صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۴۰

پيروزي با نفوذ در قلب مردم جهان

پایگاه بصیرت / حسين قمي

ترامپ با توئيت‌ها و مصاحبه‌هاي متعدد خود در روزهاي گذشته و استفاده از هر حربه‌اي به منظور اقناع ايران براي مذاكره مجدد به نكاتي اشاره داشته كه نشان از موفقيت ايران در رفتارهاي سياسي خود در چهل سال گذشته دارد. پنجم تير ماه 1398 ترامپ گفت: «اگر اقدامات ما نبود، اكنون ايران كل خاورميانه و عربستان سعودي را گرفته بود».

اقدامات آمريكا تاكنون چه بوده و براي چه كساني اين اقدامات را انجام داده است و از همه مهم‌تر مخارج اين اقدامات را چه كساني تأمين كرده‌اند؟ مهم‌ترين اقدامات آمريكا جنگ‌افروزي و اختلاف ميان كشورهاي منطقه و حمايت از اسلام آمريكايي و نيروهاي مرتجع مذهبي در منطقه خاورميانه و سراسر جهان بوده است. كشور مورد حمايت آمريكا هم عربستان بوده و مخارج اين تأمين امنيت را خود عربستان پرداخت كرده است. پرسش اساسي اين است كه بر اين اساس چرا عربستان براي تأمين امنيت و حفظ قدرت، بايد هزاران انسان بي‌گناه را به كشتن دهد و ميلياردها دلار  خرج كند؟ آيا عربستان نمي‌توانست مانند گذشته با تعاملات مختصر ديپلماتيك رابطه خود را با كشورهاي منطقه در سطح مطلوب حفظ كند؟ و آيا عربستان تنها كشوري است كه از حضور آمريكا نفع مي‌برد؟ شايد كوتاه‌ترين پاسخ اين باشد كه اصلاً عربستان هدف اصلي حضور آمريكا در منطقه نيست، بلكه آشيانه‌اي است كه بايد از جوجه پرنده متجاوز مراقبت كند. آن پرنده رژيم صهيونيستي است كه در آشيانه نمي‌دانند عربستان تخم‌گذاري كرده و قرار است با هزينه وهابيون رشد كند. ايران با آگاهي از اين مسئله در مقابل اين توطئه ايستاده است؛ اما پرسش ديگر اين است كه روش ايران براي دفع شر صهيونيست‌ها چيست؟ 

آگاهي‌بخشي و نفوذ بر قلب انسان‌هاي پاك در سراسر جهان؛ روشي كه ميلياردها دلار از عربستاني و آمريكا و رژيم صهيونيستي را خاكستر كرده است و براي مقابله با تجاوزات متعدد منطقه و نابودي رژيم غاصب به كار مي‌رود.

انديشكده «شوراي آتلانتيك» طي گزارشي با عنوان «ريشه‌ها و تحول استراتژي منطقه‌اي ايران» به قلم «سوزان مالوني» نايب‌رئيس بخش سياست خارجي و عضو ارشد مركز سياست خاورميانه در انديشكده «مؤسسه بروكينگز»، و در قالب پروژه‌اي به نام «پس‌راندن افشا و مقابله با (اقدامات و نفوذ) ايران» عوامل تأثيرگذار بر سياست منطقه‌اي و نفوذ بين‌المللي ايران را بررسي كرده است. در اين گزارش، مهم‌ترين عامل نفوذ ايران در جهان «ولايت فقيه» معرفي شده است كه مي‌تواند در تمام جهان آزاديخواهان را كنار هم جمع كند. به گزارش اين شورا، علاقه مستضعفان جهان به ولايت فقيه وجه مشتركي است كه مبارزان را به يكديگر متصل مي‌كند. ولايت فقيه نفوذ ايران را تا حياط خلوت آمريكا برده است؛ براي نمونه مايك پمپئو شامگاه چهارشنبه 17 بهمن 1397 در گفت‌وگو با شبكه خبري فاكس نيوز بيزينس در پاسخ به اين پرسش كه آيا نگران حضور حزب‌الله در ونزوئلا و افزايش خطر در آنجا نيستيد، گفت: «مردم نمي‌دانند كه حزب‌الله شبكه‌هاي فعال دارد. ايراني‌ها بر مردم ونزوئلا و از آن طريق بر آمريكاي جنوبي تأثيرگذارند.» وي افزود: «ما تعهد داريم كه اين خطر را براي آمريكا برطرف كنيم و اين بخشي از آن چيزي است كه در هفته آينده در ورشو صحبت خواهيم كرد تا چگونه آن را در آمريكاي جنوبي و سراسر جهان انجام دهيم.»

 آمريكايي‌ها مدام اين را از خود مي‌پرسند كه چرا اختلاف‌افكني و جنگ‌افروزي‌هاي متعدد ما و هزينه‌هاي هنگفتي كه براي دفع نفوذ ايران در جهان متحمل شديم، پاسخگوي اقدامات ما نبوده است! پاسخ ساده است: احترام به مردم مستضعف جهان، مبارزه با امپرياليسم و نشر افكار پاك شيعي دست برتر را از آن ايران كرده و ستيزه با انسانيت و منطق مردم جهان، شكست را براي آمريكا و همراهانش به ارمغان آورده است.

دبير عالي شوراي امنيت ملي در واكنش به تحريم رهبر معظم انقلاب مي‌گويد: «جايگاه و نفوذ معنوي رهبر معظم انقلاب به عنوان‌ـ مرجعيت ديني‌ براي بسياري از علاقه‌مندان و عاشقان انقلاب اسلامي در اقصي نقاط جهان، هنوز براي بسياري از سران كشورهاي غربي و منطقه‌اي مكشوف نشده است». شمخاني مي‌گويد: «كسي حق ندارد به منافع ايران تجاوز و تعدي كند.»

اما اين منافع چيست و در چه گستره‌اي قرار دارد؟ شمخاني با اشاره به گستردگي منافع ايران در جهان مي‌گويد: «به طور قطع، تهديد ايران تنها مواجهه با يك كشور نبوده و به منزله تهاجم به آرمان‌ها و هويت ميليون‌ها مسلمان انقلابي و عاشق در سراسر جهان است.»

آري منافع ايران در جهان، قلب‌هاي مستضعفان است كه مملو از عشق به آموزه‌هاي اسلامي و آرمان‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب است. تنها به همين دليل رهبر معظم انقلاب را رهبر مسلمين جهان معرفي مي‌كنيم و عشق و علاقه و ارادت آزادي‌خواهان جهان به ايشان و معارف بلند مكتب تشيع را تنها راه رسيدن به آزادي و امنيت جهاني مي‌دانيم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات