فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۵۹۰۳

آغاز پروازهای حج از امروز

عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز پرواز‌های حج از امروز ۱۷ تیرماه خبرداد.
به گزارش روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری گفت: به امید خدا پرواز زائران خانه خدا به طور رسمی از روز 17 تیر از فرودگاه‎های امام خمینی(ره)، اهواز، یزد و زنجان آغاز می‎شود و در کل بیش از 86500 هموطن ایرانی از طریق 19 فرودگاه به این سفر معنوی رهسپار می‎شوند.
وی با‌اشاره به اینکه امسال تنها هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عملیات رفت و برگشت زائران خانه خدا را انجام خواهد داد، گفت: این پروازها از 19 فرودگاه شامل ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، امام خمینی(تهران)، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد به مقصد فرودگاه‎های جده و مدینه انجام می‎شود.
اسفندیاری با تاکید بر اینکه ستاد عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از مدت‎ها پیش تشکیل شده است و فرودگاه‎ها همگی اقدام به برگزاری جلسات هماهنگی با حضور تمام ارگان‎ها و واحدهای فعال در اعزام زائران خانه خدا کرده‎اند، گفت: تمهیدات و هماهنگی‎های لازم در فرودگاه‎های کشور برای انجام پروازهای به موقع و ایمن پیش‎بینی و انجام شده است و اکنون در 19 فرودگاه اقدامات مناسب در ترمینال، محوطه‎های فرودگاهی و امکانات لازم برای توقف زائران و امکانات رفاهی پیش از پرواز را انجام داده‎اند.
وی با بیان اینکه پرتال‎های شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و همه فرودگاه‎ها، اطلاعات مربوط به کاروان‎ها و پروازهای حج را برای آگاهی مردم منتشر خواهند کرد، گفت: عملیات اعزام زائران از 17 تیر تا 14 مرداد به مدت 29 روز و عملیات بازگشت نیز 26 مرداد تا 13 شهریور طی 19 روز انجام می‎شود.
راهبر عملیات فرودگاهی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه‎ریزی انجام شده از چند ماه قبل، این پروازها به خوبی انجام شود و زائران خانه خدا با سلامتی رفته و به وطن بازگردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات