کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۹۰

۱۳آبان، روزی که وحدت کلمه معنا شد

سیزده آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است
پایگاه بصیرت / زینب صادقیان
امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمود‌های پیر بیدارگر زمان، حضرت امام خمینی (ره) روحیه استکبارستیزی از مرز‌های ایران، فراتر رفته و همه ملت‌های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است. مبارزه خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین بر ضد اشغالگران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان میدهد و از ثمره‌های انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود.

روزی که وحدت کلمه معنا شد
سیزده آبان از جمله روز‌های پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است. سیزده آبان، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان میتوان در برابر هر طاغوتی ـ هر چند خودش را قدرتمند نشان دهد ـ ایستاد. در سیزده آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده و توانای زنده میتوان، استعمار را به خاک مذلت افکند. در سیزدهم آبان این نکته به اثبات رسید که میتوان امنیت و آرامش را از حق کشان و ستم کشان باز گرفت و به مظلومان امنیت و آسایش بازپس داد. حماسهی سیزده آبان ثابت کرد که همهی قدرت‌های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون، پوچ و پوشالی هستند. در سیزده آبان، مردم عدالت خواه و ایمان مدار ما، خویشتن را باور کردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن عد‌های کج اندیش و کوته فکر، هم، چون کوهی استوار است، کاهی بیش نیست. در سیزدهم آبان، وحدت کلمه معنا شد؛ تکیه بر محبوب بندگان و خدای خمینی آفرین، تفسیر شد و قدرت رهبری دینی بار دیگر تجربه گشت.

سیزدهم آبان به همهی مستضعفان آموخت که میتوانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی‌های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر اللّه به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند. واقعهی سیزده آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس‌هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همهی مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم، شکستنی است؛ لذا در همین خصوص از همهی مردم فهیم ایران، علی الخصوص همشهریان عزیز شهرستان گچساران دعوت می‌کنم باشرکت در راهپیمایی ۱۳آبان این روز بزرگ را پاس بدارند و اتحاد و همدلی خود را به رخ دشمنان جهان اسلام بکشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات