سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۵۳

پشت پرده همراهی بازمانده تروریست‌ها با شورای شهری‌ها چیست؟

ممانعت عضو شورای شهر چابهار از نامگذاری یک خیابان به نام شهید اهل سنت، مخالفت جدی امام جمعه و مردم شیعه و سنی شهرستان و البته حمایت گروهک‌های تروریستی را به همراه داشته است.
حدود ۱۰ سال قبل بود که در حادثه تروریستی تاسوعای شهرستان چابهار، شهدای شیعه و سنی بسیاری به خاک و خون غلطیدند و آسمانی شدند. در میان این افراد نام "عبدالرحمن چراغ مکان" یکی از بومیان اهل سنت منطقه نیز به چشم می‌خورد. او که ساکن خیابان پشت کوی بندر چابهار بود نامش در لیست یکی از شهدای اهل سنت این حادثه تروریستی جای گرفت.
براساس این گزارش؛ از سال ۸۹ خانواده این شهید اهل سنت خواستار نامگذاری بلواری به نام این شهید شدند، اما به دلایل نامعلوم با مخالفت شورای شهر چابهار مواجه شد و هیچ ترتیب اثری به خواسته آن‌ها داده نشد.
برادر شهید چراغ مکان در این خصوص گفت: بعد از حادثه تروریستی تاسوعا پیگیر نامگذاری این خیابان به نام شهید شدیم، ولی در این مورد ترتیب اثری داده نشد و خیابان دیگری را که در محل زندگی شهید نبود را به نام وی ثبت کردند که بعد از مدتی تابلوی شهید از این خیابان هم حذف شد!
عبدالکریم چراغ مکان افزود: یک عضو شورای شهر چابهار همواره مخالف نامگذاری خیابان محل زندگی ما به نام شهید بود و اجازه نامگذاری خیابان به نام شهید را نمی‌داد و عنوان می‌کرد که بروید و خیابان دیگری را به نام وی بزنید که از همان سال تاکنون همچنان مورد مناقشه است.
شورای شهر چابهار در سال ۹۱ یک خیابان ۱۶ متری بعد از خیابان مورد نظر خانواده شهید را به نام شهید چراغ مکان نامگذاری کرد، ولی تابلو‌ها توسط افراد ناشناس از بین رفت.
در همین رابطه حجت الاسلام موسوی امام جمعه چابهار تأکید کرده است که از هزینه شخصی خودم تابلوی این شهید اهل سنت را نصب خواهم کرد و هرگز اجازه نخواهم داد عده‌ای به فرهنگ ایثار و شهادت اهانت کنند.
ایستادگی امام جمعه انقلابی چابهار در برابر این اقدام ضدارزشی شورای شهر، حمایت مردم شیعه و سنی این بندر و جوانان انقلابی در سایر نقاط استان را هم به همراه داشته است و از مواضع وی قدردانی کرده اند، اما نکته قابل توجه اینجاست که گروهک‌های مخالف نظام و افراد مغرض که نانشان از ایجاد تفرقه در سیستان وبلوچستان تأمین می‌شود، در فضای مجازی بی حرمتی‌های بسیاری به خطیب جمعه چابهار انجام داده اند و علناً با نام گذاری بلوار به نام شهید اهل سنت مخالفت و حمایت خود از شورای شهر را اعلام کرده اند که در نوع خود کم نظیر بوده و باید توسط نهاد‌های نظارتی مورد بررسی موشکافانه قرار بگیرد.
بدیهی است همین امر که مخالفت شورای شهر چابهار با نامگذاری خیابان به نام شهید اهل سنت با حمایت بازمانده‌های گروهک‌های تروریستی و معاند همراه شده نشان از مسیر اشتباهی است که اعضای شورای شهر در حال طی کردن آن هستند و می‌طلبد هر چه سریع‌تر با اخذ تصمیم صحیح، آب به آسیاب دشمن ریخته نشود و خودشان خوراک خبری دشمنان نظام و انقلاب را فراهم نکنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات