کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۵۸

امنیت مان را مدیون شما هستیم

امیرالمؤمنین علی (ع): " لا خَیرَ ••• فی الوَطَنِ إلاّ معَ الأمنِ و المَسَرَّةِ؛ خیرى نیست••• در وطن، مگر با امنیّت و خوشى "
پایگاه بصیرت / حمیدرضا طیب نیا
از دیدگاه قرآن امنیت یکی از اهداف استقرار حاکمیت خداوند و خلافت صالحان می‌باشد و تأمین امنیت از اهداف جهاد قلمداد شده و احساس امنیت از ویژگی‌های بارز مؤمن شمرده است. همچنین امنیت یک نعمت بی‌بدیل در همه ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، قضائی می‌باشد. خداوند حکیم در سوره مائده در باب امنیت چنین می‌فرماید:إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ؛ سزاى کسانى‌که با دوستداران خدا و پیامبر او مى‏‌جنگند و در زمین به فساد مى‏‌کوشند جز این نیست که کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهت‏ یکدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند. این رسوایى آنان در دنیاست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.
در آیه شریفه ۱۰۲ سوره نساء نیز بر آمادگى نظامى و هوشیارى مجاهدان اشاره شده و آن مهم‌ترین مانع از هجوم غافلگیرانه دشمن بیان شده است. در این آیه به این نقَش مهم آمادگی نظامی تأکید شده. خداوند کسانی را که از این امر مهم موکد الهی غافل می‌شوند، مورد سرزنش قرار می‌دهد و در آیات ۴۵ و ۴۶ سوره توبه کسانی را که آمادگی نظامی نداشته و زمینه را برای حمله دشمن آماده می‌کنند، سرزنش کرده است.
امنیت از ضروری‌ترین نیاز‌های بشر از آغاز تا پایان زندگی است و پاسخگویی به سایر نیاز‌های بشر در سایه وجود آن امکان می‌یابد، پس نیاز فطری انسان است. پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند: وطنی که امنیت و شادی در آن نیست خیری در آن نیست و نظر به همین مسئله اساسی و حیاتی بشر، امیرالمؤمنین علی (ع) نیز فرموده‌اند: " لا خَیرَ ••• فی الوَطَنِ إلاّ معَ الأمنِ و المَسَرَّةِ؛ خیرى نیست••• در وطن، مگر با امنیّت و خوشى ". از این حدیث شریف چنین برمی‌آید که سرور و مسرت فرع بر امنیت بوده و شادی بدون امنیت بی معنی است. بعلاوه اینکه از دیدگاه معصومین، اصولاً کشور ناامن مورد توجه هیچکس قرار نمی‌گیرد و رو به نابودی است؛ و احسن سخن در کلام مولی الموحدین این چنین زیبا نقش می‌بندد: نعمت در دنیا امنیت و سلامتی جسم است و تمام نعمت در دنیا و آخرت وارد شدن به بهشت است.
امروز امنیت داخلی کشور در حساس‌ترین منطقه استراتژیک و راهبردی، مرهون شهامت و ایثار و شجاعت و مقاومت برگرفته از ایمان راسخ و ولایت مداری فرزندان برومند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌باشد.
نیروی انتظامی حافظان با اقتدار امنیت و سفیران هوشمند نظم وآرامش عمومی جامعه هستند که با سرعت عمل به موقع، سلامت و امنیت خود را که همراه با تعهد اخلاقی، اعتقادی و رفتاری و اخلاص و فداکاری و مطابق شأن نظام اسلامی است برای انجام وظیفه و بلکه بالاتر از آن به عرصه نمایش می‌گذارند. علاوه بر امنیت و آرامش داخلی در امری خطیرتر یعنی حفاظت و حراست دقیق از کیان و مرز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، از شناسایی و اطلاعات دقیق مزدوران و منافقین و مخلان امنیت تا مبارزه با اشرار وگروهک‌های معاند و قاچاق مواد مخدر و نفوذی‌های اجیر شده تروریست و... کارنامه‌ای بس درخشان دارند.
تقدیم بیش از سیزده هزار شهید مدافع حریم امنیت، خود مهر تأییدی برجسته بر همه توانمندی‌ها و خلوص و تعهد ایمانی و تقوا و شجاعت حماسه سازان نیروی انتظامی در طول بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی می‌باشد.
هفته نیروی انتظامی، هفته مدافعان بی ادعای حریم امنیت و آرامش کشور را به همه ملت شریف ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ نیروی انتظامی تبریک می‌گوییم و از خداوند سبحان، سربلندی همراه با سلامتی و توفیقات روزافزون را برای تک تک این عزیزان خواستاریم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات