خراسان رضوی >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۴۹
رئیس کمیسیون مجلس:

بزرگ کردن تحریم ها و سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی های داخلی

"عده‌ای در درون نظام و دستگاه اجرائی بدشان نمی‌آید تحریم‌ها را آنقدر بزرگ کنند که ناکارآمدی خودشان را بوسیله آن پوشش دهند."

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت؛ دکتر محمد رضا پور ابراهیمی در جمع تعدادی از پاسداران سپاه امام رضا (ع) به  تبیین شرایط کنونی اقتصاد ایران پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید پرداخت و گفت: عمده‌ترین مؤلفه در اقتصاد ایران سیاست‌های ارزی است، این که تحریم‌ها روی سیاست‌های ارزی مؤثر است، صحیح است؛ لکن چیزی که آمریکایی‌ها پیگیری می‌کنند و در دستور کار دارند جلوگیری از فروش نفت ایران و سیاست‌های بانکی و مراودات اقتصادی است و به عبارتی با این سه هدف دنبال ناامید کردن مردم از نظام و انقلابشان هستند.
 
وی افزود: ایران در شرایط تحریم‌های کنونی بسیار مقتدرتر از تحریم‌های قبلی است و تحریم‌های آمریکا دیگر ساختار منسجمی علیه ایران ندارد، چرا که در تحریم‌های گذشته شورای امنیت و اتحادیه اروپا، قبل از آمریکا بسته‌های تحریمی را ابلاغ می‌کرد و حال این که در حال حاضر یا با آن همراهی نمی‌کند و یا اینکه منفعل عمل کرده است، البته جدیت آمریکا در این مرحله بیشتر است، بنابراین امکان اینکه ما بتوانیم فروش نفتمان را با توجه به این شرایط به شکلی سر و سامان دهیم نسبت به گذشته بیشتر است.
پور ابراهیمی تصریح کرد: عده‌ای در درون نظام و دستگاه اجرائی بدشان نمی‌آید تحریم‌ها را آنقدر بزرگ کنند که ناکارآمدی خودشان را بوسیله آن پوشش دهند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نکته‌ای که در شرایط فعلی مهم است این است که انتظارات و خواسته های مردم باید مدیریت شود. دولت در بحث سیاست‌های ارزی اشتباهات فاحش و بعضاً کشنده‌ای را داشت که با ارائه بسته جدید ارزی تا حدودی شرایط بهتر شد.

گزارشگر: محمدرضا قاسمیان

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات