صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۱۵

سلام ما را به آقا برسانید!

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

برای ابلاغ سلام پاسداران که در گرمای 50 درجه و سرمای 40 درجه زیر صفر در حال خدمت‌رسانی و پاسداری هستند، به محضر فرمانده کل قوا رسیدیم؛ چون در خلال اجلاس فرماندهان پیش از سخنان فرماندهان نیروی زمینی و دریایی فیلم‌های کوتاهی از پاسداران حافظ وطن در مرزها پخش ‌شد که به آنها می‌گفت اکنون در تهران تمام فرماندهان سپاه سخنان شما را می‌شنوند پیام خودتان را به آنها برسانید. در آن گرمای شدید پیام دادند به آقا بگویید آقاجان سرتان سلامت و خیال‌تان راحت که فرزندان‌تان به عشق شما گرمای بیش از این را تحمل می‌کنند، دغدغه مرز نداشته باشید، فرماندهان عزیز وقتی به دیدار آقا رفتید، سلام ما را هم برسانید. از ارتفاع3700 متری که گاهی ارتفاع برف به 20 متر می‌رسد، پیام دادند که گاهی ما تا شش ماه از سال را قله می‌مانیم تا انقلاب در قله «عزت» و «امنیت» باشد و علمدار مهدی(عج) علم را به صاحب اصلی انقلاب برسانند.

جوانان دریادل نیروی دریایی خودشان را با قایق‌های‌شان در دریایی مواج به دوربین می‌رسانند تا این پیام را به آقا بدهند که اگر آقای‌مان پیام دهد، یک سرباز آمریکایی از خلیج‌فارس زنده بیرون نمی‌رود و در آخر یک پیام مشترک داشتند و آن هم اینکه، فرصتی فراهم کنید تا ما نیز مولای‌مان را زیارت کنیم.

حسرت این جمله آخر که از آرزوی عمیق‌شان حکایت داشت، نفر کناری من را هم همنوا کرد که چقدر خوب می‌شد تا نیروهای مرز دیدارهای جداگانه‌ای با آقا داشته باشند؛ اما در ابتدای این دیدار نماینده ولی‌فقیه در سپاه، «حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی» سخنان این دلاورمردان را به محضر آقا ابلاغ کرده و درخواست این دیدار را مطرح می‌کند.

در حسینیه امام خمینی(ره) به زیارت امام خامنه‌ای آمده‌ایم که بگوییم: «ماترکنا»؛ با تو می‌مانیم آقاجان.

اینجا حسینیه است و صدای «یا حسین» آن کاخ‌های ظلم را به لرزه درآورده است؛ نهج معنوی سپاه از این حسینیه سرچشمه می‌گیرد و شکست‌های دشمن در سوریه، عراق و یمن و حتی سقوط پهپاد و توقیف نفت‌کش همه متأثر از رهنمودهایی است که در این حسینیه مطرح شده است. قدرت انقلاب از اینجاست و با اعماق جان می‌گویند مولای ما، فرمانده عزیزتر از جان، از عمق جان می‌گوییم «والله اِن قَطعتموا یَمینی انی احامی ابداً عَن دینی...»

امام بر این عشق سپاه مهر تأیید زدند و فرمودند، «سی سال پس از دفاع مقدس، شهادت دلاورِ جاافتاده‌ای همچون شهید همدانی و نوجوان تازه‌رسیده‌ای، همچون شهید حججی نشان‌دهنده‌ استمرار طراوت و هویت سپاه در این عرصه است.»

ارزیابی واقع‌بینانه و دقیق امام از سپاه به منزله فرزند انقلاب این بود که مجموعه کارهای هیچ سازمان و دستگاهی با سپاه در عرصه‌ خدماتی، اجتماعی و مردمی قابل مقایسه نیست و در سازمان‌های نظامیِ جهان نیز نظیر ندارد.

علت دشمنی‌ها هم استدلالی شنیدنی دارد و آقا می‌فرمایند: «نقش سپاه پاسداران در عرصه جغرافیای مقاومت در منطقه به‌ قدری برجسته است که دشمنی آشکار مستکبران و جبهه‌ بدهای عالم را علیه سپاه برانگیخته است که البته دشمنی این جبهه‌ خبیث برای سپاه پاسداران افتخار بزرگی به شمار می‌آید.»

یکی از جملاتی که ابتدا با واکنش پاسداران مواجه شد، این بود که حضرت آقا فرمودند: «من صددرصد از سپاه راضی هستم»؛ همه جمعیت یکدست صلوات فرستادند و بلافاصله آقا فرمودند: «اما به این حد از پیشرفت سپاه قانع نیستم». سپس عطر خنده در فضا پیچید و هنگامی که آقا فرمودند: «معتقدم این نهاد بر اساس توانایی‌ها و استعدادهای خود می‌تواند ۱۰ و حتی ۱۰۰ برابر رشد و پیشرفت کند.» بار دیگر با ذکر صلواتی، شادی وصف‌ناپذیری در مجموعه حکمفرما شد.

یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب به سپاه این بود که سپاه قناعت نکند! ایشان فرمودند: «نباید قناعت کنیم به منطقه‌ خودمان و با انتخاب یک چهاردیواری، کاری به تهدیدهای پشت مرزها نداشته باشیم.» رهبر معظم انقلاب افزودند: «نگاه وسیع فرامرزی که مسئولیتش با سپاه است، عمق راهبردی کشور است و گاهی از واجب‌ترین واجبات هم لازم‌تر می‌شود؛ اما برخی متوجه این مسئله نیستند. اگر سپاه می‌خواهد نگاه فرامرز داشته باشد باید نترس باشد، محافظه‌کار نباشد، هوشیار و ارزیابی واقعی و صحیحی از دشمن داشته باشد.» معظم‌له در ادامه می‌فرمایند: «نباید از دشمن هر اندازه هم که قوی باشد، ترسید، اما نباید دشمن را، هر چقدر هم که کوچک باشد، به حساب نیاورد.»

یکی از موفقیت‌های سپاه، خدمات اجتماعی گسترده‌ای است که فرمانده کل قوا از آن راضی است و حتی می‌فرمایند گزارش‌های این خدمات در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود. ایشان تأکید می‌کنند «مردم‌دوست، مردم‌پذیر و مردمی‌رفتار باشید.»

همه این گفته‌ها مانند دانه‌های تسبیح به نخ معنویت متصل می‌شود و آن حفظ و تقویت معنویت، انس با قرآن، توکل به خدا و توسل به اهل ‌بیت(ع) در میان نیروهای سپاه است.

در خلال خروج از حسینیه یک نکته ذهن همه را مشغول کرده بود که چکار کنیم صددرصد رشد کنیم تا سال آینده که محضر فرمانده کل قوا رسیدیم، شرمنده نباشیم و به آقا بگوییم آقا باز هم فرمانی هست که اجرا نکرده باشیم؟

آن روز دور از دسترس نیست و تحقق آن با توجه به ظرفیت‌هایی که سپاه دارد، محقق شدنی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات