هرمزگان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۹۱

حکمت‌های یک شبیه‌سازی تاریخی

پایگاه بصیرت / جواد بیژنی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان در تعبیری ویژه شرایط دشمنی‌های امروز دنیای استکبار را به جنگ احزاب تشبیه نمودند. تجربه نشان می‌دهد که همواره به کارگیری واژگان در دستگاه فکری ایشان توأم با حکمت و ژرف اندیشی صورت می گیرد. در این مجال به بررسی شرایط جنگ احزاب و نسبت آن با شرایط کنونی جبهه مقاومت می پردازیم:
۱- یکی از مهمترین ویژگی های جنگ احزاب که با تحریک یهود انجام شد اتحاد و همپیمانی همه قبائل مشرکین علیه اسلام بود، چیزی که امروز نیز به وضوح قابل مشاهده است، هم نقش صهیونیسم بین الملل مشهود است هم تحریم ها، فراگیر و حداکثری و هم پشت به پشت هم بودن امریکا و اروپا
 
۲-  نقش منافقین درون مدینه در تضعیف ایمان مومنین و بیهوده خواندن مقاومت در صف‌آرایی با دشمن کثیر است، امروز نیز جریانی مرعوب غرب در داخل، ما را به عدم مقاومت و پذیرش شرایط دشمن می خواند.
۳- تدبیر مهم و اثربخش حفر خندق در قسمت شمالی شهر مدینه بود که سپاه مغرور مشرکین را به استیصال وا داشت این سلاح دفاعی برای آن روز، نشان داد که با تدبیر و تکیه بر رهبری الهی می توان در برابر کثرت سپاه دشمن ایستاد و آنها را ناامید ساخت، امروز نیز انقلاب اسلامی با تکیه بر ایمان ذاتی، امکاناتی فراهم ساخته که دشمن را از پیش دستی در تهاجم ناامید ساخته است.
۴- جمله معروف رسول اکرم(ص) در شأن سردار بی رقیب جبهه حق، حضرت امیرالمومنین علیه السلام که فرمودند: امروز همه اسلام به جنگ همه کفر رفت، در این جنگ صادر گردید. اگر در این نبرد سرنوشت ساز حضرت شکست می‌خورد کار اسلام تمام بود، چنانکه اگر امروز نیز خدای ناکرده جبهه مقاومت شکست بخورد معلوم نیست که چه زمانی دوباره اسلام توان سربرافراشتن پیدا خواهد نمود.
۵-  انبوه سپاه دشمن و رجز خوانی آنها توانست قریب یک ماه شهر مدینه را محاصره نماید در این مدت مسلمانان با تکیه بر توان داخلی مقاومت کردند و در این شرایط بود که مشرکین ابتدا با غرور و رجز خوانی به منطقه آمدند ولی مرحله به مرحله عقب نشستند، ابتدا خسته شدند، بین آنها اختلاف افتاد، پرچمدارآنها مغلوب و کشته شد و سپس با امدادهای غیبی  در هم کوبیده شدند و فرار کردند؛ در این جنگ بار دیگر فرمول مقاومت جواب داد و نشان داد که اگر ایمان همراه با استقامت باشد قطعاً پیروزی را به دنبال خواهد داشت.
۶- جنگ احزاب آخرین مرحله لشکرکشی تهاجمی مشرکین به سمت مدینه بود و بعد از آن دیگر هرگز نتوانستند اتحاد خود را علیه اسلام بسیج کنند و به انفعال افتادند و ابتکار عمل به دست پیامبر افتاد به طوری که سه سال بعد حضرت در اوج قدرت، مکه را به تصرف خود در آورد و این شاید مهمترین بشارت جنگ احزاب و شبیه سازی آن با شرایط امروز باشد. اگر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بتواند مدت کوتاه دیگری را مقاومت کند؛ برای همیشه از دسترس دشمن دور می شود و برای همیشه هیبت و اقتدار دشمن را نابود خواهد کرد.
چراکه دشمن دیگر چیزی ندارد که علیه آن به کار ببندد. مثلاً آخرین تحریم های اعلامی آمریکا علیه انقلاب اسلامی که خود غربی ها هم آن را به تمسخر گرفتند، ابزار تحریم اقتصادی بود. که این هم دارد عدم کارآیی خود را نشان می‌دهد و به جز این هیچ راهی برای غلبه بر انقلاب اسلامی نداشتند.
 اینجاست که حضرت آقا بارها آینده روشن و غلبه بر دنیای استکبار را می بینند.
 اندکی صبر سحر نزدیک است...
 الیس صبح بقریب...
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات