اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۳۱
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

خروج کالاهای اساسی از کشور به صورت مسافری ممنوع است

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با تصمیم دولت، مسافران خارجی دیگر نمی‌توانند کالای اساسی را حتی در قالب کالای همراه مسافر از کشور خارج کنند.
حمیدرضا دهقانی‌نیا درباره آمار قاچاق کالا‌های اساسی از کشور اظهار کرد: این یک واقعیت است که حجم قاچاق خروجی در کالا‌های اساسی به هیچ وجه آنقدر که گفته می‌شود نبوده، ولی این به معنی عدم خروج کالا‌های اساسی در کشور طی یکسال گذشته نیست.
وی افزود: عمده خروج کالا‌های اساسی از کشور توسط مسافران رخ داده، ولی این به معنای قاچاق نیست بلکه به صورت قانونی و کالا‌های همراه مسافر از کشور خارج شده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: به دنبال این اتفاق، دولت تصمیم گرفت در برخی استان‌های مرزی، محدودیت‌هایی را اجرا کند و بر این اساس زائران و مسافران خارجی هم نمی‌توانند کالا‌های اساسی کشور که مشمول ارز دولتی شده بودند، در قالب کالای همراه مسافر و حتی به اندازه مصرف شخصی از کشور خارج کنند.
دهقانی نیا با بیان اینکه آمار خروج کالا‌های اساسی مشمول ارز دولتی از کشور در بررسی‌هایی که برای برآورد آمار قاچاق درحال انجام است، به زودی اعلام می‌شود، گفت: نکته حائز اهمیت آن است که متاسفانه برخی‌ها به‌اشتباه، گرانی و کمبود‌ها در بازار را به موضوع قاچاق مرتبط می‌دانند در حالیکه این همیشه درست نیست؛ مثلا در موضوع گرانی گوشت، خیلی‌ها مدعی شدند گرانی گوشت به دلیل قاچاق دام از کشور بود درحالیکه به هیچ وجه این موضوع صحت نداشت و آمار‌های ما هرگز چنین چیزی را نشان نمی‌داد.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه عمده کالا‌های اساسی خارج شده از کشور از طریق مسافران بوده، گفت: با تصمیم دولت، مسافران خارجی دیگر نمی‌توانند کالای اساسی را حتی در قالب کالای همراه مسافر از کشور خارج کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات