اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۵۸۱

رواج «ازدواج صوری» به دلیل افزایش مبلغ وام ازدواج است یا نظام بانکی معیوب؟

در حالی برخی مسئولین علت شیوع پدیده «ازدواج صوری» را افزایش مبلغ وام ازدواج می‌دانند که ریشه این پدیده نظام بانکی معیوب است که وام میلیاردی را به راحتی می‌دهد، اما برای پرداخت وام خُرد به یک جوان هزاران مانع پیش پای او می‌گذارد.

اخیراً برخی مسئولین علت شیوع پدیده «ازدواج صوری» را افزایش مبلغ وام ازدواج دانسته‌اند و قصد دارند از آن به عنوان بهانه‌ای برای عدم افزایش سالانه وام ازدواج استفاده نمایند. به عنوان مثال، محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری در تاریخ ۷ مردادماه، در خصوص انتشار آگهی اخذ وام ازدواج به شکل صوری گفت: «برخی معتقد هستند که افزایش وام ازدواج دیگر به شکل گیری ازدواج کمکی نمی‌کند. بسیاری از متقاضیان وام ازدواج که در حال حاضر به بانک مراجعه می‌کنند درخواست رقم وام کمتری دارند چرا که قادر به پرداخت اقساط و باز پرداخت وام نیستند. در حال حاضر اقساط مربوط به وام ۳۰ میلیونی ازدواج تا یک میلیون تومان می‌رسد که جوانان باید بتوانند از پس این اقساط بر بیایند. اگر این وام تبدیل به ۵۰ میلیون شود نیز تاثیری در افزایش میزان ازدواج نخواهد داشت و از آنجایی که مجلس هر سال در زمان طرح لایحه، بودجه پیشنهاد افزایش این وام را می‌دهد باید در این خصوص کار‌های کارشناسی و پژوهشی لازم را انجام دهد».

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که ریشه این پدیده نظام بانکی معیوب است؛ که وام میلیاردی را به راحتی می‌دهد، اما برای پرداخت وام خُرد (۳۰ میلیون تومانی) به یک جوان هزاران مانع پیش پای او می‌گذارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات