صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۲۸
تعبیر فرمانده کل سپاه از حضور سپاه در مناطق زلزله‌زده میانه و سراب

نخستین گروه آمدیم؛ آخرین گروه می‌رویم

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح اقدامات سپاه در مناطق زلزله‌زده میانه و سراب گفت: «مردم عزیز این منطقه مطمئن باشند ‌سپاه تا پایان کار کنار آنها ‌خواهد بود.»

«سرلشکر حسین سلامی» فرمانده‌ کل سپاه، در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه حضور یافت‌ و ضمن بررسی آخرین روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بر ضرورت اسکان موقت اهالی روستا و تسریع در عملیات‌های آواربرداری تأکید کرد. وی با اشاره به زلزله میانه اظهار داشت: «بعد از وقوع زلزله بلافاصله نیروهای سپاه به منطقه گسیل شدند و اقدام به خارج کردن مردم از زیر آو‌ار کردند.» «سرلشکر سلامی» با ابراز اینکه «ما سپاه و بسیج به‌عنوان نخستین گروه وارد منطقه شده‌ایم و آخر از همه خارج خواهیم شد»، خاطرنشان کرد: «سپاه‌ مدافع اصلی و همیشگی مردم در سختی‌ها و مشکلات است و همیشه کنار آنها خواهد بود.»

این همه ماجرای حضور فرمانده در میدان سپاه در جمع مردم زلزله‌زده میانه و سراب نبود. «سردار سلامی» برای عرض تسلیت و ابراز همدردی به دیدار خانواده‏های داغدیده زلزله هم رفت. در یکی از این دیدارها، پدر داغدیده از مرگ دختر با دیدن سردار سلامی و این حرکت او جلو آمد، دست‌های سردار سلامی را بالا برد و گفت: «این مرد سازندگی ایران است و همه باید قدردان او و سربازانش باشیم.»

این مرد پدر زهرا عابدی شیرین زبان آذری بود که در فضای مجازی فیلم‌های گلایه او از وضعیت مدرسه و تحصیل در روستای‌شان معروف شد.

پدر زهرا می‌گوید: «زهرا کجایی که سردار آمده نبودنت را تسلیت بگوید. چشم دشمنان با حضور سردار در چادر ما کور، و گوش بدخواهان با شنیدن این خبر کر خواهد شد.»

برادر زهرا هم با بیان اینکه زهرا در زیر آوار جان داد؛ ولی نباید آرزوهایش زیر آوارها بماند، گفت: «سردار، شما و همکاران‌تان اجازه ندهید آرزوی زهرا برای ساختن و آباد کردن مملکت در زیر آوار باقی بماند.»

و زیبا بود حال «حاج حسین سلامی» که از صحبت‌های خانواده زهرا اشک‌هایش جاری شد. او که در مقابل مسلح‌ترین ارتش جهان چنان فریاد می‌زند که ترس تمام وجود ژنرال‎های آمریکایی را فرامی‏گیرد، چگونه این‌چنین در صحنه‌ای پر از احساس می‌شکند و چشمانش می‌بارد. آری این حقیقت وجودی مردان خداست، که پارسایان شب و شیران روزند و مقتدای‌شان مولا علی است و کارشان مقدمه‌سازی ظهور آخرین فرزند علی.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات