صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۴۸
فرمانده كل سپاه در جريان بازديد از مناطق سيل‌زده خرم‌آباد

فوق‌العاده قدرتمند شده‌ايم‌

فوق‌العاده قدرتمند شده‌ايم‌

اواخر هفته گذشته سردار سرلشكر پاسدار حسين سلامي، فرمانده كل سپاه در راستاي عملي‌سازي توصيه رهبر معظم انقلاب در زمينه فراموش نكردن سيل‌زدگان در جمع مردم غيور استان لرستان حاضر شد و آخرين وضعيت ساخت‌وسازها و خدمات به سيل‌زدگان را بررسي كرد.

سردار سلامي در حاشيه بازديد از آزاد‌راه اراك - خرم‌آباد در جمع خبرنگاران در پيامي به دشمنان نظام و انقلاب اظهار داشت: «پيشرفت‌هاي ملت ايران همه ناشي از حس جهادي است كه در دوران تحريم در جوانان، ملت و مجموع نظام ايجاد شده است، ‌به دشمنان مي‌گوييم فرقي براي‌مان نمي‌كند تحريم را ادامه بدهند يا بردارند، ‌تا امروز از تحريم بهره‌هاي فوق‌العاده‌اي برده‌ايم؛ بنابراين آنها بايد بدانند وقتي ايران را تحريم مي‌كنند ملت ما پيشرفت مي‌كند، به استعدادهاي دروني و خداوند تكيه مي‌كنيم؛ لذا دشمن بداند اسرار موفقيت را به دست آورده‌ايم.»

 

ايران فوق‌العاده قدرتمند است

سردار سلامي با بيان اينكه دشمن همه ابزارهاي فشار عليه ايران را آزموده است، تصريح كرد: «ملت ايران همه آزمون‌ها را به عمل آورده چه تحريم اقتصادي و چه در فشارهاي سياسي، عمليات رواني و چه ارعاب براي عمليات نظامي كه در چند ماه اخير دشمن همه اين فشارها را توأم بر ملت ايران وارد كرد؛ اما جهان نتيجه اين اعمال فشارها را ديد و متوجه شد ايران فوق‌العاده قدرتمند است و نه فقط صاحب قدرت؛‌ بلكه صاحب اراده براي به كار‌گيري قدرت هم شده است.» فرمانده كل سپاه با بيان اينكه ملت ايران از اعمال قدرت خود براي دفاع از منافع ملت و ارزش‌هاي خود هيچ وقت كوتاه نمي‌آيند، گفت: «براي پيشرفت اراده قاطع و هدف‌‌ داريم و از آرايش جنگي دشمنان در هيچ صحنه‌اي نمي‌ترسيم و‌ حرف‌هاي‌مان متكي بر عمل است.»

اين موضع سردار سلامي تنها حرف و سخن ايشان نيست؛ بلكه دوستان و دشمنان زيادي در دنيا داريم كه به گونه‌اي به اين قدرتمندي ايران اسلامي در اثر مقاومت و ايستادگي اذعان مي‌كنند. «ماريا زاخاروا» سخنگوي وزارت خارجه روسيه با انتقاد از سياست‌هاي آمريكا براي مخدوش كردن چهره ايران در منطقه تصريح كرد: «سياست‌هاي خصمانه آمريكا عليه ايران مخرب و كوته‌بينانه هستند. بنا نهادن يك ساختار امنيتي قوي در خاورميانه، بدون ايران امكان‌پذير نخواهد بود.» اين كلام در نگاه «سرگئي لاوروف» وزير خارجه اين كشور نيز به گونه‌اي ديگر تكرار شد و وي به جايگاه تعيين‌كنندگي ايران در تحولات منطقه‌اي در ديدار با همتاي اماراتي خود اشاره كرد.

همچنين «استنلي جانسون» پدر نخست‌وزير جديد انگليس به واقعيت قدرت منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران با توجه به توقيف نفت‌كش‌هاي دو كشور ايران و انگليس چنين اعتراف كرد: «ايران براي بوريس مهم و تداعي‌كننده داريوش و خشايار است و من منتظر اين هستم كه او روابط با ايران را بهبود بخشد. احتمال اينكه روابط پايداري با كشوري كه چنين تاريخ شگفت‌انگيزي دارد داشته باشيم، بالاست. ما كشتي شما را گرفتيم، شما نيز كشتي ما را گرفتيد. به نظرم بهترين چيزي كه مي‌توان گفت اين است كه خب ما كشتي شما را آزاد مي‌كنيم و شما نيز كشتي ما را آزاد كنيد.»

به توان ضربت متقابل رسيده‌ايم

سردار سلامي در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: «ارتقاي توانمندي دفاعي و افزايش قدرت تاب‌آوري و مقاومت جمهوري اسلامي ايران در برابر تحريم‌هاي آمريكا در قالب نظريات روابط بين‌المللي نيز قابل تشريح و تفسير است. در اين نظريه‌ها مي‌توان جايگاه و وزن كشورها را در سلسله‌مراتب طولي قدرت نسبت به هم سنجيد؛ پاره‌اي از كشورها در دفاع از خود به شدت منفعل هستند كه به تعبير امام علي(ع) آنها پايمال قدرتمندان مي‌شوند؛ اما دسته‌اي ديگر، با تقويت توان دفاعي خود به مرحله دفاع ملي رسيده و ابزارها و مكانيزم‌هاي اوليه براي دفاع در برابر دشمنان را تمهيد كرده‌اند. وضعيت اينها نسبت به دسته اولي بسيار بهتر است؛ اما توقف در اين سطح آنها را آسيب‌پذير نشان مي‌دهد. دسته سوم كشورهايي هستند كه مي‌كوشند به سطحي از دفاع ملي دست يابند كه دشمن حتي تصور حمله به آنها را نيز در سر نپروراند. به اين سطح از قدرت، توان بازدارندگي گفته مي‌شود. آيه‌اي كه بر تارك نام سپاه نقش بسته «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه»، دنبال تبيين و تلقين همين سطح از دفاع و مقاومت است.» فرمانده كل سپاه پاسداران افزود: «امروز جمهوري اسلامي ايران با تجارب درخشان دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بيت، با شكار پهپاد متجاوز ابرقدرت دنيا بر فراز آسمان ولايت كه بدون كوچك‌ترين واهمه‌اي رخ داد، نشان داد به سطحي از قدرت دفاعي و مقاومت رسيده كه خواب دشمنان را آشفته و تحليل‌هاي امنيتي و نظامي آنها را بر هم زده است. اين تغيير توانمندي دفاعي، عزيمت قدرت ايران از سطح بازدارندگي همه‌جانبه به رتبه توانمندي بالاي پاسخگويي به تهديد دشمن موسوم به «قدرت ضربت متقابل» است؛ توانمندي‌اي كه به بركت مقاومت و ايستادگي ملت ايران با تأسي از گفتمان انقلابي و عاشورايي به دست آمده و امروز در حال تبديل شدن به الگويي براي تمام مبارزان، آزادي‌خواهان و استقلال‌طلبان جهان است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات