صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۴۳
نگاهي به تضعيف مواضع كشور در مقابل دشمن در برخي رسانه‌ها

عليه ملت

پایگاه بصیرت / منصوره خداوردي

عليه ملتپايش آمريكا با تمام توان براي مقابله با ملت ايران به ميدان آمده است! و اگر تاكنون دستاوردي در تقابل با جمهوري اسلامي ايران نداشته، دليل آن قدرت و هوشمندي نظام اسلامي، ايستادگي مردم و تكيه بر قوام و قدرت داخلي ايران است! در اين شرايط انتظار مي‌رود جناح‌هاي سياسي و رسانه‌هاي آنان به تقويت قدرت ملي و انسجام داخلي بپردازند؛ اما متأسفانه آنچه در برخي رسانه‌ها مي‌گذرد دقيقاً خلاف اين انتظار است!

«روزنامه آرمان» با طرح اين ادعا كه كاهش تعهدات برجامي كشورمان «بلوف» است مي‌نويسد: «تهران مي‌بايستي بسيار دقيق و حساب شده عمل نمايد. همچنين بايد بدانيم كه ايران قصد خروج از برجام را ندارد. خروج از برجام در شرايط فعلي به نفع و مصالح ايران نيست. خروج ايران از برجام موجبات بهانه ترامپ و همراهي اروپا با وي براي ايجاد اجماع عليه ايران است؛ لذا خروج از توافق هسته‌اي به نفع ايران نيست. مسائل ميان ملت‌ها از طريق ديپلماسي قابل حل است؛ لذا بايد در تحليل بدانيم كه نبايد مانورهاي سياسي را با عمل اشتباه بگيريم.»

همين روزنامه در شماره ديگر خود از زبان «فريدون مجلسي» ديپلمات سابق و از حاميان برجام با تأكيد بر اينكه «با توجه به چشم‌انداز موجود به نظر مي‌رسد فشار اقتصادي به ايران در آينده بيشتر خواهد شد» مدعي مي‌شود فشارهاي اقتصادي به نارضايتي‌هاي مردمي منجر خواهد شد. مجلسي همچنين در ادامه به احتمال تقابل نظام و ناراضيان هم مي‌پردازد و در جملاتي تهديدگونه مي‌گويد: «در چنين شرايطي تبليغات كشورهاي غربي عليه ايران و برخوردهايي كه با نارضايتي‌هاي اقتصادي صورت مي‌گيرد بيشتر خواهد شد... نكته حائز اهميت اين است كه ممكن است در چنين شرايطي به بهانه‌هاي مختلف يك برخورد نظامي بين ايران و آمريكا و متحدانش رخ دهد كه در نهايت همه چيز به آتش كشيده شود. اين مسائل دغدغه‌هايي است كه بايد مورد توجه مسئولان جمهوري اسلامي قرار بگيرد.»

اين روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه با تأكيد بر ضرورت ادامه اجراي يك طرفه برجام از سوي دولت ايران مي‌نويسد: «بدون‌ شك پايان برجام به ‌منزله نوعي اعلان رويارويي خواهد بود. در چنين شرايطي برجام از مسير ديپلماتيك و مذاكرات بين دولت‌ها خارج خواهد شد. اگر روزي پايان برجام اعلام شود، ايران تحت شديدترين تحريم‌هاي بين‌المللي قرار خواهد گرفت كه به مراتب از تحريم‌هاي كنوني سنگين‌تر خواهد بود.»

نمونه ديگر از چنين اظهاراتي را مي‌توان در گفته‌هاي «احمد نقيب‌زاده» يافت. وي در مصاحبه‌اي از گزينه جنگ در صورت عقب‌نشيني نكردن ايران در مقابل كاخ سفيد سخن مي‌گويد و با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران اكنون براي آمريكايي‌ها هيچ سودي ندارد، بيان مي‌‌كند: «چنانكه آمريكايي‌ها بارها ادعا كرده‌اند، (جنگ) يكي از گزينه‌هاست و گزينه دوم نيز سخت‌گيري‌هاي شديدتر به منظور فروپاشي از درون است. ... رژيم‌چنج براي آمريكايي‌ها داراي منافع خواهد بود.»

اين نظريه‌پرداز جريان غرب‌گرا در ادامه با همسان گرفتن رويكرد آمريكا در مقابل ايران و دولت بعثي صدام با اشاره به اينكه احتمال حمله نظامي به ايران وجود دارد اضافه مي‌كند: «آمريكايي‌ها به مدت ده سال رژيم صدام را تضعيف كردند؛ به‌گونه‌اي كه تحريم‌هاي فلج‌كننده‌اي را در قبال اين كشور وضع و سپس آن را عملياتي كردند. زماني كه عراق از درون استحكام داخلي‌اش را از دست داد در آن زمان اقدام به حمله نظامي كردند.»

«روزنامه آفتاب» يزد هم در يادداشتي با عنوان «آنچه در گام سوم بايد دقت داشت» جملاتي را به چاپ رسانده كه نتيجه‌اي جز تضعيف اقدامات مقتدرانه كشورمان براي احقاق حقوق ملت ايران ندارد! اين روزنامه به قلم «علي بيگدلي» مي‌نويسد: «گام سوم مي‌تواند خطراتي براي ايران داشته باشد. اگر ما مي‌خواهيم ميزان غني‌سازي اورانيوم را آن‌گونه كه حسن روحاني مي‌گويد تا هر كجا كه دلمان مي‌خواهد بالا ببريم، ممكن است نتيجه‌اي جز فاصله گرفتن ايران از اروپا و متقابلاً نزديك شدن اروپا به آمريكا نداشته باشيم.»

روزنامه شرق نيز همين مسير را دنبال مي‌كند و با انتشار نوشته‌اي از «صادق زيباكلام» مي‌آورد «واقعيت آن است كه وضعيت كلان اقتصادي كشور، چندان مطلوب نيست... واقعيت تلخ آن است كه درآمدهاي دولت در سال جاري آنقدر پايين آمده كه هنوز سال به نيمه نرسيده، دولت با كسر بودجه‌اي درخور توجه، يعني حدود 120 هزار ميليارد تومان روبه‌رو شده است. اگر تحولي رخ ندهد، دولت به‌ تدريج دچار محدوديت‌هاي بودجه‌اي زيادي شده و روند صادرات ‌دشوارتر خواهد شد.»

جملات و عباراتي كه افكار عمومي را با نگراني روبه‌رو خواهد كرد، مسئولان را در ادامه حركت مقتدرانه براي تأمين منافع ملي سست خواهد كرد و از همه بالاتر دشمن را كه با شكست و استيصال مواجه است در اعمال فشار و تحريم براي در هم شكستن عزم ملي ما اميدوار مي‌كند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات