تهران بزرگ >>  عمومی >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۷۹۱

ضرورت جلوگیری از ضایع شدن اقلام تبلیغی در مناسبت‌ها

پایگاه بصیرت / احمدرضا هدایتی
دوباره سالی دیگر بر عمر با برکت انقلاب اسلامی گذشت و به ایام الله 22 بهمن رسیدیم و قطعاً نیز در این روز با شکوه شاهد حضور جمع کثیری از ملت وقت شناس ایران در جشن بزرگ 40 سالگی انقلابشان خواهیم بود. بی شک نباید هیچ موضوعی خاطر این ملت عزیز را در این روز عزیز مکدر کند، حتی موضوعی مثل افتادن پلاکارد، دست نوشته، شعار و یا تصویری مبارک زیر پای عابرین که همگان برای نشان دادن آن بر روی دست ها و سر دادن آن شعارها در این روز دور هم جمع می شوند، اما هر ساله این امر چهره ناشایستی در سطح معابر شهری به وجود می آورد که نیازمند همت همگانی برای رفع آن احساس می شود.
متأسفانه هر ساله توسط تعدادی از توزیع‌کنندگان و برخی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها، مقدار قابل توجهی از تصاویر شخصیتها، اسماءالله و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ناخواسته و بر اثر کم‌توجهی (سهواً یا شاید عمداً توسط اقراد نفوذی مغرض)، زیر دست و پا ریخته می‌شود و این به هیچ‌وجه در شأن ملت شریف و کشور متمدن ایران اسلامی نیست.
در واقع گاهی هنگام راهپیمایی و پس از آن، وضعیت خیابان‌ها و معابر مسیر راهپیمایی پر از دست نوشته ها و کاغذهای حاوی عکس و شعار و ... است و این آشفتگی نه‌تنها نمونه ای از اسراف که در بیان دین گناه کبیره است، محسوب می شود، بلکه فرهنگ راهپیمایی که یک عمل و رفتار خداپسندانه و مایه افتخار سرزمین اسلامی ماست را نیز زیر سوال می‌برد.
بی‌شک نتایج این رفتار غلط (ریختن اقلام تبلیغی در معابر) از چشم نامحرم دوربین خبرنگاران خارجی دور نمی‌ماند و می‌تواند انعکاس بسیار نامطلوبی را در افکار عمومی جهان نسبت به حساسیت مردم ایران در مورد مقدسات و سایر نمادهای ملی نظام اسلامی و فرهنگ مصرف این نوع اقلام تبلیغی داشته باشد و چنین القاء نماید که واکنش‌های موردی مردم به این مقدسات، نمادها و شعائر دینی صرفاً جنبه شعاری و نمادین دارد.
علاوه بر این؛ به علت کم‌توجهی مسئولین ذیربط به این موضوع، هر ساله در جریان راهپیمایی‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، مقدار متنابهی کاغذ و سایر مواد و امکانات تبلیغی در سطح کشور به هدر می‌رود که با جمع‌آوری اصولی و استفاده مجدد از آنها (به ‌خصوص در شرایط تحریم)، در مصرف این اقلام صرفه‌جویی قابل توجهی صورت خواهد گرفت.
در عین‌ حال با توجه به نقشی که این ناهنجاری و رفتار غلط در فرهنگ‌سازی عمومی جامعه دارد، لذا شایسته است مسئولین ذیربط از هم اکنون تدابیر لازم در جهت رفع این ناهنجاری را اتخاذ نمایند.
فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از اقلام تبلیغی با تأکید بر اجتناب از دریافت اقلام مازاد بر نیاز یا عودت آن ها پس از پایان مراسم توسط شرکت‌کنندگان، یکی از اقداماتی است که می تواند جلوی این آثار منفی را بگیرد. این امر با نظامندسازی و ساماندهی شرایط انتشار و توزیع اقلام تبلیغی و جمع آوری این اقلام توسط کسانی که این اقلام را توزیع می‌کنند، با مشارکت عموم شرکت کنندگان در مراسم راهپبیمایی امکان پذیر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات