صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۵۲
نگاهی به تقلای نتانیاهو برای نجات

تنفس مصنوعی

پایگاه بصیرت / اکبر معصومی

در چند روز اخیر، رژیم صهیونیستی در اقدامی تجاوزکارانه، به دمشق در سوریه حمله کرد. یگان موشکی و جنگنده‌های رژیم منحوس صهیونیستی از طریق خاک جولان اشغالی، در حالی مناطقی از خاک سوریه را هدف قرار دادند که بنا به ادعای خود صهیونیست‌ها این حملات در پاسخ به حملات خمپاره‌ای ارتش سوریه به جولان اشغالی (کوه الشیخ) صورت

گرفت.

بر اساس گزارش‌های میدانی، بلافاصله پدافند هوایی ارتش سوریه فعال شد و به این حملات واکنش نشان داد و شمار زیادی از موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرد.با وجود بیان دلیل حمله صهیونیست‌ها به خاک سوریه، پارامترهای دیگری نیز در علل تجاوز این رژیم به سوریه تأثیرگذار بوده است.

 

دولت بشار اسد با توجه به پیروزی‌هایی که در میدان نبرد در مقابل تروریست‌های مورد حمایت جبهه عبری‌ـ عربی‌ـ غربی به دست آورده است، به دنبال ساماندهی وضعیت داخلی از نظر امنیتی و اقتصادی است.این امر برای صهیونیست‌ها بسیار ناگوار است و آنها با اقدامات این چنینی در تلاش‌اند تا حرکت دولت سوریه به سمت آبادانی را کُند کنند.

 

ناامن‌سازی عراق و لبنان از سوی محور مذکور و به تبع آن تلاش برای ایجاد آشوب در داخل جمهوری اسلامی ایران سبب شد این رژیم به تصور کم هزینه بودن اقدامات خود دست به این وحشی‌گری بزند، غافل از اینکه منطقه، دیگر خرابکاری صهیونیست‌ها را بر نخواهد تابید.

با توجه به اعلام دادستانی این رژیم در بیانیه‌ای رسمی مبنی بر اینکه نتانیاهو به تقلب، رشوه و سوءاستفاده از اعتماد عمومی متهم و با ارسال نامه به پارلمان این رژیم خواستار آغاز سلب مصونیت پارلمانی نتانیاهو شده است؛ نتانیاهو با علم به متزلزل بودن جایگاه خود، زودتر از بیانیه دست به حمله مذکور زد تا جامعه داخلی سرزمین‌های اشغالی را پشت سر خود داشته باشد. در واقع، دست و پا زدن وی در سوریه تنفسی مصنوعی برای او و رژیم صهیونیستی بود که البته با اقدام دادستانی این رژیم عملکرد نخست‌وزیر با شکست مواجه شد.

 

سوریه کشوری مستقل است؛ از این رو سکوت نهاد‌های بین‌المللی در محکومیت حملات متجاوزانه گذشته صهیونیست‌ها، تأیید از اقدامات بعدی آنها تلقی شده و به گستاخی این رژیم انجامیده است؛ بنابراین سکوت و حمایت غرب به منزله مدعیان حقوق بشر جای شگفتی دارد و برخورد آنها به گونه‌ای است که گویی این حملات کاملاً طبیعی است. حمایت آشکار فرانسه از تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه نمونه آشکاری از همراهی غرب با خوی تجاوزگرانه صهیونیست‌هاست.

 

با بررسی وضعیت منطقه غرب آسیا در مقایسه با یک دهه اخیر، تحولات به وجود آمده کاملاً به ضرر این رژیم است. رژیم صهیونیستی زمانی تأمین‌کننده منافع جامعه غربی بود که محور مقاومت این چنین قدرت پیدا نکرده بود. حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در غزه و کرانه باختری هزاران موشک علیه متجاوزان صهیونیستی در اختیار دارند؛ بنابراین غرب با وجود برنامه‌ریزی اولیه در تأمین منافع خود از طریق این رژیم، هزینه‌های هنگفتی برای بقای سگ نگهبانش در منطقه می‌پردازد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات