اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۵۰

موعد پرداخت حقوق ماهیانه و یارانه‌های نقدی مشخص شد

طرح پرداخت یارانه معیشتی دولت شب گذشته پایان یافت. بر این مبنا تمامی ۶۰ میلیون ایرانی واجد شرایط موفق به دریافت یارانه خود شدند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه پیرامون احتمال افزایش یارانه معیشتی اظهار داشته است: اگر درآمد دولت از محل آزاد سازی نرخ سوخت بیشتر از ۳۱ هزار میلیارد تومان شد بدون آنکه ریالی از آن به بودجه وارد شود مستقیم به حساب مردم واریز خواهد شد.

محمدباقر نوبخت در مورد طرح معیشت خانوار‌ها افزود: همانطور که پیشتر هم اعلام کرده بودیم، مبالغ حاصله از فروش و صادرات بنزین در سه مرحله به حساب ۶۰ میلیون نفر تحت ۱۸ میلیون خانوار واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح واریز یارانه سوخت (بنزین) برای ۶۰ میلیون نفر (۱۸ میلیون خانوار) بود، اما با تاکید آقای رئیس جمهور قرار شد هر کسی که از ۶۰ میلیون تا حدود ۸۴ میلیون جمعیت کشور متقاضی دریافت این یارانه بنزین باشند با توجه به ساز و کار تعریف شده از سوی متولی این امر یعنی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌توانند به صورت سامانه‌ای و غیر حضوری درخواست خود را اعلام کنند پس از بررسی‌ها و کمتر از یک ماه نتیجه به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود و واجدین شرایط مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برای آن دسته افرادی که پس از بررسی مجدد مشمول دریافت یارانه بنزین می‌شوند در ماه آینده دو نوبت واریز صورت می‌پذیرد تا با دریافت کنندگان قبلی در یک سطح قرار بگیرند.

نوبخت گفت: در نظر داریم برای ایجاد نظم در پرداخت‌های یارانه‌ای و حقوق به مردم، ماه را به سه بخش تقسیم و در ۱۰ روز اول یارانه‌های حمایتی معیشتی را پرداخت کنیم، ۲۰ هر ماه یارانه‌های هدفمندی را پرداخت کنیم و حقوق‌ها را هم ۲۸ هر ماه بپردازیم البته زمان دقیق پرداخت‌ها به مردم اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه به حمدالله تورم کاهش یافته است ادامه داد: این جمله بدان معنا است که روند افزایش تورم کند و آهسته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر درآمد دولت از محل آزاد سازی نرخ سوخت بیشتر از ۳۱ هزار میلیارد تومان شد بدون آنکه ریالی از آن به بودجه وارد شود مستقیم به حساب مردم واریز خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات