صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۲۴

یهود ستیز نیستیم

پایگاه بصیرت / محمد صرفی

یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام و میهمانان نشست وحدت اسلامى به آن اشاره کردند، مسئله فلسطین و لزوم محو رژیم صهیونیستی بود؛ اما رسانه‌های معاند سخنان معظم‌له را تحریف کرده و مدعی شدند رهبر ایران لحن خود درباره رژیم صهیونیستی را تغییر داده و این لحن ملایم‌تر شده است.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار درباره این موضوع فرمودند: «ما طرف‌دار فلسطین و استقلال و نجات آن هستیم و محو اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست؛ چراکه ما با آنها هیچ کاری نداریم؛ همچنان که در کشور ما نیز جمعی از یهودیان در کمال امنیت زندگی می‌کنند.»

آیا نظر ایشان درباره محو رژیم صهیونیستی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی تغییر کرده است؟ مروری بر بیانات ایشان طی چند دهه گذشته نشان می‌دهد، از منظر ایشان یک راه حل منطقی و کاملاً مبتنی بر مردم‌سالاری در این زمینه وجود دارد که بارها به صورت مشروح یا مختصر بیان شده و آن، عبارت است از برگزاری انتخابات میان ساکنان واقعی سرزمین فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و پیروان دیگر ادیان که به صورت طبیعی و از دیرباز در این منطقه ساکن بوده‌اند.

برای نمونه، رهبر معظم انقلاب اسلامی سه دهه پیش به برچسب یهودی‌ستیزی اشاره کرده و می‌فرمایند: «حرف، همانی است که امام راحل عظیم‌الشأن فرمود: «اسرائیل بایستی محو بشود.» یهودی‌های فلسطین، اگر دولت اسلامی را قبول می‌کنند، در آنجا زندگی کنند. بحث، بحث یهودی‌ ستیزی نیست. مسئله، مسئله غصب خانه‌ مسلمین است.» (13/9/1369) این موضع از ابتدا به همین صورت بوده و تغییری در آن به وجود نیامده است. کما اینکه ایشان خرداد ماه سال گذشته در این باره فرمودند: «در قضیه‌ رژیم اشغالگر، جمال عبدالنّاصر، شعار می‌داد که ما یهودی‌ها را می‌ریزیم به دریا؛ یعنی [وقتی] می‌خواست علیه اسرائیل حرف بزند، می‌گفت یهودی‌ها را می‌ریزیم به دریا؛ جمهوری اسلامی از روز اوّل چنین حرفی نزده.»

چهار دهه است که رژیم صهیونیستی با تبلیغات گمراه‌کننده و دروغ‌پردازی، چنین عنوان می‌کند که جمهوری اسلامی دشمن یهودیان و به دنبال کشتار آنان است. هرکس در هر گوشه‌ای از جهان علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی سخنی به زبان آورده و کوچک‌ترین انتقادی کند، ماشین عظیم تبلیغاتی صهیونیسم وی را به یهودی‌ستیزی متهم می‌کند و چنان تحت فشار قرار می‌‌دهد که دیگران فکر انتقاد از این رژیم را هم کنار بگذارند.

برچسب «یهودی‌ستیزی» که اوج آن را می‌توان در افسانه هلوکاست دید، یکی از اصلی‌ترین اسلحه‌های رژیم صهیونیستی در جنگ سیاسی و رسانه‌ای است. ما برای خنثی کردن این سلاح تاکنون کاری بایسته و شایسته انجام نداده‌ایم. چندی پیش، یک فیلم کوتاه از ادای احترام چند نفر از فرماندهان سپاه به شهدای کلیمی کشورمان در فضای مجازی منتشر شد و بازتابی جهانی یافت. فیلمی که نشان داد در این عرصه چقدر خلأ وجود داشته و دشمن از آن، چه سوءاستفاده‌هایی که نکرده است. نباید اجازه داد صهیونیست‌ها به راحتی جای جنایتکار و قربانی را در این نبرد مظلومانه عوض کنند. کار دشواری نیست و کمی خلاقیت می‌خواهد و البته همت.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات