دیروز و طی مراسمی که با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، سردار امان الله گشتاسبی به عنوان فرمانده جدید سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.
در این مراسم که سران طوایف شیعه و سنی و برخی خانواده‌های شهدا حضور داشتند، از زحمات سردار حسین معروفی فرمانده سابق سپاه سلمان قدردانی و سردار گشتاسبی به عنوان فرمانده جدید سپاه سلمان معرفی شد.

سیستان وبلوچستان سینه ستبر و محافظ ایران اسلامی است
سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: خداوند را شاکرم که در جمع نورانی و مردمان بزرگ سرزمین دلاوری ها و فداکاری ها حضور دارم.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سینه ستبر و محافظ ایران اسلامی است،گفت: این استان سرزمین پهناور مهربانی ها، فداکاری ها، وفاداری ها و جوان مردی ها سرزمین زیباترین تجلی وحدت و همدلی حول محور استان و ایران عزیز است که مردمان آن با گویش ها و سنت های متنوع، آداب و رسوم مختلف و متفاوت توانسته جلوه های زیبایی از هنر انسانی زندگی کردن را نشان دهند و این تنوع عامل جذابیت و روح در زندگی انسان ها است.
 
سیستان و بلوچستان سنگر پهناور دفاع از وطن است
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سنگر پهناور دفاع از وطن است، افزود: همه این اقوام که نقشه جامعی از یک هنر زیبای خلقت را نشان می دهند، با هم در مقابل دشمن خونشان ریخته می شود، مردمانی مهربان و سرشار از روح؛ مردان و زنان که با قلب هایشان زندگی می کنند و با دلهایشان با انسان سخن می گویند و این شایستگی بر این سرزمین است که چون نگینی زیبا و روشن و درخشان در حلقه انگشتری ایران بزرگ بدرخشد.
 
سیستان و بلوچستان نقطه مأیوس کردن همه دشمنان است
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان نقطه مأیوس کردن همه دشمنان است، ادامه داد: به دلیل اتحاد دل ها و قلب ها و پیوند روح ها در این نقطه، پیوندی جاودانه و ناگسستنی است که در صحنه های خطر و در قلب سختی ها خود را به زیبایی نشان می دهد.
وی تصریح کرد:این جمعیت همان ترکیب الهام بخش روح وحدت بین اهل سنت و شیعه است و شاید این زیباترین اجتماع الهی زیر یک سقف و عامل استقامت، پایداری، ثبات، شکوه، امنیت و اقتدار و عزت ملت ایران و قاعده مستحکم عزت و الگویی از وحدت برای سایر مسلمانان در دیگر بلاد اسلامی است، به خصوص در این سال ها و ایام که جهان اسلام تقریباً به تمامه در معرض تهاجم دنیای استکبار قرار گرفته است.
 
ملت بزرگ ایران نقطه تمرکز تمام تلاش های دشمنان اسلام و ایران است
سردار سلامی با بیان اینکه سپاه مستکبران لشکرکشی کرده وهمه بلاد اسلامی را تحت تاثیر حملات خود قرار داده و مصیبت های سنگینی را برای مسلمانان به همراه آورده است، افزود: خوشبختانه سرزمین های اسلامی امروز به میدان جهاد علیه کافران و مشرکان و مستکبران تبدیل شده اما در این میان ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ما نقطه تمرکز تمام تلاش های دشمنان اسلام و ایران است.
وی ادامه داد: در یک مقطع بسیار سرنوشت ساز و خطیری زندگی می کنیم، نه یک مقطع نگران کننده بلکه یک مقطع مهم و تاثیرگذار از این جهت که ما در حال پیشروی هستیم.
 
بیرق اسلام بر فراز قله های مرتفعی از عالم است
وی بیان کرد: در این میدان نبرد که چهل سال پیش تا به امروز گشوده شده سنگرهای کلیدی بزرگی را فتح کرده ایم، بیرق اسلام را بر فراز قله های مرتفعی از عالم درآورده ایم و به همین دلیل دشمن هم همه قوای خود را بسیج کرده و به صحنه آورده است.
اسلام به تمامه در حال درخشش و کفر هم به تمامه لشکرکشی کرده است و ما در حال رویت این صف آرایی بین حق و باطل هستیم و تاریخی سرشار از افتخارات ساخته ایم.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن در دو فضای متفاوت به ما هجوم آورده است، افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب تصور دشمن این بود که ما ملتی ضعیف هستیم و قادر به دفاع از انقلاب نیستیم بر اساس این تصور به ما حمله کردند اما کاملاً همه این ادراک و تصور غلط بود؛ اگر چه به ظاهر ضعیف بودیم اما در حقیقت معنا قدرتمند بودیم زیرا به اسلام تکیه کرده و از نور ولایت بهره بردیم، ستاره درخشان هدایت امت را شناختیم و در پرتو درخشان انوار هدایتش راه را یاد گرفتیم؛ دشمن را مرحله به مرحله شکست دادیم و نظام شاهنشاهی را که مظهر ستیز استکبار بر ایران و عالم اسلام بود را فرو نشاندیم.
 
به سرعت توپ را به دروازه دشمن می کشیم
وی در ادامه افزود: در برهه ای از زمان از زمین و آسمان و دریا به ما حمله کردند، همه کشورها با هم یک جنگ جهانی نابرابر، نیرومند و واقعی در مقابل یک ملت تازه به دوران رسیده انجام دادند همه تصور می کردند در مقابل این تهاجم ایران خواهد شکست اما قدرت ایمان از درون قلب ها جوشید و شمشیرها از میان کشیده و مردان خدا پاپیش نهادند. دشمنان بزرگ و کوچک همه با هم مایوس و شکست خوردند بعد از آن قدرتمند شدیم و آموختیم که باید برای جنگ با ملت های بزرگ آماده شویم.
سردار سلامی بیان کرد: امروز این گونه است ما در همه بازی های جهانی این گونه عمل کرده، اول دفاع می کنیم اما به سرعت توپ را در نیمه بعدی بازی به دروازه دشمن می کشیم، ما اول دفاع کردیم اما به سرعت توانستیم تمرکز دشمن را از قلب سرزمین خود دور کنیم.
وی با بیان اینکه ایران امن شد و مسیر آبادانی و پیشرفت و درخشش و جاویدانگی را در پیش گرفت، افزود: ما به فضا رفتیم، درقدرت دفاعی خود کفا شدیم و امروز به فضل الهی هیچ سلاح مورد نیازی نیست که در داخل به دست جوانان برومند این سرزمین ساخته و تولید نشود آن هم با کیفیتی معادل بهترین سیستم های جهانی که ساخته می شود.
سردار سلامی افزود: ما نبرد را به دور دست ها کشاندیم در لبنان، سوریه، عراق و هر نقطه ای که لازم بود پیش رفتیم بدون اینکه دشمن لحظه ای بتواند ما را متوقف کند.
وی بیان کرد: در این سال ها دشمنان هر چه مکر و توطئه کردند به خودشان بازگشت و فتنه هایی که برای جهان اسلام پیش بینی کردند خنثی شد.
جانشین فرمانده سپاه پاسدران با بیان اینکه برخی ها می گویند چرا ایران از فلسطین و دیگر ملت های مظلوم دفاع می کند، گفت: زنان و دختران فلسطینی، یمنی و لبنانی ناموس اسلام هستند و ما نمی توانیم نسبت به آنان بی تفاوت باشیم زیرا حلال و حرام و دین و کتاب آسمانی ما یکی است.

ایران قدرتش را از نبردهای سخت به دست آورده است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) اظهار داشت: سپاه پاسداران با داشتن ویژگی هایی همچون ایمان و انقلابی بودن در واقع نماد قدرت انقلاب اسلامی است.
علی‌نقی طهرانی‌زاده افزود: دلیل اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز مورد دشمنی دشمنان قرار گرفته است این است که نقطه امید مستضعفان شده است.
وی ادامه داد: با گذشت ۳ سال از فرماندهی سردار حسین معروفی در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان شاهد این هستیم که اقدامات متعددی در حوزه های مختلف خصوصا محرومیت زدایی در استان عملیاتی شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تقدیر از تلاش های سردار معروفی اظهار داشت: حضور خانواده شهدا در این محفل بیانگر جایگاه شهدا به عنوان شمع محفل بشریت در عصر حاضر است.
وی تصریح کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم بستر ساز ظهور حضرت مهدی (عج )به عنوان یگانه منجی عالم بشریت باشیم.

سردار معروفی با اعتماد کردن به جوانان از مرزهای سیستان و بلوچستان استان حراست کرد
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: پذیرفتن بار سنگین مسئولیت یک هنر است زیرا هر شخصی نمی تواند حق مسئولیت را ادا کند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سردار حسین معروفی فرمانده سابق سپاه سلمان تلاش کرد تا به فرزندان غیور این استان بها دهد.
امام جمعه زاهدان گفت: سردار معروفی با اعتماد کردن به جوانان از مرزهای سیستان و بلوچستان حراست کرد.
آیت الله سلیمانی با تبریک به سردار امان الله گشتاسبی، فرمانده جدید سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خدمت کردن در این استان به دلیل پهناور بودن به عزمی چند برابر نیاز دارد.

تقریب در سیستان و بلوچستان از نان شب نیز واجب تر است
فرمانده سابق سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در این استان در کنار برقراری امنیت همواره دنبال می شد بر طرف کردن مشکلات معیشتی مردم این مرز و بوم بود.
سردار حسین معروفی اظهار داشت: تقریب در سیستان و بلوچستان از نان شب نیز واجب تر است زیرا دشمنان به دنبال ایجاد انشقاق مذهبی و قومی در این استان هستند.
وی بیان کرد: روحیه تقریب در سیستان و بلوچستان باید در تمام عرصه ها دنبال شود.

مردم سیستان و بلوچستان در تمام صحنه ها همواره پشتیبان انقلاب اسلامی هستند
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، اخلاص، ایمان و انسجام رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
سردار امان الله گشتاسپی اظهار داشت: حفظ وحدت، انسجام و برادری در تمام رده های سیستان و بلوچستان لازم و واجب است.
وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان در تمام صحنه ها همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و هستند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: سپاه پاسداران در کنار تامین امنیت خدمات بسیار ارزنده ای در این استان انجام داده است که این روند همچنان ادامه خواهد داشت

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات