اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۵۹

کلید تدبیر در تهران گم شده، در نیویورک دنبالش نگردید!

تیتر یک امروز روزنامه کیهان به بهانه حضور تیم دیپلماسی ایران در اجلاس سرانه سازمان ملل و دیدارهای رسمی دکتر روحانی در حاشیه این اجلاس، به نقد سیاست ثابت دولت دکتر روحانی در شش سال گذشته اختصاص یافته است. در بخشی از این نقد دلسوزانه آمده است که دولت دکتر روحانی به جای این همه صرف توان در مذاکره با کشورهای اروپایی قدری فرصت برای شنیدن درد دل کارگران و متولیان اقتصادی کشور بگذارد تا همانطوری که در حرف ادعا می شود دولت بدنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است در عمل نیز شواهد میدانی از این دغدغه! و باور به خودکفایی!!! را شاهد باشیم. ادامه مطلب گوشه ای از نقدهای روزنامه کیهان به سیاست های دولت در حوزه یاد شده است:
واقعیت این است که کلید حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور است، نه نیویورک و پاریس.‌ای کاش آقای روحانی به جای صرف وقت برای گفتگو‌های ۹۰ دقیقه‌ای و ۱۰۰ دقیقه‌ای با سران بدعهد اروپایی، پای درد دل کارگران هپکو و نیشکر هفت تپه و... می‌نشست و برای رفع مشکلات قابل حل تولید کنندگان و صادر کنندگان واقعی، به‌عنوان رزمندگان خط مقاومت جنگ اقتصادی و صاحب نظران دارای ایده‌های اقتصادی ممکن، وقت صرف می‌کرد.
اکنون میزان نقدینگی در کشور به رقم سرسام‌آور ۲۰۰۰ هزارمیلیارد تومان رسیده است. کارشناسان و صاحبنظران با گرایش‌های مختلف سیاسی همگی متفق‌القول هستند که اگر تنها بخشی از نقدینگی به سمت تولید هدایت می‌شد، تحولی جدی در رونق تولید و رفع بیکاری ایجاد می‌شد.
دیپلماسی منطقه‌ای نیز موضوع بسیار مهمی است که متأسفانه از سوی دولت آقای روحانی مورد غفلت قرار گرفته است. صادرات ۹ میلیارد دلاری ایران به عراق (معادل ۱۰ برابر صادرات ایران به اروپا) تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های عظیم دیپلماسی منطقه‌ای است.
متأسفانه رسانه‌های زنجیره‌ای در روندی خسارت بار معیشت مردم را به مذاکره با کشور‌های غربی گره زده‌اند. طیفی که پیش از این نیز در موضوع برجام، همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به مذاکره با آمریکا گره زد. اما در نهایت از دلار ۳ هزارتومانی در پیش از برجام رسیدیم به دلار حدود ۱۹ هزارتومانی در پسابرجام. اکنون نیز دلار در کانال ۱۱ هزارتومان قرار دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات