صبح صادق >>  نگاه >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۴۱

امنيت را جناحي نكنيد!

برخي مسئولان دولتي از جمله مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور كه به اظهارنظرهاي شاذ در شبكه‌هاي اجتماعي معروف است و عمده نظرات و نوشته‌هاي وي حاشيه‌سازي‌هاي سياسي است تا بيان واقعيت‌ها و توجه به مشكلات مردم، همچنان ميدان‌دار تخريب اين سريال در شبكه‌هاي اجتماعي است و به طور عجيبي علاقه‌اي به پايان دادن به اين موضوع ندارد!

امنيت را جناحي نكنيد!

يك‌ـ سه هفته از پخش آخرين قسمت سريال «گاندو» كه فيلم‌نامه آن بر اساس مستندات و وقايع تاريخي نگاشته شده بود، مي‌گذرد؛ اما حاشيه‌ها و واكنش‌ها به اين مجموعه تلويزيوني امنيتي و ضدجاسوسي ادامه دارد. واكنش‌هايي كه از سطح افكار عمومي و شبكه‌هاي اجتماعي فراتر رفته و به موضوعي قابل توجه در بين برخي مسئولان و دولتمردان بدل شده و شنيده‌ها حاكي است، پاي اين موضوع به نشست هيئت دولت نيز باز شده و بحث‌هاي جدي بين برخي مسئولان دولت و رئيس رسانه ملي در گرفته است.

يكي از دلايل اين حجم از حواشي براي يك سريال تلويزيوني به اين موضوع بر مي‌گردد كه گاندو بر اساس يك پرونده واقعي امنيتي ساخته شد كه در سال‌هاي اخير در كشور رخ داده و مدت زمان زيادي هم از آن نمي‌گذرد و افكار عمومي هم سرخط خبرهاي اين جريان نفوذي را به خاطر دارد. پروژه‌اي كه عوامل آن با تلاش و مجاهدت در خور تحسين سربازان گمنام در سازمان اطلاعات سپاه شناسايي و دستگير شدند.

اما در كنار منتقداني كه به دلايل سياسي و گاهي جناحي اين مجموعه قوي و كم نظير را زير سؤال مي‌برند، كارشناسان مسائل سياسي و امنيتي، هدف اين هياهوها را تحريف موضوع براي افكارعمومي دانسته و معتقدند هيچ مطلبي در اين سريال خلاف واقع نبوده و كساني كه از نمايش ماجراي يك پرونده جاسوسي در كشور نگران شده‌اند، از افشاي واقعيت و حقيقت بيم دارند. حتي از يكي از مسئولان ارشد وزارت اطلاعات نقل شد، در نقد مباحث مطرح شده عليه اين مجموعه تلويزيوني گفته بود در بدبينانه‌ترين حالت حتي اگر 50 درصد محتواي سريال گاندو هم درست باشد، باعث افتخار ماست.

دوـ هفته گذشته وزارت اطلاعات با انتشار مستندي از شناسايي و دستگيري 17 جاسوس تربيت‌يافته سازمان سيا پرده برداشت كه به صورت شاغل يا پيمانكار و مشاور در مراكز حساس و حياتي، شامل حوزه‌هاي اقتصادي، هسته‌اي، نظامي و سايبري كشور و همچنين بخش خصوصي مرتبط با اين مراكز فعال بودند. متعاقب اين اقدام حجت‌الاسلام حسين طائب، رئيس سازمان اطلاعات سپاه از اقدامات برادران وزارت اطلاعات در زمينه دستگيري جاسوسان سيا در ايران تقدير و تشكر كرد.

در حالي كه از پايان نمايش گاندو روزها و هفته‌ها سپري شده است؛ اما برخي مسئولان دولتي از جمله مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور كه به اظهارنظرهاي شاذ در شبكه‌هاي اجتماعي معروف است و عمده نظرات و نوشته‌هاي وي حاشيه‌سازي‌هاي سياسي است تا بيان واقعيت‌ها و توجه به مشكلات مردم، همچنان ميدان‌دار تخريب اين سريال در شبكه‌هاي اجتماعي است و به طور عجيبي علاقه‌اي به پايان دادن به اين موضوع ندارد!

ادامه فضاسازي‌هاي او كه سابقه آشكار فعاليت طولاني در مجموعه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي دارد، با تعابيري مانند «آنكه جاسوس واقعي مي‌گيرد نيازي ندارد سريال تخيلي بسازد.» نشان داد اين موضوع چقدر حائز اهميت است و بعيد نيست به دليل اهميت اين موضوع و ضرورت تلاش مضاعف و متحدانه نيروهاي امنيتي كشور، عده‌اي بخواهند دو مجموعه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه راـ كه دو بازوي امنيتي جمهوري اسلامي ايران با وظايف قانوني مشخص هستند‌ـ رودرروي هم قرار دهند! فارغ از اينكه مجاهدان گمنام انقلاب در دو مجموعه مهم و اثرگذار امنيتي بدون توجه به اين حاشيه‌سازي‌هاي سياسي با هماهنگي و همكاري مشغول انجام مأموريت‌هاي محوله هستند و براي حفظ و تأمين امنيت پايدار از جان خود نيز دريغ نمي‌ورزند. از اين رو اقدام تقديرآميز رئيس سازمان اطلاعات سپاه در قدرداني از سربازان گمنام وزارت اطلاعات براي اقدامات‌شان در دستگيري 17 جاسوس سيا در ايران و همچنين تأييد مسئول ارشد وزارت اطلاعات از نمايش اقتدار اطلاعاتي و امنيتي پاسداران در گاندو زيباست و برخلاف رويه برخي مسئولان و سياسيون كه براي منافع جرياني و حزبي امنيت را نيز جناحي مي‌كنند، شايسته تقدير!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات